Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Må innrømme at jeg var svært spent på hvordan det skulle gå med vekta i ferien; hadde gått ned såvidt 12 kg _før_ ferietiden startet, og målet var å holde vekta.

Bestemte meg på forhånd at jeg skulle kose meg med mat, men samtidig ikke "ta av" helt. Fulgte tildels mitt eget opplegg med flere små måltider pr dag, knekkebrød får man jo kjøpt hvor som helst, det samme med yoghurt og frukt. Alkoholinntaket økte betraktelig, det ble et par pils på terrassen hver kveld. Samtidig ble det også litt trim, både i helsestudio og joggeturer, om enn i mindre skala enn normalt.

Så - etter 3 uker med sammenhengende ferie og ikke ett tråkk på vekta var jeg rimelig spent da vi kom hjem. Grudde meg i grunnen for veiingen - men det var heldigvis grunnløst. Vekta var nøyaktig den samme som da vi dro!

Har sjelden vært mer glad på egne vegne, og nå tror jeg kanskje jeg har klart å løse koden sånn helt personlig. I ettertid har det ramlet av enda et par kilo, så nå mangler bare et par hundre gram på -15 kg siden mai.

Hvordan har det gått med dere andre?

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

3

• Lillemus

2

• Speak

2

• BMS!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Neeeesten fire kilo ned her :-)

Har lagt merke til atvektnedgangen stopper opp når jeg blir stressa uansett hva jeg gjør med maten. Med en gang det er bedre dager og mindre stress igjen så tusler den ned med en gang.

Har skjønt at du (igjen) har tøffe dager, og det er ikke noe rart om kroppen reagerer på slike påkjenninger. Og du vet jo godt hva som fungerer og ikke for deg, og på tross av hva som skjer ellers i livet - du har gått ned 4 kg! Det er kjempebra!

Stå på - med både det ene og det andre!

Gjest Valnøtt

Har skjønt at du (igjen) har tøffe dager, og det er ikke noe rart om kroppen reagerer på slike påkjenninger. Og du vet jo godt hva som fungerer og ikke for deg, og på tross av hva som skjer ellers i livet - du har gått ned 4 kg! Det er kjempebra!

Stå på - med både det ene og det andre!

Takk :-)

Det var kjemperart - to kilo datt av da vi var på ferie. Enda jeg ikke trente skikkelig på to uker.

Så - stille.

Så etter at jeg var ferdig med familievernstresset denne uka - to kilo...

Så hvis jeg blir nedstressa en vakker dag så skal jeg settes fartsrekord til størrelse 36/38 >))

Gjest ViViola

Takk :-)

Det var kjemperart - to kilo datt av da vi var på ferie. Enda jeg ikke trente skikkelig på to uker.

Så - stille.

Så etter at jeg var ferdig med familievernstresset denne uka - to kilo...

Så hvis jeg blir nedstressa en vakker dag så skal jeg settes fartsrekord til størrelse 36/38 >))

He-he, humor har du i alle fall - og det trengs vel i lassevis! :-)

Vet du, jeg kjøpte meg klær i går - i størrelse 38. HERLIG! Noen kilo til, kanskje max 8, så er jeg der jeg ønsker å være. Det er innen rekkevidde nå!

Gjest Valnøtt

He-he, humor har du i alle fall - og det trengs vel i lassevis! :-)

Vet du, jeg kjøpte meg klær i går - i størrelse 38. HERLIG! Noen kilo til, kanskje max 8, så er jeg der jeg ønsker å være. Det er innen rekkevidde nå!

Det høres flott ut!

Men åtte kilo til fra størr 38 - hvor tynn skal du bli'a?

Jeg skal nok ikke lenger ned enn til 38/40. Er jo så høy så jeg finner vel ikke så mye som passer så langt ned i størrelsene - er ikke alle år knebukser er inne :-)

Annonse

Gjest ViViola

Det høres flott ut!

Men åtte kilo til fra størr 38 - hvor tynn skal du bli'a?

Jeg skal nok ikke lenger ned enn til 38/40. Er jo så høy så jeg finner vel ikke så mye som passer så langt ned i størrelsene - er ikke alle år knebukser er inne :-)

Jeg er kort, bare 160 cm høy, og jeg har igjen en saftig belte rundt magen. Beina og rumpa skal ikke bli mindre, men på midten sitter det mye. Så 38 er i nedre del av kroppen! :-)

Synes det høres helt flott ut med str 40 på en så høy kropp som din, ja.

