Gå til innhold

De har ikke plass til henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flott å høre!

Ja, det var en fin opplevelse av eldre/helseNorge, midt oppi alt det som var trist og vondt, selvfølgelig. Jeg tror nok ikke at vi var av de spesielt utvalgte eller heldige, så dette er nok oftere virkeligheten enn det som kommer fram i media.

Men slike historier er ikke populært å dra fram i dagens Frp-Norge. Det skal klages og klages.

Skrevet

Uansett er er vel lokalpolitikernes jobb å proritere mellom mer eller mindre verdige formål med utgangspunkt i de økonomiske ressursene de har? Derfor mener jeg at Frp i denne saken med all tydelighet har vist at de enkle løsningene deres gjør seg best fra talerstolen i Oslo eller på papiret.

Synes det er veldig rart at Siv Jensen ikke har vist sitt forurettete ansikt på skjermen og gitt uttrykk for hvor uakseptabelt det er at vi behandler våre eldre på denne måten. Hun pleier jo å være raskt ute i slike tilfeller.....

Åååhhh...som jeg simpelthen elsker det ansiktet :-( En forurettet, indignert Siv, som klager på den sittende regjering....Da er dagen reddet for mitt vedkommende!

Skrevet

Du er en smarting og har tenkt mye på dette, men asylsøkerne sies å ha søkt hit på grunn av forfølgelse i sitt hjemland, og da er Andøya aldeles utmerket, ikke sant? Passer det ikke, kan de bare reise hjem igjen. Tora har ikke søkt asyl, kun sykehjemsplass. Kan du ane forskjellen?

Ja, jeg ser forskjellen. Men det gjorde tydeligvis ikke trådstarter.

Gjest desktop
Skrevet

Ja, jeg ser forskjellen. Men det gjorde tydeligvis ikke trådstarter.

Trådstarter peker på prioritering av offentlige penger, en høyst relevant problemstilling.

petter smart
Skrevet

Synes jo det er et viktig poeng at dette skjer i en kommune som er styrt av Frp. Som vi vet er eldreomsorg et kommunalt anliggende, og det blir skivebom å skylde på regjeringen og nasjonale politikere.

Nei, dette handler vel om at eldre-partiet Frp endelig får vist hva de står for og hvor styringsdyktige de er.......

"Som vi vet er eldreomsorg et kommunalt anliggende"

Det er bare halve sannheten. Det hjelper lite å gi kommunen ansvaret så lenge det er staten som deler ut mesteparten av pengene.

Staten, dvs. regjeringen, burde delt ut mye mer penger til kommunene, samt satt opp forslag til innsparinger som ikke går ut over brukerne.

Skrevet

"Som vi vet er eldreomsorg et kommunalt anliggende"

Det er bare halve sannheten. Det hjelper lite å gi kommunen ansvaret så lenge det er staten som deler ut mesteparten av pengene.

Staten, dvs. regjeringen, burde delt ut mye mer penger til kommunene, samt satt opp forslag til innsparinger som ikke går ut over brukerne.

Og hjelper det uansett hvor my penger som pøses inn?

Jeg hørte et bra intervju med Frank Aarebrot her om dagen. Han sa at uansett hvilken regjering som regjererer, så ville resulatet i Norge blir det samme: Kritikk av den til enhver tid sittende regjering. Fordi folk flest ikke forstår hvorfor samfunnets penger ikke = egen lommebok. Fordi politikerne ikke evner å kommunisere følgene av å "pøse ut av oljefondet", slik at en hver Ola Nordmann forstår hvilke følger det får, både for egen og landets økonomi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...