Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har også tenkt på at jeg kanskje skulle skrive noe om det, men jeg visste ikke hvor vanlig det var, så foreløpig har det blitt med tanken. Det er jo kjent at enkelte reagerer (litt) på kunstige søtningsmidler, men da har jeg tenkt mer på å få mageknip av altfor mye lettbrus, ikke noe så sjokkartet som det junior var gjennom. Jepp - det står jo advarsler på alt med søtstoff i, men min erfaring er at det er maltitol som stiller i en helt egen klasse. Jeg skulle egentlig ønske man heller kunne få sjokolade osv søtet med sukrin. Ingen bivirkninger i det hele tatt, naturlig og helt kalorifritt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2544546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Takk. Jeg har pcos, og vekten er et problem for meg. Jeg tror kanskje jeg ligger an til å kunne utvikle insulinresistens også, på grunn av pcosen? Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i hva denne "lidelsen" gjør med meg, men nå er jeg klar for å ta fatt i den biten der. Igjen, takk for svar. Skal ringe dit i morgen jeg. Fedon-måten å spise på er helt ypperlig ved PCOS (jeg har også det). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2544593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fedon-måten å spise på er helt ypperlig ved PCOS (jeg har også det). Ja, det var det jeg så, at det kunne hjelpe på. Har lest det i innlegg, at du også har det. Må si at jeg ikke har forholdt meg særlig til det, har liksom vært andre problemer i fokus en tid. Nå må jeg forsøke å stabilisere litt og sette meg litt inn i pcosen også. Får kanskje en del informasjon når jeg skal til legen på fedon klinikken. Blir spennende! :-) Ha en fin kveld jubalong! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2544645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ja, det var det jeg så, at det kunne hjelpe på. Har lest det i innlegg, at du også har det. Må si at jeg ikke har forholdt meg særlig til det, har liksom vært andre problemer i fokus en tid. Nå må jeg forsøke å stabilisere litt og sette meg litt inn i pcosen også. Får kanskje en del informasjon når jeg skal til legen på fedon klinikken. Blir spennende! :-) Ha en fin kveld jubalong! Det blir kjempespennende!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2544858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Heisann :-) jubalong har gitt deg svar alt, så jeg ville bare ønske lykke til jeg. Har du pcos er det dessto større grunn til å ta en tur innom Lindberglegene. Er flere småtasser som har sett dagens lys etter at pcosdamer har fått bukt med kampen mot insulinet fra dem :-))) I mellomtiden er det en egen gruppe på lavkarbo.no som tar for seg pcos - der kan du lese masse som kan være av nytte for deg. Hvis det er grense for Eurodiett du tenker på, så tror jeg at jeg kan huske å ha sett at de krever bmi over 27, så du kvalifiserer for den. Men det kan godt hende du har vel så godt utbytte av veiledning til riktig mat bare :-) Hei valnøtt. Jeg fikk eurodietten, to av deres hver dag, og resten, de to andre måltidene skal jeg lage selv. Jeg lurer egentlig på mye, da jeg var hos henne gikk alt så fort, og det er en del jeg glemte å spørre om.... Håper du kan hjelpe meg...jeg lurer i første omgang på om jeg kan bruke sånn hermetisert skinke på boks i salaten...det står at den inneholder sukker, at det er tilsatt sukker...så da er det kanskje ikke rent kjøtt da? Må jeg virkelig kjøpe påleggsskinke for å ha i salaten? Og så står det at jeg kan spise sukkerfrie pastiller, vil det si pastiller som inneholder andre søtstoffer enn sukker, altså sukkerfri ifa ol? Håper du har peiling....det