Gjest Valnøtt

Jeg er kort, bare 160 cm høy, og jeg har igjen en saftig belte rundt magen. Beina og rumpa skal ikke bli mindre, men på midten sitter det mye. Så 38 er i nedre del av kroppen! :-)

Synes det høres helt flott ut med str 40 på en så høy kropp som din, ja.

Aha! Ja da blir det fint i så små størrelser :-)

Jeg har fått god selvtillit forlengst heldigvis, så jeg synes egentlig jeg begynner å se ganske fin ut ;-)

Men jeg skal nå ned de siste kiloene til normalvekt uansett. Og etter det skal jeg operere magehuden og bli utrolig flott.

Også skal jeg (har jeg) stoppet alderen på seksogtyve ;-))))

Gjest ViViola

Aha! Ja da blir det fint i så små størrelser :-)

Jeg har fått god selvtillit forlengst heldigvis, så jeg synes egentlig jeg begynner å se ganske fin ut ;-)

Men jeg skal nå ned de siste kiloene til normalvekt uansett. Og etter det skal jeg operere magehuden og bli utrolig flott.

Også skal jeg (har jeg) stoppet alderen på seksogtyve ;-))))

26 - aldri mer! Jeg velger å bli med oppover, jeg, og bli Den Flotteste 40-åringen i Manns Minne! ;-)

Ang. løs hud: Har du fått innvilget operasjon? Hvis ja, hvor lang tid tok det fra søknad til godkjenning? Jeg har nemlig noen keisersnitt bak meg, og de er ikke lagt i samme snitt, for å si det forsiktig. Ble lovet dengang da at den pølsa skulle de fjerne, men jeg vet ikke helt hvordan jeg går fram. Har flyttet siden siste fødsel osv., og min nåværende fastlege har et - hm - veldig naturlig forhold til kropp. :-/

Gjest ViViola

Så flink du er da : )

Jeg har gitt fullstendig blanke i ferien,og gått opp to og en halv kilo : (

Meg selv å takke,men når skolene begynner skal jeg ta meg sammen. Har kjøpt meg sykkel også og den skal taes i bruk : )

Ja, jeg synes jeg har vært flink, men jeg har jo nytt ferien også - men ikke vært "bevisstløs" slik jeg var før. Og det får jeg betalt for. :-)

Sykling er fint, og ikke minst praktisk! Jeg bruker sykkelen som transportmiddel i stor grad, DET brenner kalorier, det. :-)

Gjest D*lilith

Ja, jeg synes jeg har vært flink, men jeg har jo nytt ferien også - men ikke vært "bevisstløs" slik jeg var før. Og det får jeg betalt for. :-)

Sykling er fint, og ikke minst praktisk! Jeg bruker sykkelen som transportmiddel i stor grad, DET brenner kalorier, det. :-)

Jeg har dukket masse cider i sommer,det er nok der kiloene kommer fra.

Ja sykling er bra,men har bare testet sykkelen en gang,og gjett om jeg fikk vondt i baken og hendene,uff!

Men det går vel over etterhvert...

Gjest Valnøtt

26 - aldri mer! Jeg velger å bli med oppover, jeg, og bli Den Flotteste 40-åringen i Manns Minne! ;-)

Ang. løs hud: Har du fått innvilget operasjon? Hvis ja, hvor lang tid tok det fra søknad til godkjenning? Jeg har nemlig noen keisersnitt bak meg, og de er ikke lagt i samme snitt, for å si det forsiktig. Ble lovet dengang da at den pølsa skulle de fjerne, men jeg vet ikke helt hvordan jeg går fram. Har flyttet siden siste fødsel osv., og min nåværende fastlege har et - hm - veldig naturlig forhold til kropp. :-/

Nei, jeg har ikke fått det innvilget foreløpig. Men jeg tror det er slik at gastlegen sender henvisning til plastisk kirurg som så vurderer henvisningen først og deretter vurderer om h*n skal avslå eller kalle inn til undersøkelse. De krever at man har normal bmi, at man har holdt vekten nede et år stabilt og sikkert enda mer, men det er det jeg vet. Så står man i kø og etterhvert blir man operert.

