Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det betenkelig å drikke et par halvlitere øl hver kveld?

Jeg tror selv ikke det, i og med at jeg ikke merker noe som helst til noen berusning. Men jeg spør allikevel. Det er jo mange kloke folk her inne.

Skrevet

Men du har jo klaget over vekten og øl blir du jo feit av:-)

Skrevet

Tror det er verre med brus. =P

Min erfaring med brus er at det er vanskelig å drikke bare litt hver dag... så fort man drikker litt eskalerer det til å bli det man drikker på hele dagen...

Sånn er det ikke med øl (for meg), for det er ikke så søtt...

Jeg drikker brus jeg også, men jeg holder meg til lettbrus og det legger jeg ikke på ett gram av.

Hva med å prøve det heller?

Skrevet

Tja... det smaker ikke akkurat det samme...

Har prøvd mange ganger å gå over til det, men blir alltid så lei av den smaken.

Har du prøvd lenge nok?

Jeg tror det er en vanesak. Jeg orker ikke vanlig brus lenger. Blir bare mer tørst av det og det smaker jo bare sukker.

Skrevet

Ja, det er betenkelig, fordi det skal mye til for at det stopper bare med en halvliter i lengden. Øl er realtivt vanedannede også på grunn av stoffet Humle.

Drikk heller Farris f.eks.

Skrevet

Kanskje...

Gjør et forsøk ihvertfall.

Jeg blir trøtt både av for mye sukker og av øl. Du har jo nevnt at du mangler energi også, så kanskje du kan prøve å kutte ut både brus og øl?

Skrevet

Jeg synes det er betenkelig å drikke 2 halvlitere (1 liter) øl hver kveld.

Skrevet

Du mener jeg kan bli (fysisk) avhengig selv om jeg aldri får noen rus?

Ja, jeg mener du kan bli avhengig, fordi du ikke vil klare å holde deg til den mengden over lang tid. Det vil nesten garantert ta av over tid.

Det er tross alt en liter øl hver dag, med andre ord 7 liter i uka og da begynner mengden å bli betydelig. Jeg har ingen tro på at du klarer å ikke bli avhengig av det. Jeg har vært leder i mange år og har hatt flere tilfeller av de som drikker for mye og må ha hjelp, så jeg kjenner ganske godt til hva alkohol kan gjøre med oss.

Dette skal man ikke "leke" for mye med.

Gjest Elextra
Skrevet

Har du prøvd lenge nok?

Jeg tror det er en vanesak. Jeg orker ikke vanlig brus lenger. Blir bare mer tørst av det og det smaker jo bare sukker.

''Har du prøvd lenge nok?

Jeg tror det er en vanesak. Jeg orker ikke vanlig brus lenger. Blir bare mer tørst av det og det smaker jo bare sukker.''

Jeg drikker mer lettbrus enn sukkerbrus for å unngå sukkeret, men kommer aldri til å synes det er like godt, nei. Er ikke særlig begeistret for suketter i stedet for sukker i teen heller. Så da har jeg heller vent meg til å drikke teen uten (men synes fortsatt det er godt med en teskje sukker i).

Skrevet

Ja, det er betenkelig, fordi det skal mye til for at det stopper bare med en halvliter i lengden. Øl er realtivt vanedannede også på grunn av stoffet Humle.

Drikk heller Farris f.eks.

Jeg visste ikke at humle er vanedannende, men jeg har i hvert fall hørt at humle inneholder østrogen-lignende stoff. Det er visst derfor mannlige øldrikkere kan få antydning til bryster...

Skrevet

Jeg visste ikke at humle er vanedannende, men jeg har i hvert fall hørt at humle inneholder østrogen-lignende stoff. Det er visst derfor mannlige øldrikkere kan få antydning til bryster...

Hehe, det visste jeg ikke. Så da bør jenter med små bryster og ønsker større, drikke øl altså:-)

Iskald øl er godt i sommervarmen, men etter et par så er jeg fornøyd. Ikke drikker jeg stort ellers heller. Farris er også godt som tørstedrikke:-)

Skrevet

Hehe, det visste jeg ikke. Så da bør jenter med små bryster og ønsker større, drikke øl altså:-)

Iskald øl er godt i sommervarmen, men etter et par så er jeg fornøyd. Ikke drikker jeg stort ellers heller. Farris er også godt som tørstedrikke:-)

''Så da bør jenter med små bryster og ønsker større, drikke øl altså:-)''

du er fin du :) *Du har et svar på det meste*

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var greit om jeg eller mine nære måtte ha en liter øl hver kveld.

Skrevet

''Så da bør jenter med små bryster og ønsker større, drikke øl altså:-)''

du er fin du :) *Du har et svar på det meste*

Hehe, ja, til og med brystforstørring:-)

Skrevet

Alkohol er svært vanedannende, så jeg ville nok ikke drukket hver kveld nei...

Og jeg ville, som Pekkaline heller ikke akseptert at min bedre halvdel drakk hver kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...