blir vanskelig å sette sammen et kosthold føler jeg, rart å ikke spise brødskive! :-) Spennende, det er det. Trenger å få rutiner på matlaging, tenkte å gå på ultra og handle i dag, de har jo alt mulig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Heisann :-) jubalong har gitt deg svar alt, så jeg ville bare ønske lykke til jeg. Har du pcos er det dessto større grunn til å ta en tur innom Lindberglegene. Er flere småtasser som har sett dagens lys etter at pcosdamer har fått bukt med kampen mot insulinet fra dem :-))) I mellomtiden er det en egen gruppe på lavkarbo.no som tar for seg pcos - der kan du lese masse som kan være av nytte for deg. Hvis det er grense for Eurodiett du tenker på, så tror jeg at jeg kan huske å ha sett at de krever bmi over 27, så du kvalifiserer for den. Men det kan godt hende du har vel så godt utbytte av veiledning til riktig mat bare :-) En ting til....kaffe? Det står at jeg kan drikke to kopper dagen, men jeg er veldig glad i kaffe, det er vel ikke karboer i det, så jeg håper jeg kan drikke litt mer, vet du hvorfor det står to kopper? Er det fordi det generellt ikke er sunnt, eller fordi det vil bringe meg ut av ketose? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei valnøtt. Jeg fikk eurodietten, to av deres hver dag, og resten, de to andre måltidene skal jeg lage selv. Jeg lurer egentlig på mye, da jeg var hos henne gikk alt så fort, og det er en del jeg glemte å spørre om.... Håper du kan hjelpe meg...jeg lurer i første omgang på om jeg kan bruke sånn hermetisert skinke på boks i salaten...det står at den inneholder sukker, at det er tilsatt sukker...så da er det kanskje ikke rent kjøtt da? Må jeg virkelig kjøpe påleggsskinke for å ha i salaten? Og så står det at jeg kan spise sukkerfrie pastiller, vil det si pastiller som inneholder andre søtstoffer enn sukker, altså sukkerfri ifa ol? Håper du har peiling....det blir vanskelig å sette sammen et kosthold føler jeg, rart å ikke spise brødskive! :-) Spennende, det er det. Trenger å få rutiner på matlaging, tenkte å gå på ultra og handle i dag, de har jo alt mulig. :-) Heisann - så flott :-) først - når du bestiller produktene - vær obs, det er et par av dem som virkelig ikke smaker godt - feks suppene med unntak av kyllingsuppa - den er veldig god. Og ta med deg sjokofrokosten, den blir du hekta på... Skinka med sukker ville jeg latt være. Du vil oppdage etterhvert at det er utrolig hvor mye de tilsetter sukker i :-( Og alt sammen er ganske greit å styre unna når du bare får det i fingrene. Sammen med salatene mine bruker jeg noen ganger påleggsskinke, røkelaks, egg eller kjøttrester fra middagene. (Eller andre måltider da - jeg spiser like gjerne biff til frokost jeg...) Nakkekotelett skåret i strimler og stekt kan man feks ha i kjøleskapet og bruke i salaten. Det er godt kaldt. Eller kjøttdeig med tacokrydder - men obs obs - ikke standard tacokrydder - det er en partystopper for mange da den inneholder altfor mye sukker. For ikke å snakke om min favorittmiks istedenfor potet - stekt sopp, løk og brokkoli - variert med litt frisk chili / presset hvitløk. funker på omelett, til kjøtt, som forrett osv. Lager en haug og setter i kjøleskapet jeg, så mikrovarmer jeg det jeg skal ha etterhvert. Det er masse deilig lavkarbomat - du kommer til å kose deg glugg ihjel. Det finnes til og med et brød som du kan bake etterhvert hvis du ikke kommer over sorgen over brødet :-) Sjekk ut oppskriftssidene på lavkarbo.no - men sjekk karbeinnholdet før du setter i gang da ikke alle oppskriftene funker med ED. Og du - lykke til :-) Vær obs på at du blir slapp og får vondt i hodet de første dagene .