Gjest lurerpådetjeg Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hvor mye protein er det man trenger pr dag ? 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Kommer an på hva du veier - typisk 80-100 gram. En god tommelregel er: Se størrelsen på hånden din - uten fingrene. En så stor porsjon med proteinmat (kjøtt, fisk, fugl, egg) til hvert måltid. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 For voksne personer rekner man 1 g protein per kilo kroppsvekt. Men du kan godt spise mer uten at det gjør noe. 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 For voksne personer rekner man 1 g protein per kilo kroppsvekt. Men du kan godt spise mer uten at det gjør noe. Kommer litt an på opplegget - spiser man for mye protein på ketogene dietter begynner kroppen å lage karbohydrater av dem :-) 0 Siter
Gjest lurerpådetjeg Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Kommer an på hva du veier - typisk 80-100 gram. En god tommelregel er: Se størrelsen på hånden din - uten fingrene. En så stor porsjon med proteinmat (kjøtt, fisk, fugl, egg) til hvert måltid. Jeg spiser 125 gram fisk og to egg pr dag. Blir det for lite ? 0 Siter
Gjest lurerpådetjeg Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 For voksne personer rekner man 1 g protein per kilo kroppsvekt. Men du kan godt spise mer uten at det gjør noe. Takk for svar, det betyr 75 gram dagsrasjon på meg det da. 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Jeg spiser 125 gram fisk og to egg pr dag. Blir det for lite ? Etter slik jeg legger opp mitt kosthold er det altfor lite. 0 Siter
Gjest lurerpådetjeg Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Etter slik jeg legger opp mitt kosthold er det altfor lite. Ja jeg driver jo å slanker meg. Hva er fordelen med å øke protein inntaket? 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Ja jeg driver jo å slanker meg. Hva er fordelen med å øke protein inntaket? Kommer an på hvor mye du spiser da. Det er ikke noen ubetinget fordel å spise mer protein enn du trenger. Men prinsippet er at hvis du spiser for lite protein så må kroppen finne proteinet den er nødt til å ha et annet sted. Det eneste stedet den har å lete er på musklene dine - ergo begynner du å taoe muskelmasse, og det vil man jo som regel ikke. Men spiser man mye mer proteiner enn det kroppen trenger så begynner kroppen å lage karbohydrater av dem for å forbrenne dem, så det er heller ikke smart. Ca like mange protiengram per dag som det du veier er akkurat passe, fordelt jevnt på alle måltider. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.