Jeg skal se når jeg en dag blir ferdig om hvor lenge jeg må vente. Er det lenge - og jeg har råd - så betaler jeg det selv.

Annonse

Gjest ViViola

Jeg har dukket masse cider i sommer,det er nok der kiloene kommer fra.

Ja sykling er bra,men har bare testet sykkelen en gang,og gjett om jeg fikk vondt i baken og hendene,uff!

Men det går vel over etterhvert...

He-he, det er en kjent sak, ja, at baken blir vond! Jeg sykler relativt mye, så jeg har investert i sykkelbukse. Den bruker når jeg trimmer på sykkelen, men ikke akkurat på byturer. :-)

Stå på!

Gjest ViViola

Nei, jeg har ikke fått det innvilget foreløpig. Men jeg tror det er slik at gastlegen sender henvisning til plastisk kirurg som så vurderer henvisningen først og deretter vurderer om h*n skal avslå eller kalle inn til undersøkelse. De krever at man har normal bmi, at man har holdt vekten nede et år stabilt og sikkert enda mer, men det er det jeg vet. Så står man i kø og etterhvert blir man operert.

Jeg skal se når jeg en dag blir ferdig om hvor lenge jeg må vente. Er det lenge - og jeg har råd - så betaler jeg det selv.

Regna med det var noe slik, ja, man er helt avhengig av at fastlegen gidder skrive en henvisning med en smule overbevisning...

Betale selv er jo absolutt en løsning, og sannsynligvis en raskere måte å få det gjort på også. Samtidig synes jeg ikke jeg skal betale selv, jeg da, for det er jo ikke min skyld at de 3 ulike kirurgene valgte ulike steder å legge snittene på. Men-men.

Gjest D*lilith

He-he, det er en kjent sak, ja, at baken blir vond! Jeg sykler relativt mye, så jeg har investert i sykkelbukse. Den bruker når jeg trimmer på sykkelen, men ikke akkurat på byturer. :-)

Stå på!

Takk,ja får stå på : )

Men den vonde baken går vel over,eller fortsetter det å være sånn?

Gjest ViViola

Takk,ja får stå på : )

Men den vonde baken går vel over,eller fortsetter det å være sånn?

Neida, det går over, men man kjenner det de første 3-4 gangene. Blir gradvis bedre, for så å forsvinne. Men skal man sykle mye og langt, så er det en fordel å ha sykkelbukse. Og på "bysyklen" er det veldig kjekt om det er mykt sete, da, det hjelper på! :-)

Gjest sjøstjerna

Så flott! Du har tydeligvis fått taket på det!

Jeg gikk ned 5-6 kg i fjor og holdt den nye vekta til sommerferien nå. Da gikk jeg opp 2 kg... *ekkelt å være ærlig på det*

Det er prisen jeg betaler siden jeg ikke ville nekte å unne meg det jeg ville mtp is, godteri, god mat og vin i sommer.

Men nå har jeg økt aktivitetsnivået- og bevisstheten om hva jeg spiser igjen. Kanskej går jeg ned da?

Gjest D*lilith

Neida, det går over, men man kjenner det de første 3-4 gangene. Blir gradvis bedre, for så å forsvinne. Men skal man sykle mye og langt, så er det en fordel å ha sykkelbukse. Og på "bysyklen" er det veldig kjekt om det er mykt sete, da, det hjelper på! :-)

Høres bra ut : )

Får kjøpe meg sykkelbukser.

Gjest ViViola

Så flott! Du har tydeligvis fått taket på det!

Jeg gikk ned 5-6 kg i fjor og holdt den nye vekta til sommerferien nå. Da gikk jeg opp 2 kg... *ekkelt å være ærlig på det*

Det er prisen jeg betaler siden jeg ikke ville nekte å unne meg det jeg ville mtp is, godteri, god mat og vin i sommer.

Men nå har jeg økt aktivitetsnivået- og bevisstheten om hva jeg spiser igjen. Kanskej går jeg ned da?

Jeg tror bevissthet er nøkkelordet. I alle fall for meg, jeg kan ikke gi en god dag i alt og bare dytte innpå av søtsaker. Jeg elsker alt som er søtt og godt, og det gir meg store problemer.

Lykke til! Og husk - ærlighet varer lengst. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...