- det går over. Spis nok mat, ikke vær sulten og kos deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 En ting til....kaffe? Det står at jeg kan drikke to kopper dagen, men jeg er veldig glad i kaffe, det er vel ikke karboer i det, så jeg håper jeg kan drikke litt mer, vet du hvorfor det står to kopper? Er det fordi det generellt ikke er sunnt, eller fordi det vil bringe meg ut av ketose? Mvh Noen får søtsug av kaffe, og søtstoffer. Den første tiden skal man være veldig forsiktig med det aller meste mens kroppen venner seg til ketosen. Men etterhvert har jeg inntrykk av at de fleste tåler kaffe veldig greit. Du kan jo prøve deg frem :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Noen får søtsug av kaffe, og søtstoffer. Den første tiden skal man være veldig forsiktig med det aller meste mens kroppen venner seg til ketosen. Men etterhvert har jeg inntrykk av at de fleste tåler kaffe veldig greit. Du kan jo prøve deg frem :-) Har handlet og byttet ut mange varer i kjøleskapet nå Fant en soyamelk uten karboer i, så da får jeg melk hvis jeg føler for det! Spiser mye, men veldig annerledes, men det er jo kjempegod mat! Fant en sjokolade med maltol (?) i, den anton berg sjokoladen, den er jo kjempegod. Men jeg skal ha sånne barer fra eurodietten i tillegg, så jeg tenker at det erstatter eventuelle sjokoladebehov. Ellers tenker jeg at, egentlig trenger man ikke de produktene, for det går jo helt fint å handle det som trengs på butikken. Ultra har jo det meste. Ellers var jeg lys våken i syvtiden i dag. Det er jeg IKKE vannt til! Bruker å være så trøtt og sliten når jeg våkner, kanskje det er alt grønntforet og fibrene jeg får i meg. Jeg handlet fersk spinat på butikken også, grønne blader, tenkte det går greit, men så leste jeg at spinat er "gode" karbohydrater, men synes det er litt rart....vet du om jeg kan spise fersk spinat? Det er jo noe annet enn å spise det man kjøper i frysedisken? Ble litt usikker.....:-) Spennende dette her. Tusen takk for hjelpen. Det bakepulveret skal jeg sjekke ut, men slike oppskrifter føler jeg at jeg ikke trenger akkurat nå. Det holder med å legge om kostholdet til det jeg har akkurat nå. :-) Spennende dette her! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har handlet og byttet ut mange varer i kjøleskapet nå Fant en soyamelk uten karboer i, så da får jeg melk hvis jeg føler for det! Spiser mye, men veldig annerledes, men det er jo kjempegod mat! Fant en sjokolade med maltol (?) i, den anton berg sjokoladen, den er jo kjempegod. Men jeg skal ha sånne barer fra eurodietten i tillegg, så jeg tenker at det erstatter eventuelle sjokoladebehov. Ellers tenker jeg at, egentlig trenger man ikke de produktene, for det går jo helt fint å handle det som trengs på butikken. Ultra har jo det meste. Ellers var jeg lys våken i syvtiden i dag. Det er jeg IKKE vannt til! Bruker å være så trøtt og sliten når jeg våkner, kanskje det er alt grønntforet og fibrene jeg får i meg. Jeg handlet fersk spinat på butikken også, grønne blader, tenkte det går greit, men så leste jeg at spinat er "gode" karbohydrater, men synes det er litt rart....vet du om jeg kan spise fersk spinat? Det er jo noe annet enn å spise det man kjøper i frysedisken? Ble litt usikker.....:-) Spennende dette her. Tusen takk for hjelpen. Det bakepulveret skal jeg sjekke ut, men slike oppskrifter føler jeg at jeg ikke trenger akkurat nå. Det holder med å legge om kostholdet til det jeg har akkurat nå. :-) Spennende dette her! Mvh Det høres ut som du har fått din første erfaring med lavkarbo livet allerede - bedre søvnkvalitet :-) Man pleier å bli mer energisk generelt også. Og for min del - blidere :-) Man kan fint lage all maten selv også, men ed er en fin kjapp-start fordi den får vekta fortere ned enn man antagelug klarer alene. Men den Anton Berg sjokoladen er igrunnen bedre enn ed-barene - den er det nemlig bare 2g karbo per plate i mens i ed-barene er de ca 11... (Jeg tåler dessverre ikke ed barene - dessverre fordi de er kjempegode - spesielt den med eple og kanel...