Gå til innhold

Hvordan sparke seg selv i gang?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Er glad og fornøyd og trives helt fint med meg selv.

Men jeg har BMI på 25- og livvidde omkring 81 cm. Og jeg har et lite bilbelte om magen når jeg sitter.

Med min sunne fornuft så vet jeg at jeg burde gå ned litt. Men jeg mangler totalt motivasjon. For jeg trives fint med meg selv slik jeg er nå.

Hvordan sparke seg selv i gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311490-hvordan-sparke-seg-selv-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremei

Enig med ToneVe. Hvorfor stresse med å slanke deg når du ligger innenfor normal BMI, og er fornøyd slik du er? Da ville jeg heller fokusert på å holde vekta(ikke gå opp), spise sunt og gjerne øke aktivitetsnivået noe. De aller fleste har godt av å bevege seg mer. Og hvem vet, kanskje vekttap kommer som en bieffekt?

Gjest Valnøtt

Når slanke damer skal slanke seg er det noe galt noe sted.

Du høres ut til å ha det fint og være sunn og frisk og flott. Nyt det, kos deg og stell pent med kroppen din :-)

Du har ikke behov for å ta av noe hvis bmi er 25 og du såvidt har et lite belte når du sitter :-)

Gjest sjøstjerna

I følge BMI indeks er du vel på normalnivå? Hvis du er fornøyd med deg selv så kan du vel bare være som du er, og passe på å ikke gå opp?.....Så kan du evt gå ned litt i vekt når du er motivert for det...:-)

BMI 25 er vel overvekt....

og livvidde på over 80 cm er noe man bør være obs på...

Stemmer ikke det?

Gjest sjøstjerna

Enig med ToneVe. Hvorfor stresse med å slanke deg når du ligger innenfor normal BMI, og er fornøyd slik du er? Da ville jeg heller fokusert på å holde vekta(ikke gå opp), spise sunt og gjerne øke aktivitetsnivået noe. De aller fleste har godt av å bevege seg mer. Og hvem vet, kanskje vekttap kommer som en bieffekt?

Aktivitetsnivå har jeg økt. :-) Og jeg stortrives med det.

Håper midjemålet går ned- og dermed bilringen også. :-) Jeg forsøker nå aktivt å redusere inntak av sukker og andre lettfordøyelige karbohydrater. For se om dette også hjelper.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Når slanke damer skal slanke seg er det noe galt noe sted.

Du høres ut til å ha det fint og være sunn og frisk og flott. Nyt det, kos deg og stell pent med kroppen din :-)

Du har ikke behov for å ta av noe hvis bmi er 25 og du såvidt har et lite belte når du sitter :-)

"Når slanke damer skal slanke seg er det noe galt noe sted. Du høres ut til å ha det fint og være sunn og frisk og flott. Nyt det, kos deg og stell pent med kroppen din :-)"

Takk for den! :-)

Men direkte slank er jeg ikke. Jeg har et mykt belte som henger om livet- men det plager meg ikke stort. Dermed har motivasjonen til å bli kvitt det vært heller liten.

MEN jeg merker det hjalp å skrive det inn her og deretter lese svarene! Er glad for svarene- og motivert til fortsatt forsøke ha sunn livsstil. Gjerne gå litt ned- fordi om jeg skal være objektiv så tror jeg jeg hadde trengt å gå ned noen kg.

:-)

Gjest Valnøtt

"Når slanke damer skal slanke seg er det noe galt noe sted. Du høres ut til å ha det fint og være sunn og frisk og flott. Nyt det, kos deg og stell pent med kroppen din :-)"

Takk for den! :-)

Men direkte slank er jeg ikke. Jeg har et mykt belte som henger om livet- men det plager meg ikke stort. Dermed har motivasjonen til å bli kvitt det vært heller liten.

MEN jeg merker det hjalp å skrive det inn her og deretter lese svarene! Er glad for svarene- og motivert til fortsatt forsøke ha sunn livsstil. Gjerne gå litt ned- fordi om jeg skal være objektiv så tror jeg jeg hadde trengt å gå ned noen kg.

:-)

Fortsett å leve sunt, så forsvinner den lille der av seg selv. Litt mageøvelser kan kanskje være alt du trenger? Magen blir veldig fin når den blir stram og sterk i musklene, og mageøvelser tar bare et par minutter før man hopper i dusjen :-)

Gjest baremei

Aktivitetsnivå har jeg økt. :-) Og jeg stortrives med det.

Håper midjemålet går ned- og dermed bilringen også. :-) Jeg forsøker nå aktivt å redusere inntak av sukker og andre lettfordøyelige karbohydrater. For se om dette også hjelper.

Så flott, da=) Trenger du å sparkes i gang du da?;) Ser ut til at du klarer det utmerket på egenhånd! Det er nettopp slike livsstilsendringer som de du har satt i gang med, som fungerer i lengden. Direkte slankekurer ville jeg fraråde når man kun er på grensen til overvekt, slik som du, pga.risikoen for å komme inn i et uheldig jojo-mønster.

Så er det jo heller ikke automatisk sånn at det er fare på ferde straks BMI går fra 24,9 til 25, eller midjemålet passerer 80 cm. Men det er lurt å være obs, og det kan nok være en fordel å redusere vekten noe for å "ha litt å gå på", til perioder med mye mat (f.eks. jul).

Lykke til!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...