Gå til innhold

Redd for leverskade/nhd

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd for å ha påført meg selv varig leverskade!

I mange år hadde jeg en fryktelig vanskelig jobb med mye mobbing. Sjefen avlyttet telefonen min, leste epost, ga meg ikke tilgang til nødvendig utstyr for å utføre jobben, men krevde likevel at jeg skulle utføre jobben like bra som de andre. Mye kjefting foran kunder. Jeg ble fratatt arbeidsoppgaver hvis jeg var kritisk. Nektet kontrakt, lønn, attest, referanse. Jeg er en svak person som har slitt med sosialangst etter mye mobbing. Og den vanskelige jobbsituasjonen ga meg fryktelig hodepine. Samtidig var dette en jobb med mye kundekontakt, og det var ikke lov å ha en dårlig dag i samhandling med kunder.

Så - for ikke å spy av smerte foran kunder, måtte jeg ta smertestillende tabletter. Paracet, Ibux og innimellom paralgin - når det gjorde så vondt at jeg ikke lenger kunne se/tenke klart. I løpet av ett år tok jeg dessverre tabletter nesten hver dag *lei meg*. Brukte masse penger på behandling hos fysioterapeut, kiropraktor og manuell terapi, uten særlig effekt.

Men så klarte jeg til slutt å få ny jobb. Og hodepinen forsvant, det var som å skru av en bryter når jeg visste at jeg ikke skulle tilbake til gamlejobben mer. Har ikke hatt noe hodepine siden årsskiftet, selv om jeg nå både jobber mer og har lengre reisevei, og har dermed ikke tatt en eneste tablett siden dentid. Har også klart å kutte ut et stort binge eating problem og et begynnende alkoholproblem (har ikke rørt alkohol og har ikke hatt en binge-episode siden jeg slutta i gamlejobben).

Men så er jeg livredd for at alle disse tablettene skal ha gjort varig skade på leveren min!!! At selv om jeg har det veldig bra nå, så kan dette ha ødelagt meg for livstid!! Er det noen måte jeg kan finne ut det på? (Har ingen plager, men vet jo at langvarig bruk av tabletter kan gi alvorlig leverskade!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311589-redd-for-leverskadenhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...