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har handlet og byttet ut mange varer i kjøleskapet nå Fant en soyamelk uten karboer i, så da får jeg melk hvis jeg føler for det! Spiser mye, men veldig annerledes, men det er jo kjempegod mat! Fant en sjokolade med maltol (?) i, den anton berg sjokoladen, den er jo kjempegod. Men jeg skal ha sånne barer fra eurodietten i tillegg, så jeg tenker at det erstatter eventuelle sjokoladebehov. Ellers tenker jeg at, egentlig trenger man ikke de produktene, for det går jo helt fint å handle det som trengs på butikken. Ultra har jo det meste. Ellers var jeg lys våken i syvtiden i dag. Det er jeg IKKE vannt til! Bruker å være så trøtt og sliten når jeg våkner, kanskje det er alt grønntforet og fibrene jeg får i meg. Jeg handlet fersk spinat på butikken også, grønne blader, tenkte det går greit, men så leste jeg at spinat er "gode" karbohydrater, men synes det er litt rart....vet du om jeg kan spise fersk spinat? Det er jo noe annet enn å spise det man kjøper i frysedisken? Ble litt usikker.....:-) Spennende dette her. Tusen takk for hjelpen. Det bakepulveret skal jeg sjekke ut, men slike oppskrifter føler jeg at jeg ikke trenger akkurat nå. Det holder med å legge om kostholdet til det jeg har akkurat nå. :-) Spennende dette her! Mvh Grønnsaker i frysedisken er i noen tilfeller mer næringsrike enn de vi kjøper fra grønnsaksdisken... De fryses jo kort tid etter innhøsting, de som ligger i grønnsaksdisken har ofte hatt lange transportetapper og det har tatt tid før de kommer på fatet ditt, noe som fører til at mange av vitaminene dør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det høres ut som du har fått din første erfaring med lavkarbo livet allerede - bedre søvnkvalitet :-) Man pleier å bli mer energisk generelt også. Og for min del - blidere :-) Man kan fint lage all maten selv også, men ed er en fin kjapp-start fordi den får vekta fortere ned enn man antagelug klarer alene. Men den Anton Berg sjokoladen er igrunnen bedre enn ed-barene - den er det nemlig bare 2g karbo per plate i mens i ed-barene er de ca 11... (Jeg tåler dessverre ikke ed barene - dessverre fordi de er kjempegode - spesielt den med eple og kanel...) Ja :-) Merkelig å være "våken" om morgenen! Håper det er pga kosten, fantastisk å være opplagt når jeg våkner!!!! Hun ville ikke at jeg skulle gå på alle produktene, fordi jeg trenger å få "skikkelig" matlaging inn i fingrene, noe hun har rett i. Studenttilværelsen består jo av dårlig kantinemat og cafe og en del rødvin og lange lesedager med kaffe og godis! ;-) Jeg hadde lite fett rundt de indre organene, så det usunne fettet har jeg ikke så mye av...bare godt "polstret"! Og muskelmassen var bra. Litt godt å finne ut såpass mye. Skal ned 20 kg, og kuren er 60 dager, så da går jeg vel ned det på 60 dager håper jeg. Gikk litt i kluss på hva jeg sa og hvordan jeg sa det da jeg var der, for det er så mye informasjon på kort tid, så jeg tror ikke jeg fikk frem hvor mye jeg trener, selv om jeg ikke trener "fast". Så hun skrev opp lett bevegelse i fh til proteiner, men jeg er jo mer på "aktiv" siden enn det. Så jeg forsøker å få i meg nok proteiner. Men det får jeg ta når jeg kommer dit. Styrketreninga må jeg vel kutte ut en tid nå. Kroppen bygger jo ikke muskler på