Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har et problem jeg håper jeg kan få noen svar/råd på..

Jeg lurer på om jeg kan ha fått en form for en spiseforstyrrelse eller noe?

Jeg kan gå 2-3 dager uten og spise en eneste smule av mat uten at jeg tenker over det eller merker at jeg er sulten. Andre dager kan jeg spise opp til 3-4 ganger om dagen og fortsatt være sulten.

Jeg røyker en del, ca 20-30 cigaretter om dagen, og drikker cola hver eneste dag. Så jeg er VELDIG usunn av meg:(

Kan dette påvirke matvanene mine?

Og kan alt det jeg har skrevet påvirke mensen? Jeg kan gå over 6 mnd uten og ha mens en eneste gang..

Jeg er veldig bekymret, så hadde satt pris på noen svar/råd :)

Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311976-hjelp-spiseforstyrrelse/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis jeg skal svare deg ut fra min erfaring tror jeg ikke du har en spiseforstyrrelse.

En spiseforstyrrelse handler som oftest om følelser og det og ikke ha kontroll.

De ulike spiseforstyrrelsene jeg skjenner til er bulimi, anorexi og overspising.

Det og ha en spiseforstyrrelse betyr og ikke ha kontroll over kroppen, enten ved å spy opp maten en har spist eller spisevegring eller det og spise kjempe mye på en gang og veldig ofte.

Mange kan gå noen dager uten å spise uten at det betyr at det er en spiseforstyrrelse.

Men for sikkerhetsskyld ville jeg ha tatt kontakt med legen for å få sjekket det ut.

Men som sagt jeg tror ikke det er en spiseforstyrrelse du sliter med.

• 1 måned senere...
Gjest Auroria

Dette er helt klart en spiseforstyrrelse. Kan ikke være godt å ha det sånn. Kan dessuten tenke meg at det virker hemmende på ditt sosiale liv fordi du har utviklet et "asosialt forhold til mat.

Spiseforstyrrelser handler som regel om ønske om mestring og kontroll av tilværelsen og så bruker du kroppen din: mat og vekt som virkemiddel for at det skal gi deg denne falske følelsen. Det at du kan gå 2-3 dager uten mat er et godt eksempel på denne kontrollmestringen du driver med..

Nå er det lenge siden du skrev dette innlegget, men håper du får eller vurderer å søke hjelp. Jo lenger du venter med å få hjelp, jo vanskeligere vil det være å bryte ut av de uheldige spisevanene dine.

Hvis jeg skal svare deg ut fra min erfaring tror jeg ikke du har en spiseforstyrrelse.

En spiseforstyrrelse handler som oftest om følelser og det og ikke ha kontroll.

De ulike spiseforstyrrelsene jeg skjenner til er bulimi, anorexi og overspising.

Det og ha en spiseforstyrrelse betyr og ikke ha kontroll over kroppen, enten ved å spy opp maten en har spist eller spisevegring eller det og spise kjempe mye på en gang og veldig ofte.

Mange kan gå noen dager uten å spise uten at det betyr at det er en spiseforstyrrelse.

Men for sikkerhetsskyld ville jeg ha tatt kontakt med legen for å få sjekket det ut.

Men som sagt jeg tror ikke det er en spiseforstyrrelse du sliter med.

Enig med siste, jeg tror heller ikke du har en spiseforstyrrelse, for i så fall ville du tenke på mat absolutt hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...