Gå til innhold

Nhd - Abilify - kan føre til økt angst?

Anbefalte innlegg

Gjest marihøna08
Skrevet

Ble skuffa. Tok abilify og kjente god virkning etter en del timer. Fikk mer energi, mindre angst og mindre deprimert/tankekjør. Så går jeg på den noen dager og begynner få restless legs, mauring i kroppen og rastløshet. Er dette en typisk bivirkning av abilify? Jeg som trodde jeg hadde funnet den medisinen som skulle hjelpe:( Så slutta jeg på den, men fikk likevel ikke sove bedre. Rastløsheten gikk over, men søvnen ble ikke bedre. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest loppeline
Skrevet

Forsøkte du å holde deg hard, holde ut i ca 14 dager? De fleste bivirkninger forsvinner som regel da.

Brukte engang den medisinen selv, men hadde ingen slike plager. Det som plaget meg var stivhet i beina, så måtte slutte pga dette.

Gjest marihøna08
Skrevet

Forsøkte du å holde deg hard, holde ut i ca 14 dager? De fleste bivirkninger forsvinner som regel da.

Brukte engang den medisinen selv, men hadde ingen slike plager. Det som plaget meg var stivhet i beina, så måtte slutte pga dette.

Ja det gjorde jeg. Men det ble bare verre. Er det sånn at hos noen så øker abilify angst fortløpende etterhvert som en går fast på den?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke en typisk bivirkning, men sees dessverre hos en del pasienter.

AP som overhode ikke gir trøtthet har dessverre en tendenstil å gi angst hos en del av brukerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...