denne dietten. Ser for meg å prøve meg frem etterhvert, men litt frukt og skummet melk, men kutte ut alt mel. Vil gjerne ha begge deler, på en litt bedre måte. Men først skal jeg ned. Så skal jeg trene mer. Lettere å trene når man ikke er så tung. Veide det jeg skal ned i for tre år siden, og det var mye lettere å bevege seg altså! Selv om jeg da hadde rast ned fordi jeg var så syk, så det var svært lite muskler igjen. Leste litt om spinat, og den har 2.5 gram karbo pr 100 gram. Så det går fint å spise den tror jeg. Må begynne å være nøye på hvor jeg leser om disse tingene. Ja. Morsomt dette! Kjøpte mat for 1200 kroner! Etterhvert får jeg lære meg å kutte prisen, feks handle noe på kiwi og noe på ultra. Det er jo fullt mulig å leve billig på denne maten også, spørs bare hvilke produkter man velger. Biff er jo litt dyrere enn kylling feks. Og de knekkebrødene og agurk og cottage cheese kan erstatte brød og salami ol.... :-) Har tro på dette altså! Blir mye skriving her, men jeg merker at jeg er veldig "opptatt" av dette for tiden. Godt å kunne snakke om det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Grønnsaker i frysedisken er i noen tilfeller mer næringsrike enn de vi kjøper fra grønnsaksdisken... De fryses jo kort tid etter innhøsting, de som ligger i grønnsaksdisken har ofte hatt lange transportetapper og det har tatt tid før de kommer på fatet ditt, noe som fører til at mange av vitaminene dør. Ok :-) Skal sjekke det ut, det er jo også ofte billigere enn ferske grønnsaker. En måte å spare penger på også, selv om det ikke er like godt :-) Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ja :-) Merkelig å være "våken" om morgenen! Håper det er pga kosten, fantastisk å være opplagt når jeg våkner!!!! Hun ville ikke at jeg skulle gå på alle produktene, fordi jeg trenger å få "skikkelig" matlaging inn i fingrene, noe hun har rett i. Studenttilværelsen består jo av dårlig kantinemat og cafe og en del rødvin og lange lesedager med kaffe og godis! ;-) Jeg hadde lite fett rundt de indre organene, så det usunne fettet har jeg ikke så mye av...bare godt "polstret"! Og muskelmassen var bra. Litt godt å finne ut såpass mye. Skal ned 20 kg, og kuren er 60 dager, så da går jeg vel ned det på 60 dager håper jeg. Gikk litt i kluss på hva jeg sa og hvordan jeg sa det da jeg var der, for det er så mye informasjon på kort tid, så jeg tror ikke jeg fikk frem hvor mye jeg trener, selv om jeg ikke trener "fast". Så hun skrev opp lett bevegelse i fh til proteiner, men jeg er jo mer på "aktiv" siden enn det. Så jeg forsøker å få i meg nok proteiner. Men det får jeg ta når jeg kommer dit. Styrketreninga må jeg vel kutte ut en tid nå. Kroppen bygger jo ikke muskler på denne dietten. Ser for meg å prøve meg frem etterhvert, men litt frukt og skummet melk, men kutte ut alt mel. Vil gjerne ha begge deler, på en litt bedre måte. Men først skal jeg ned. Så skal jeg trene mer. Lettere å trene når man ikke er så tung. Veide det jeg skal ned i for tre år siden, og det var mye lettere å bevege seg altså! Selv om jeg da hadde rast ned fordi jeg var så syk, så det var svært lite muskler igjen. Leste litt om spinat, og den har 2.5 gram karbo pr 100 gram. Så det går fint å spise den tror jeg. Må begynne å være nøye på hvor jeg leser om disse tingene. Ja. Morsomt dette! Kjøpte mat for 1200 kroner! Etterhvert får jeg lære meg å kutte prisen, feks handle noe på kiwi og noe på ultra. Det er jo fullt mulig å leve billig på denne maten også, spørs bare hvilke produkter man velger. Biff er jo litt dyrere enn kylling feks. Og de knekkebrødene og agurk og cottage cheese kan erstatte brød og salami ol.... :-) Har tro på dette