Gå til innhold

Mine 2 katter.. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Wolverina
Skrevet

Vi har 2 hannkatter og de siste dagene har den eldste begynt å ryke i den andre når han ser den. Helt sånn ut av det blå. Minste mann er snill og grei så dette er VELDIG frustrerende!

De har jo gått overens før.

Må vi kvitte oss med bråkmakeren? Det kan jo ende med at minsten ikke kommer tilbake?? Eller?

Sukk....

Gjest R_Fiona
Skrevet

Huff... Antar at minstepusen begynner å bli stor.

Den største godtar en annen hannkatt når den er kattunge, men i det øyeblikket kattungen begynner å bli voksen vil den støtste anse ham som en konkurrent.

Synes det blir feil å kalle ham bråkemaker, dette er jo dyrenes natur. Men fortvil ikke, som regel blir det bare en periode nå som de vil bråke litt, etter hvert vil minsten også begynne å ta igjen. Når rangordningen dem i mellom er bestemt vil det som regel råde fred og ro i heimen igjen :-)

Lykke til... men husk at den største bare følger instinktet sitt, og den prøver å beskytte reviret sitt av kjærlighet til dere tobente.

Ha tålmodighet med ham.

Skrevet

Gi de litt tid, la de finne ut hvem som er sjefen.

Jeg har tre hannkatter her, det går kjempe fint :0)

Skrevet

Kastrer dem! Det får dem til å bli roligere for da har de ikke noe å slåss for...

Skrevet

Jeg sier som de andre her har sagt: Hvis de ikke er kastrerte, så må du kastrere dem. Og du må ha tålmodighet med dem, og la dem odrne opp i forholdene selv.

Jeg har 4 hunkatter og 2 hankatter. Alle er steriliserte. Den eldste hankatten er ikke perlevenner med de andre, men han tolererer dem, stort sett. Det hender at han vil ta de andre litt, men det blir ikke noe mer enn det.

Du kan ikke vurdere å kvitte deg med en katt etter noen få dager med knuffing og uroligheter? Gi dem tid :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...