Glimtipper Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Jeg har vel en uke på meg til å ordne alt jeg må få ordnet før jeg flytter ut av Norge for godt. Nå trenger jeg hjelp for å se om det er noe jeg ikke har tenkt på. Alle møbler og slikt skal få stå, heldigvis, så det trenger jeg ikke finne en løsning på. Min gjøremålsliste er som følger (noe er gjort, noe gjenstår): - Sørge for at alle regninger kommer som avtalegiro eller e-faktura i nettbanken, så jeg er sikker på at jeg får betalt de i tide. - Sortere ut klær, bøker, DVDer, CDer og leker. Det viktigste tas med, alt det andre gis bort eller kastes. - Skaffe ferdigfrankerte esker jeg kan pakke ned en del i og sende til min framtidige adresse. Pakke og sende. - Avslutte avtalen med Elixia. - Få tak i et skjema for strømavtalen, fylle ut denne og legge den igjen slik at de som flytter inn kan underskrive og sende denne til strømleverandøren. - Melde flytting. - Kontakte NAV for å opplyse om at jeg flytter til utlandet, slik at de stopper alle støtteordninger. - Vaske leiligheten. Er det noe jeg ikke har tenkt på, som er smart å ordne før jeg forlater Norge? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 Levere bibliotekbøkene. ) Oi! Der sa du faktisk noe! Jeg skal ordne det i dag, lover! 0 Siter
frk.s Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Klappe deg selv på skulderen! Makan til oversikt! Bøyer meg i støvet... ; ) 0 Siter
Gjest mixalot Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Ordne Europeisk helsekort? (www.nav.no) Sjekke at forsikringer er ok. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Melde flytting til folkeregisteret. Og til Posten, de ettersender post gratis i 1 måned, og du kan få forlenget avtalen med ettersendelse ved å betale et gebyr. Melde flytting til forsikringen din og evt. ordne med nye forsikringer i England. Ta kopi av avregningen for strømmåleren, slik at de nye leieboerne ikke klusser med avlesningen. Si opp Nrk lisens, telefonabonnement og bredbånd. Hilsen 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 Klappe deg selv på skulderen! Makan til oversikt! Bøyer meg i støvet... ; ) Jeg ser det er mye jeg har glemt :b Det greieste er å skrive oversikten, det verste er å få ordnet alt med en sint 3-åring på slep 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 Ordne Europeisk helsekort? (www.nav.no) Sjekke at forsikringer er ok. Hm... Ja, jeg trenger kanskje det? Skal undersøke Takk for tipset. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 Melde flytting til folkeregisteret. Og til Posten, de ettersender post gratis i 1 måned, og du kan få forlenget avtalen med ettersendelse ved å betale et gebyr. Melde flytting til forsikringen din og evt. ordne med nye forsikringer i England. Ta kopi av avregningen for strømmåleren, slik at de nye leieboerne ikke klusser med avlesningen. Si opp Nrk lisens, telefonabonnement og bredbånd. Hilsen Telefonabonnementet, ja. Selvfølgelig, det har jeg glemt De som flytter inn etter meg er mine beste venner og de eier leiligheten, så akkurat der er jeg ikke bekymret. Takk for svar 0 Siter
Gjest Lykke til og god tur Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Si hadet til venner og kjente 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. august 2008 Forfatter Skrevet 2. august 2008 Si hadet til venner og kjente Takk for det 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1217628115' post='3926922] *LOL* Det er ikke få ganger jeg har hatt lånere hos meg som har pakket ned bibliotekbøkene i flyttelasset fremfor å levere dem og som har glemt det hele og har fått regninger i dyre dommer fordi de også har glemt å varsle oss om adresseendring så de ikke har fått de første rimeligere purringene.... *Oppgitt* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.