Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om småen (9mnd) begynner å få sine første tenner. Hun har vært litt sutrete i det siste, noe hun ikke pleier å være. tenkte først det var varmen som tok på, men nå begynner det om bli normal temp ute og hun sutrer fortsatt. Kjente litt i munnen i dag og det kjentes ut som det var to kuler der.

Hun vil ikke at vi skal ta i munnen og vrir seg unna, og sutrer. Nå har jeg lagt henne og hun voknen hele tiden og står i senger og griner til vi kommer. Da vil hun bare ha kos og ligger veldig urolig.

Så smp er, er det farlig/ dumt å ta på sånn krem eller hva det er sånn at hun ikke har vondt? Forsto dere hva jeg mente?

Hun hadde en bleie i ettermiddag som var litt blaut, spiser som normalt og drikker masse vann.

Takker masse for hurtig svar! :)

Skrevet

Det går an å smøre med Dentinox, og det går an å gi paracet. Det er ikke noe vits i at hun plages når det finnes hjelp, synes jeg.

mil1365380270
Skrevet

Jeg har brukt Dentinox av og til, eller hva det heter, denne væsken som er ment å bruke på barns gummer ved tannfrembrudd. Min lille gaper når han har vondt og ser flasken og min finger (som jeg bruker til å smøre på med). På natten har jeg smurt det på når han skriker og er urolig, få minutter etterpå sover han. Ville bare prøvd, du ser fort om det er tenner som plager barnet. Prøv litt på tungen selv først, så vet du hvordan det virker, man merker effekten veldig fort.

Skrevet

Det går an å smøre med Dentinox, og det går an å gi paracet. Det er ikke noe vits i at hun plages når det finnes hjelp, synes jeg.

det jeg glemte å skrive var om det var dumt og gi det hvis det viser seg at det ikke er tennene? så du mener jeg skal gi+

Skrevet

Dentinox, var det ikke det det het? Det er ikke farlig, bare ha på litt så ser du jo om det hjelper. :o)

Skrevet

det jeg glemte å skrive var om det var dumt og gi det hvis det viser seg at det ikke er tennene? så du mener jeg skal gi+

Du kan jo ikke spørre henne, så hvis hun tydelig viser at hun ikke har det bra kan du gi en paracet stikkpille. Jeg har gjort det noen ganger på mine unger hvis de har grått og vridd seg og ikke fått sove og jeg har hatt mistanke om at de har hatt tannframbrudd eller vondt etellerannet sted.

Skrevet

Du kan jo ikke spørre henne, så hvis hun tydelig viser at hun ikke har det bra kan du gi en paracet stikkpille. Jeg har gjort det noen ganger på mine unger hvis de har grått og vridd seg og ikke fått sove og jeg har hatt mistanke om at de har hatt tannframbrudd eller vondt etellerannet sted.

oki, takk. da gjør jeg det :)

Skrevet

Smør på Dentinox i steden du, som er ment for å smøre på ømme gommer til babyer :) Det er sikkert tenner som er på gang. Feber kan ungen også få, og da funker det godt med ei stikkpille. Det kan også fungere om hun absolutt ikke roer seg..

Har vært gjennom det der med tre barn jeg og.

Gjest mammmmmmmmman
Skrevet

Babyen min på 4 mnd mistenker jeg snart får tenner.

Av og til har hun blitt urolig, hun sikler mer enn vanlig og biter seg i handa. Og hvis jeg gir henne min lillefinger biter hun hardt på den... tror rett og slett hun klør. Har hørt de kan få symptomer i måneder før tennene faktisk bryter ut.

En dag var hun ekstra urolig og varm... hadde litt feber. Jeg ga henne en stikkpille Paracet, da roet hun seg og ble fin igjen :)

En annen dag vi hadde vært på kjøpesenteret hadde jeg for sikkerhetsskyld kjøpt den salven man skal smøre på gommene...

Og nå ble hun så urolig, skjønte det var noe som plaget henne, så jeg smurte salve på - og hun ble mye bedre :) Så sov hun som en stein etterpå. Tror nok det var tennene ja. Ellers er jeg meget restriktiv med smertestillende og sånt... gir det kun om jeg ikke ser noen annen utvei da. Prøver å roe ned på andre måter først.

Sukkervann føler jeg ikke hjelper lenger, har bare prøvd det et par ganger da, ga henne da hun var 6 uker og hadde sterke magesmerter og hun ble fin og sovnet, og en annen gang vi skulle på biltur og hun slo seg vrang, da sov hun hele turen.

Men etter det har ikke sukkervann hjulpet, kun prøvd to ganger etter dette da... så sukkervann mister kanskje virkningen etterhvert som ungene blir større?

Eldre unger blir jo hyperaktive av sukkervann hehe :D

Men det er ille at ungen pines.Kjøp en biteleke til ungen, den kan du ha i kjøleskap så den avkjølende virkningen virker lindrende.

Er ungen ekstra plaget, smør litt salve på gommene.

Hjelper ikke det, eller ungen får feber - gi en stikkpille.

Og trøst :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...