Gå til innhold

Fri fra jobb

Anbefalte innlegg

Gjest J.R.-07
Skrevet

Sønnen vår på 14 år vil gjerne ga meg med til legen. Det er på sykehuset han har time,og gutten er litt sjenert av seg. MEN har jeg noen rett til å ta fri fra jobb i en sånn situasjon, når gutten har blitt 14 år?

Gjest mandolina
Skrevet

Vet ikke hvilke rettigheter du har til å ta fri fra jobben.

Men jeg synes at det er uansvarlig og ukjærlig å sende en 14 åring alene til undersøkelse hos lege på sykehuset.

Så du må bare ta deg fri og følge ham.

Hilsen

Skrevet

Fri med lønn får du kanskje ikke, det har du nok ikke rett på, men det finnes vel knapt den arbeidsgiver som hadde sagt nei til fri uten lønn i slike tilfeller? Du har ikke mulighet til å avspasere noen timer da?

Skrevet

Det går sikkert an å få velferdsperm eller avspasere når du har en så god grunn. Hør med nærmeste overordnede

Gjest J.R.-07
Skrevet

Fri med lønn får du kanskje ikke, det har du nok ikke rett på, men det finnes vel knapt den arbeidsgiver som hadde sagt nei til fri uten lønn i slike tilfeller? Du har ikke mulighet til å avspasere noen timer da?

Har ikke avspasering tilgode, desverre. Kan evt prøve å bytte skift. Lurte bare litt på hvordan reglene egentlig var. Hønemora skal nok ikke svikte:)

Gjest J.R.-07
Skrevet

Vet ikke hvilke rettigheter du har til å ta fri fra jobben.

Men jeg synes at det er uansvarlig og ukjærlig å sende en 14 åring alene til undersøkelse hos lege på sykehuset.

Så du må bare ta deg fri og følge ham.

Hilsen

Helt enig med deg. Skal nok finne ut av det med fri. Lurte bare litt på reglene. Skal nok ikke la gutten i stikken nei:)

Gjest J.R.-07
Skrevet

Det går sikkert an å få velferdsperm eller avspasere når du har en så god grunn. Hør med nærmeste overordnede

Har ikke mer avspaseing til gode. Men prøver å bytte skift. Skal selvsagt snakke med sjefen også. men denne uka er vi på ferie,derfor jeg prøvde litt her:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...