Gå til innhold

Å lese journalen sin....

Gjest What happened in the past

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bedt om å få lese journalen min. Vet ikke om det er lurt, sist jeg gjorde det ble jeg ustabil av det..av å innse alt som hadde skjedd... Det er en stund siden. Nå er jeg mye mer stabil enn jeg var..og har bestemt meg for å ta opp igjen lesingen..

Var noe som slo meg meg i sted. Sliter med en del diffus angst, og kom frem til at.. det er fordi jeg fortrenger det som har skjedd, mer eller mindre. Å se i øynene det som har skjedd kan hjelpe meg å bearbeide det. Da kan trollene komme frem i lyset og sprekke. Flere som har erfaringer med å lese i journalen sin...? Tenker at den største jobben jeg gjør i livet mitt, er jobben å bli bedre..så det er på en måte en slags jobb...

Så håper det går bra...blir spennende og se hva som er skrevet også..kanskje jeg får mer klarhet i ting..... ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311815-%C3%A5-lese-journalen-sin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Vel jeg har lest min. Jeg må nesten si jeg ble litt skuffet. Det stod ikke noe særlig spennende der og ikke noe jeg ikke visste ifra før. Men kansje det er bra:)

Husk at journalen er bare en beskrivelse av noe utfra en annen persons synsvinkel, den er ikke "sannheten".

Vel jeg har lest min. Jeg må nesten si jeg ble litt skuffet. Det stod ikke noe særlig spennende der og ikke noe jeg ikke visste ifra før. Men kansje det er bra:)

Husk at journalen er bare en beskrivelse av noe utfra en annen persons synsvinkel, den er ikke "sannheten".

Er redd for å komme over noe støtende, slik jeg blir helt opprørt..Redd for å få reaksjoner, så utsatte det jeg..men er litt greit å vite hva som blir skrevet om en synes jeg..fikk du reaksjoner på å ha lest den?

Det var rart og merkelig å lese journalen min, synes jeg. Kjente meg liksom ikke igjen i det som sto der. Tydelig at de som står på "sidelinjen" ser andre ting enn den som opplever dette selv.

Ja det gjør de nok..er sikkert lærerikt å lese den, samtidig er jeg redd for å freake ut..og bli bekymra for hvordan terapeuten oppfatter meg på en måte...

Er redd for å komme over noe støtende, slik jeg blir helt opprørt..Redd for å få reaksjoner, så utsatte det jeg..men er litt greit å vite hva som blir skrevet om en synes jeg..fikk du reaksjoner på å ha lest den?

jeg vil anbefale å ikke lese journalen din. Da jeg leste min for 3 år sidne hang jeg meg veldig opp i små detaljer og ble opprørt over at ting ble så feil fremstilt. Da jeg begynte hos ny behandler vaøgte jeg å ikke lese journalen for å ikke å et utenfra perspektiv på behandlingen.

det er veldig personlig da, så du må nesten avgjøre selv, men for meg var opplevelsen med behandling uten å lese journaken klart best :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...