altså! Blir mye skriving her, men jeg merker at jeg er veldig "opptatt" av dette for tiden. Godt å kunne snakke om det :-) Sånn er det å være nyfrelst :-) Spinat kan du spise til du sprekker med så lite karbo. Er ikke stor fan av det selv, så derfor kjenner jeg ikke den. En av mine favoritter er noen bringebær som jeg rører med sukrin og spiser med cottage cheese. Det er kjempegodt - nesten som riskrem :-) Men - det er litt nytt og rart at man kan lasse på med cc, men heller ta bare noen få bringebær da. Mange som har stusset av meg i sommer - fire jordbær og en stooor klatt med krem :-) Knall mat når man er på farten er en eller annen pakke med pålegg - det er godt, har proteiner nok og kan spises rett fra boksen. Også er det egg og bacon da........ Men mat trenger man å kunne lage, den saken er krystallklar. Jeg lager både pizza og noen sykt gode lapper med denne kosten - så det blir kos også. 20 kilo på 60 dager hørtes strengt ut da - lov megh å ikke bli skuffet hvis det tar lenger tid...... Jeg tar det sakte og rolig for tiden nå, og har da gått ned femten kilo på tre måneder. Men jeg har ikke hastverk heller :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2546906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Sånn er det å være nyfrelst :-) Spinat kan du spise til du sprekker med så lite karbo. Er ikke stor fan av det selv, så derfor kjenner jeg ikke den. En av mine favoritter er noen bringebær som jeg rører med sukrin og spiser med cottage cheese. Det er kjempegodt - nesten som riskrem :-) Men - det er litt nytt og rart at man kan lasse på med cc, men heller ta bare noen få bringebær da. Mange som har stusset av meg i sommer - fire jordbær og en stooor klatt med krem :-) Knall mat når man er på farten er en eller annen pakke med pålegg - det er godt, har proteiner nok og kan spises rett fra boksen. Også er det egg og bacon da........ Men mat trenger man å kunne lage, den saken er krystallklar. Jeg lager både pizza og noen sykt gode lapper med denne kosten - så det blir kos også. 20 kilo på 60 dager hørtes strengt ut da - lov megh å ikke bli skuffet hvis det tar lenger tid...... Jeg tar det sakte og rolig for tiden nå, og har da gått ned femten kilo på tre måneder. Men jeg har ikke hastverk heller :-) Håper det er greit at jeg spør, igjen og igjen.... Du snakket om at det er vanskelig å komme i dyp ketose på "vanlig" mat. Jeg har ikke fått produktene enda, men har lagt om til vanlig mat. Men jeg kom inn i moderat ketose, men i dag er jeg igjen på "litt" ketose. I dag har jeg spist 6 ifa sukkerfrie pastiller. Synes det er vanskelig å komme inn i dyp ketose, trodde jeg var på vei dit i går, men i dag igjen så er jeg "tilbake" igjen. Jeg spiser jo bare det som står i dietten, bortsett fra de ifaene i dag da, men det sto jo at man kunne spise sukkerfrie pastiller..... Og så har jeg drukket en te som inneholder lakrisrot, kanskje den kan avgi karbohydrater? Så....har du noen ide, og er det vanlig, å ikke komme inn i dyp ketose? Kan jeg komme dit hvis jeg sørger for å forbruke litt energi på å bevege meg mer kanskje? Det høres litt logisk ut synes jeg? Og vet du om det går an, feks å spise den sjokoladen, fordi det står jo at den inneholder kullhydrater men da fra malitol. "Gjelder" det som karboer da tro? Skjønner ikke hvordan jeg kunne gå fra dyp til lett igjen jeg. Må kanskje kutte ut de få pastillene da? Og kanskje sætre fiberrik, har spist en av dem i dag. Eller får jeg i meg for mye proteiner? Vil så gjerne så gjerne dette! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311958-valn%C3%B8tt/page/2/#findComment-2548371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.