Gå til innhold

Jeg prøver igjenn NHD

Anbefalte innlegg

Hei NHD:

Du skrev til Grønn iris at du samarbeider en del med de beste i landet på BED og jeg lurer på hvem disse er?

Hadde blitt kjempe glad om du kunne ha fortalt meg det.

Jeg var på en konferanse i år om forskning på sf,og som jeg trodde, var det ikke noe pågående forskning om BED.

(lurer på hvorfor?)

Jeg syns det er så synd at det ikke forskes mere på BED, det er så mange som trenger god behandling for dette.Så jeg hadde blitt glad om du kunne fortelle meg hvem som gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311559-jeg-pr%C3%B8ver-igjenn-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror RKSF (Regionalt kompetansesenter for spiseforstyrrelser) med senter ved Sykehuset Levanger er blant de aller beste. Dette fordi vi får alle de aller vanskeligste fra hele landet.

Jeg kjenner dog ikke til at de driver egen forskning på BED. Svar vil du få ved å skrive til overlege Sigrid Bjørnelv.

Jeg tror at en av grunnene til liten forskning i Norge på BED er at en har relativt små pasientgrupper.

Gjest Jente31

Jeg tror RKSF (Regionalt kompetansesenter for spiseforstyrrelser) med senter ved Sykehuset Levanger er blant de aller beste. Dette fordi vi får alle de aller vanskeligste fra hele landet.

Jeg kjenner dog ikke til at de driver egen forskning på BED. Svar vil du få ved å skrive til overlege Sigrid Bjørnelv.

Jeg tror at en av grunnene til liten forskning i Norge på BED er at en har relativt små pasientgrupper.

Kan jeg spørre om binge eating er det samme som det man kaller "trøstespising" ?

Hvilken behandling finnes for dette, og er den langvarig? Medisiner, terapi?

Gjest Valnøtt

Kan jeg spørre om binge eating er det samme som det man kaller "trøstespising" ?

Hvilken behandling finnes for dette, og er den langvarig? Medisiner, terapi?

Ikke at jeg er noen ekspert da - men jeg tror binge eating kommer i et par størrelser over trøstespising. Mer trøstespising for ekstremt viderekomne. Slik jeg forstår det er dette pasienter som slenger inn enorme mengder mat.

(Jeg vet av erfaring at det skal viljestyrke til for å fortsette med potetgullet etter at man først har fått i seg hele tolitern med Hennig Olsen sjokoladeis...)

Gjest Jente31

Ikke at jeg er noen ekspert da - men jeg tror binge eating kommer i et par størrelser over trøstespising. Mer trøstespising for ekstremt viderekomne. Slik jeg forstår det er dette pasienter som slenger inn enorme mengder mat.

(Jeg vet av erfaring at det skal viljestyrke til for å fortsette med potetgullet etter at man først har fått i seg hele tolitern med Hennig Olsen sjokoladeis...)

Ok..

Jeg leste en god artikkel om dette temaet en gang, men har ikke klart å finne den igjen.

Iallefall så er det overspising uten oppkast, slik jeg har forstått det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...