Gjest vera veronica Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 I det siste har jeg følt at jeg har blitt litt vel tung, har veid 80 kg. Derfor bestemte jeg meg for å begynne på nutrilett, men fant fort ut at det ble for lite næring, spesielt fordi jeg prøver å trene hver dag. Derfor bestemte jeg meg for å fylle på med litt mat i tillegg til nutrilett, (tre poser og to barer om dagen ca 700 kalorier). I tillegg spiser jeg noe frukt og grønnskaker (ca 4 om dagen). Spiser også ca 4-5 plater Fiberrik med snøfrisk og kokt skinke. Fiberrike er plater laget av hvetekli og fullkorn, en plate inneholder 22 kalorier. Jeg inbiller meg at dette skulle gi meg samme kaloriunderskudd som en inaktiv person som går på ren nutrilettkur. Men jeg hører jo om andre som klarer å gå ned 5-6 kg på en uke med nutrilett, på de 5 dagene jeg har holdt på har jeg kun gått ned 1.5 kg. Er det fordi jeg spiser for mye, eller spiser jeg så lite at forbrenningen kan settes ned. Neste onsdag skal jeg reise til København, har noen noe tips om hvordan jeg skal unngå å legge på meg på en slik storbyferie. Skal bo på hotell hvor vi får frokost også skal vi vel spise middag ute, men har ikke råd til å gå på noen dyre steder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 5-6 kg på en uke har jeg ingen tro på. OK- det kan være vann- men IKKE så mange kilo fett borte på ei uke. 1.5 kg på 5 dager er mye. For å få varig vektnedgang så holder det å gå ned 0.5- maks 1 kg pr uke. Nutrilett + frukt etc som du sier er sikkert fint å starte med- for å se at kg raser mest for å få opp motivasjon. Men så bør du tenke over og sette opp et kosthold som du kan leve med- og som fremdeles er relativt kalorifattig. En periode _kur_ som du er på nå- for deretter å spise som før- fordrer vel til jo-jo slanking som på sikt bare resulterer i nedsatt forbrenning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nei, det er ikke lurt. Maten er ikke det verste du har i deg for tiden - derimot har nutrilett en del sider ved seg som jeg tror du ikke ønsker. Du må sjekke hvor mye protein du får i deg. Veier du 80 kilo, skal du ha i deg ca 80 gram protein HVER DAG, fordelt noenlunde jevnt på alle måltidene dine. Får du mindre enn dette - som man gjerne får med nutrilett - så er mye av vektnedgangen din rene muskler. Det vil du nok ikke? For å gå ned 5 kilo fett på en uke så må man forbrenne ca 35000 kalorier mer enn man putter inn i kroppen. På en relativt hard time med trening brenner du neppe mer enn 900 kalorier. I en uke er det syv dager. Du brenner typisk 2300 kalorier per dag hvis du er kvinne - resten må til via trening. Regnestykket blir da noe ala dette: Normal forbrenning: 7*2300=16100 kalorier Trening knallhardt hver eneste dag: 7*900=6300 kalorier. Tilsammen blir det du er i stand til å bruke på en uke 22.400 kalorier. Hvis du skal kvitte deg av med 35000 kalorier med fett på en uke, så skal du altså trene doble økter med intensitet i retning av Hushovd hver dag - uten å spise annet enn litt vann hele uka. Med andre ord - det er ikke mulig å gå ned fem kilo i uka. Det som blir borte for de du har hørt om ellers er nok heller vann som kroppen tømmer seg for ganske mye av de første dagene, samt masse muskler som vil slå bena kraftig under slankeprosjektet deres når de begynner å spise normalt igjen - og vil oppleve å legge på seg mye raskere enn før fordi de nå forbrenner mye mindre enn de er vant til. Spiser du nok proteiner, og ligger milelangt unna alt som er i nærheten av raske karbohydrater, så kan du trene masse, kroppen greier å bygge muskler, du slipper å være sulten, og vekten går nedover ganske greit. Dessuten vil jeg da tro at stekt kyllingfilet med ost og bacon er bedre enn nutrilett produkter? Sjokolade og loff kan du jo ikke spise på noen av diettene likevel :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vera veronica Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nei, det er ikke lurt. Maten er ikke det verste du har i deg for tiden - derimot har nutrilett en del sider ved seg som jeg tror