Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Jeg er stolt av min beste venn! Han har opp gjennom årene lagt på seg mange kilo og jobbet seg opp i fedme klasse 3. Med masse tilleggsplager. Han lå i startgropa til prossessen med slankeoperasjon, blodtrykk som gikk i taket, søvnproblemer etc.

Så la han over til ketogent kosthold og valgte å følge ketolysekuren. Han startet opp i mai, og har hatt et par avbrekk i ferien. Likevel har han til nå tatt av ellve kilo.

Han ser mye bedre ut - ansiktet hans har blitt slankere og han ser mange år yngre ut. Magen er mindre, selvtilliten er mye større, han har fått mer energi og mosjonerer nå jevnlig.

Han er kjempeflink, og jeg er kjempestolt av ham!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Så flott!!! Skjønner godt at du er stolt av ham. Håper han er stolt selv også :)

Det er han :-)

Han blir jo ikke akkurat _lite_ motivert til å fortsette heller :-)

Er veldig gøy å følge med ham - han er akkurat som jeg var. Motvillig i starten - går med på å prøve bare fordi jeg maste og fordi han jo har sett selv at det er ett eller annet jeg har fått til de siste åra - selvom det sikkert ikke vil funke på ham.... Deretter - totalt dilla, nyfrelst og oppslukt i telling av karber, måling på vekta, måling på klærne, måling på tiden det tar å gå en tur, og hele veien se fremgang fra uke til uke.

Det er utrolig fint når man endelig finner veien ut av det fengselet en sånn kropp innebærer :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/#findComment-2542742
Del på andre sider

Annonse

Det er han :-)

Han blir jo ikke akkurat _lite_ motivert til å fortsette heller :-)

Er veldig gøy å følge med ham - han er akkurat som jeg var. Motvillig i starten - går med på å prøve bare fordi jeg maste og fordi han jo har sett selv at det er ett eller annet jeg har fått til de siste åra - selvom det sikkert ikke vil funke på ham.... Deretter - totalt dilla, nyfrelst og oppslukt i telling av karber, måling på vekta, måling på klærne, måling på tiden det tar å gå en tur, og hele veien se fremgang fra uke til uke.

Det er utrolig fint når man endelig finner veien ut av det fengselet en sånn kropp innebærer :-)

Høres veldig "mann" ut. Konkurrerer med seg selv og holder score. :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/#findComment-2543868
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Ketolyse.no du kan lese mer på lavkarbo.no også :-)

Menneh - dette er en RADIKAL kur altså. Ikke noe for en som skal ned en liten skvett eller noe sånt :-)

Du - jeg bare lurer: hva mener du når du sier RADIKAL? Og hvor mye er MYE? i forhold til LITT?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg kjenner noen som vil ned ca 15-20 kg og vil gå på denne kuren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/#findComment-2543961
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Du - jeg bare lurer: hva mener du når du sier RADIKAL? Og hvor mye er MYE? i forhold til LITT?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg kjenner noen som vil ned ca 15-20 kg og vil gå på denne kuren.

For en som skal ned 15-20 kilo er dette en fin kur.

Med radikal kur mener jeg at det er en svært betydelig omlegging av kostholdet ift det de fleste er vant til. Det er deilig mat - og nok mat. Man er ikke sulten og det er rom for kos - men det er ikke lov med en eneste liten utskeielse - da går vekten opp og ikke ned.

I ekstrem kortform går dette ut på at man nesten ikke spiser karbohydrater. Men spiser 15-20 gram karbohydrater per døgn og av dette skal nesten alt komme fra varierte grønnsaker (som vokser over bakken).

Med andre ord er det ikke brød, potet, sjokolade, sukker, korn av noe slag, ris, paste, noe som helst med mel i, stort sett ingen ferdigprodukter osv osv.

Til gjengjeld er det altså god mat. Koteletter, egg, bacon, fisk, biff etc etc, det er lov med fløte, ost, majones osv. Man spiser seg mett, er aldri sulten, velværen øker og man er mer energisk - men altså - ikke en eneste liten tur på skråplanet i matveien - da er det ødelagt for flere dager fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/#findComment-2544019
Del på andre sider

Gjest Tatjana

For en som skal ned 15-20 kilo er dette en fin kur.

Med radikal kur mener jeg at det er en svært betydelig omlegging av kostholdet ift det de fleste er vant til. Det er deilig mat - og nok mat. Man er ikke sulten og det er rom for kos - men det er ikke lov med en eneste liten utskeielse - da går vekten opp og ikke ned.

I ekstrem kortform går dette ut på at man nesten ikke spiser karbohydrater. Men spiser 15-20 gram karbohydrater per døgn og av dette skal nesten alt komme fra varierte grønnsaker (som vokser over bakken).

Med andre ord er det ikke brød, potet, sjokolade, sukker, korn av noe slag, ris, paste, noe som helst med mel i, stort sett ingen ferdigprodukter osv osv.

Til gjengjeld er det altså god mat. Koteletter, egg, bacon, fisk, biff etc etc, det er lov med fløte, ost, majones osv. Man spiser seg mett, er aldri sulten, velværen øker og man er mer energisk - men altså - ikke en eneste liten tur på skråplanet i matveien - da er det ødelagt for flere dager fremover.

Takk for svaret. Det var svært informativt. Nå føler jeg meg mye klokere :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311547-jeg-er-stolt/#findComment-2544094
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...