Gå til innhold

Er det noe jeg ikke har tenkt på? (Flytting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel en uke på meg til å ordne alt jeg må få ordnet før jeg flytter ut av Norge for godt. Nå trenger jeg hjelp for å se om det er noe jeg ikke har tenkt på.

Alle møbler og slikt skal få stå, heldigvis, så det trenger jeg ikke finne en løsning på.

Min gjøremålsliste er som følger (noe er gjort, noe gjenstår):

- Sørge for at alle regninger kommer som avtalegiro eller e-faktura i nettbanken, så jeg er sikker på at jeg får betalt de i tide.

- Sortere ut klær, bøker, DVDer, CDer og leker. Det viktigste tas med, alt det andre gis bort eller kastes.

- Skaffe ferdigfrankerte esker jeg kan pakke ned en del i og sende til min framtidige adresse. Pakke og sende.

- Avslutte avtalen med Elixia.

- Få tak i et skjema for strømavtalen, fylle ut denne og legge den igjen slik at de som flytter inn kan underskrive og sende denne til strømleverandøren.

- Melde flytting.

- Kontakte NAV for å opplyse om at jeg flytter til utlandet, slik at de stopper alle støtteordninger.

- Vaske leiligheten.

Er det noe jeg ikke har tenkt på, som er smart å ordne før jeg forlater Norge?

Skrevet

Levere bibliotekbøkene. :o)

Oi! Der sa du faktisk noe! Jeg skal ordne det i dag, lover! :)

Skrevet

Klappe deg selv på skulderen!

Makan til oversikt!

Bøyer meg i støvet...

; )

Gjest mixalot
Skrevet

Ordne Europeisk helsekort? (www.nav.no)

Sjekke at forsikringer er ok.

Gjest mandolina
Skrevet

Melde flytting til folkeregisteret.

Og til Posten, de ettersender post gratis i 1 måned, og du kan få forlenget avtalen med ettersendelse ved å betale et gebyr.

Melde flytting til forsikringen din og evt. ordne med nye forsikringer i England.

Ta kopi av avregningen for strømmåleren, slik at de nye leieboerne ikke klusser med avlesningen.

Si opp Nrk lisens, telefonabonnement og bredbånd.

Hilsen

Skrevet

Klappe deg selv på skulderen!

Makan til oversikt!

Bøyer meg i støvet...

; )

Jeg ser det er mye jeg har glemt :b

Det greieste er å skrive oversikten, det verste er å få ordnet alt med en sint 3-åring på slep ;)

Skrevet

Ordne Europeisk helsekort? (www.nav.no)

Sjekke at forsikringer er ok.

Hm... Ja, jeg trenger kanskje det? Skal undersøke :) Takk for tipset.

Skrevet

Melde flytting til folkeregisteret.

Og til Posten, de ettersender post gratis i 1 måned, og du kan få forlenget avtalen med ettersendelse ved å betale et gebyr.

Melde flytting til forsikringen din og evt. ordne med nye forsikringer i England.

Ta kopi av avregningen for strømmåleren, slik at de nye leieboerne ikke klusser med avlesningen.

Si opp Nrk lisens, telefonabonnement og bredbånd.

Hilsen

Telefonabonnementet, ja. Selvfølgelig, det har jeg glemt :)

De som flytter inn etter meg er mine beste venner og de eier leiligheten, så akkurat der er jeg ikke bekymret.

Takk for svar :)

Gjest Lykke til og god tur
Skrevet

Si hadet til venner og kjente :)

Skrevet

Si hadet til venner og kjente :)

Takk for det :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1217628115' post='3926922]

*LOL*

Det er ikke få ganger jeg har hatt lånere hos meg som har pakket ned bibliotekbøkene i flyttelasset fremfor å levere dem og som har glemt det hele og har fått regninger i dyre dommer fordi de også har glemt å varsle oss om adresseendring så de ikke har fått de første rimeligere purringene.... *Oppgitt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...