du ikke ønsker. Du må sjekke hvor mye protein du får i deg. Veier du 80 kilo, skal du ha i deg ca 80 gram protein HVER DAG, fordelt noenlunde jevnt på alle måltidene dine. Får du mindre enn dette - som man gjerne får med nutrilett - så er mye av vektnedgangen din rene muskler. Det vil du nok ikke? For å gå ned 5 kilo fett på en uke så må man forbrenne ca 35000 kalorier mer enn man putter inn i kroppen. På en relativt hard time med trening brenner du neppe mer enn 900 kalorier. I en uke er det syv dager. Du brenner typisk 2300 kalorier per dag hvis du er kvinne - resten må til via trening. Regnestykket blir da noe ala dette: Normal forbrenning: 7*2300=16100 kalorier Trening knallhardt hver eneste dag: 7*900=6300 kalorier. Tilsammen blir det du er i stand til å bruke på en uke 22.400 kalorier. Hvis du skal kvitte deg av med 35000 kalorier med fett på en uke, så skal du altså trene doble økter med intensitet i retning av Hushovd hver dag - uten å spise annet enn litt vann hele uka. Med andre ord - det er ikke mulig å gå ned fem kilo i uka. Det som blir borte for de du har hørt om ellers er nok heller vann som kroppen tømmer seg for ganske mye av de første dagene, samt masse muskler som vil slå bena kraftig under slankeprosjektet deres når de begynner å spise normalt igjen - og vil oppleve å legge på seg mye raskere enn før fordi de nå forbrenner mye mindre enn de er vant til. Spiser du nok proteiner, og ligger milelangt unna alt som er i nærheten av raske karbohydrater, så kan du trene masse, kroppen greier å bygge muskler, du slipper å være sulten, og vekten går nedover ganske greit. Dessuten vil jeg da tro at stekt kyllingfilet med ost og bacon er bedre enn nutrilett produkter? Sjokolade og loff kan du jo ikke spise på noen av diettene likevel :-) Jeg skjekket proteininnholdet, og gjennom nutriletten får jeg faktisk i meg ca 65 gram proteiner om dagen, i tillegg spiser jeg jo noe kokt skinke så det skulle jo holde. Ser fra regnestykket ditt at det ikke er mulig å gå ned 5 kg i uken, at det bare blir vann og muskler. Skal selsvagt passe på kostholdet når jeg avslutter dette. En viktig grunn til å gå ned er at jeg ønsker det skal bli lettere for meg å løpe, for nå føles det litt for tungt på knærne. Klarer bare å løpe en 4 km, men tror at når jeg går ned skal jeg kunne klare å løpe nesten dobbelt så langt og dermed for brenne mye mer per trening. Det vil forhåpentligvis bidra til å holde vekten nede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg veide omtrent det samme som deg og skulle ned 8-10 kg for å komme innenfor normalvekt. Fikk hjelp til å regne ut riktig kaloriinntak, og endte opp med 1800 kalorier pr. dag, med moderat trening. Trener du masse må du spise litt mer enn dette. Med et inntak på 1800 kalorier gikk jeg ned i snitt en halv kg per uke, noe som regnes som en sunn vektnedgang. I tillegg var det en fordel at jeg kunne ha et helt normalt kosthold, bare tenke litt over hvilke matvarer jeg valgte og hvor stor porsjon jeg spiste til middag. La også inn et ekstra mellommåltid per dag, slik at jeg aldri rakk å bli skikkelig sulten. Jeg har ikke kuttet ut karbohydrater eller noe annet men hatt en helt vanlig sammensetning av maten. Men selvsagt valgt sunne, grove produkter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg skjekket proteininnholdet, og gjennom nutriletten får jeg faktisk i meg ca 65 gram proteiner om dagen, i tillegg spiser jeg jo noe kokt skinke så det skulle jo holde. Ser fra regnestykket ditt at det ikke er mulig å gå ned 5 kg i uken, at det bare blir vann og muskler. Skal selsvagt passe på kostholdet når jeg avslutter dette. En viktig grunn til å gå ned er at jeg ønsker det skal bli lettere for meg å løpe, for nå føles det litt for tungt på knærne. Klarer bare å løpe en 4 km, men tror at når jeg går ned skal jeg kunne klare å løpe nesten dobbelt så langt og dermed for brenne mye mer per trening. Det vil forhåpentligvis bidra til å holde vekten nede. Et tips om du sliter med knærne, erstatt noe av løpingen med sykling. Det er ikke så