Gå til innhold

Flis i fingeren

Anbefalte innlegg

Gjest Verker
Skrevet

Mannen min fikk flis i fingeren for 14 dager sider.Flisen var lys rte så vi fikk den ikke ut.Nå er fingeren hoven og det banher i den.Stakk ei nål inni stad og masse verk kom ut.Hva bør vi gjøre?.Han vil ikke på legevakt pga ei flis sier han.Typisk mannfolk :-)

Skrevet

Hold fingeren i grønnsåpevann, det trekker betennelsen ut.

Mannfolk asså ;0)

Aliza1365380759
Skrevet

Han får forsøke å ha fingeren 20 minutter i grønnsåpevann to ganger daglig i ei uke, det skal hjelpe tror jeg.

Gjest verker
Skrevet

Hold fingeren i grønnsåpevann, det trekker betennelsen ut.

Mannfolk asså ;0)

:-)

Skrevet

Grønnsåpe er tingen mot verkefingre:-) Smør inn det betente området med grønnsåpe, og dekk det til med en gummismukk eller noe lignende. Jeg gjorde dette da jeg hadde verkefinger, og det som hadde satt seg i fingeren forsvant i løpet av en natt.

En kollega av meg hadde verkefinger, og gikk til lege. Men han fikk ikke noen annen hjelp en penicillin-kur. Og det ble han ikke noe bedre av. Han tok en nål, stakk hull og fikk ut verken. Først da ble det bedre.

Men grønnsåpe er tingen :-)

Gjest Lea Lett
Skrevet

Sier som de andre: Grønnsåpebad. Deretter går det an å varme opp en tynn nål, slik at den blir rødgødende, for så å avkjøle den, og deretter åpne opp overhuden (over der flisa ligger) med nåla. Alternativt bruk en steril nål kjøpt på apoteket. Så tar du en desinfisert pinsett desinfiser med sprit) og forsøk å dra ut flisa med denne. Om dette ikke går kan du smøre fucidin salve (om du har) på et plaster, og legge dette over til dagen etter. Mulig du da klarer å klemme ut flisa/ta den ut med pinsetten.

Skulle orådet rundt "åstedet" bli svært rødt og varmt og infisert må/bør dere bare oppsøke lege.

Gjest ViViola
Skrevet

Grønnsåpebad. 3 x 10 minutter daglig i 3-4 dager, så er fingeren fin igjen.

Er enig med din mann - man går ikke til legen med flis i fingeren.

Gjest Verker
Skrevet

Grønnsåpebad. 3 x 10 minutter daglig i 3-4 dager, så er fingeren fin igjen.

Er enig med din mann - man går ikke til legen med flis i fingeren.

Men kommer flisen ut av seg selv?.Vi har åpnet området der det verker men finner ikke flis.Den er lystre og vanskelig å se

Gjest ViViola
Skrevet

Men kommer flisen ut av seg selv?.Vi har åpnet området der det verker men finner ikke flis.Den er lystre og vanskelig å se

Den kommer ut - sannsynligvis, da - når man bruker grønnsåpetrikset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...