Gå til innhold

Hva svare når barn spør...

Anbefalte innlegg

Hva er best å svare når barn spør hva jeg har på armene og bena mine? (arr etter selvskading)

Hva er mest riktig pedagogisk?

Og hva skal jeg svare i de forskjellige aldersgruppene?

Jeg skjuler fremdeles arrene mine, noe som irriterer litt min mann. Men om jeg skal klare å ikke skjule de så mye, må jeg vite hva jeg skal svare når barn spør:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311443-hva-svare-n%C3%A5r-barn-sp%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest same old shit_

har hatt samme problemstilling selv,men jeg valgte å svare litt unnvikende,at det var gamle sår/skader(ble påkjørt når jeg var 17,så sånn sett kan det hende de tenkte det var derfra). forteller heller mer når de blir eldre,som andre her var innpå.ikke alltid de trenger utdypende svar.men jeg har ikke direkte lyvd,jeg har bare ikke fortalt alt

Annonse

Gjest Valnøtt

Hvis ungene er bekjente av deg i barnehage- eller småskolealder tror jeg det holder lenge å svare at det er arr etter sår du har hatt.

Hvis det gjelder dine egne unger synes jeg du skal forklare litt mer detaljert.

Genialt svar! Ungene vil antagelig være helt fornøyde med å få vite at det er arr etter at det har vært sår der - de tenker jo ikke på hele prossessen med hvor de sårene kom fra, ble så mange osv. Det enkle er ofte like greit!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...