hardt for knærne. Og ikke løp på asfalt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vera Veronica Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Et tips om du sliter med knærne, erstatt noe av løpingen med sykling. Det er ikke så hardt for knærne. Og ikke løp på asfalt! Allerede gjort, har ikke vondt i knærne enda men er redd for å skade de ved å løpe for mye mens jeg enda er for tung. Derfor prøver jeg å bare løpe en gang i uka, ellers så trener jeg spinning, step, svømmer eller går tur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg skjekket proteininnholdet, og gjennom nutriletten får jeg faktisk i meg ca 65 gram proteiner om dagen, i tillegg spiser jeg jo noe kokt skinke så det skulle jo holde. Ser fra regnestykket ditt at det ikke er mulig å gå ned 5 kg i uken, at det bare blir vann og muskler. Skal selsvagt passe på kostholdet når jeg avslutter dette. En viktig grunn til å gå ned er at jeg ønsker det skal bli lettere for meg å løpe, for nå føles det litt for tungt på knærne. Klarer bare å løpe en 4 km, men tror at når jeg går ned skal jeg kunne klare å løpe nesten dobbelt så langt og dermed for brenne mye mer per trening. Det vil forhåpentligvis bidra til å holde vekten nede. Du ser ut til å ha en sunn holdning til det hele - med unntak av nutriletten ;-) Men du må spise en hel del kokt skinke for at det skal bli 15 gram protein av det da - men gjør du det så mister du iallefall ikke muskler. Hvis du ikke har noen spesielle uvaner i matveien - ala overspising, oksehunger etter søtt, overforbruk av sukker og sånt så ville jeg lagt meg på en linje ala Fedon mat jeg. Da er du fort lettere i kroppen fordi den slipper gjerne litt vann i overgangen, også kan du spise alt, men maten skal være balansert. Med den maten er det greit å leve på under to tusen kalorier i døgnet uten å være sulten, og uten å måtte spise spesielle diett produkter. (Med mindre du synes de er veldig gode da - da kan du jo bare spise dem :-)) Det kan være beinhardt for knærne å løpe, bra at du tar det på alvor. Jeg har hatt stort utbytte av å lete opp riktige sko - samt å løpe på stier i skogen. Da er det så mykt underlag at selv knærne til en på min tyngde har det helt fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vera Veronica Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Du ser ut til å ha en sunn holdning til det hele - med unntak av nutriletten ;-) Men du må spise en hel del kokt skinke for at det skal bli 15 gram protein av det da - men gjør du det så mister du iallefall ikke muskler. Hvis du ikke har noen spesielle uvaner i matveien - ala overspising, oksehunger etter søtt, overforbruk av sukker og sånt så ville jeg lagt meg på en linje ala Fedon mat jeg. Da er du fort lettere i kroppen fordi den slipper gjerne litt vann i overgangen, også kan du spise alt, men maten skal være balansert. Med den maten er det greit å leve på under to tusen kalorier i døgnet uten å være sulten, og uten å måtte spise spesielle diett produkter. (Med mindre du synes de er veldig gode da - da kan du jo bare spise dem :-)) Det kan være beinhardt for knærne å løpe, bra at du tar det på alvor. Jeg har hatt stort utbytte av å lete opp riktige sko - samt å løpe på stier i skogen. Da er det så mykt underlag at selv knærne til en på min tyngde har det helt fint :-) Takk for svar, jeg synes det er ganske godt å drikke nutrilett så fortsetter med det noen dager. Tror ikke fedon kosthold er noe for meg, har prøvd det. Men takk for tipset om proteiner skal passe på å få i meg nok proteiner, kanskje bruke grønnsakene jeg spiser til å lage en salat og ha litt kylling oppi. Skal ikke regne med å gå ned så mye som 5 kg i uken, skjønner det bare er tull. Har hatt litt problemer med at jeg spiser altfor mye sjokolade og hvitt brød, derfor det er så greit med nutrilett en stund, for da vet jeg nøyaktig hva jeg skal spise og det er ikke så mye å planlegge. Egentlig har jeg et sundt kosthold utenom det at jeg spiser altfor mye sukker. Så når jeg har gått på nutrilett skal jeg prøve å gå tilbake til det vanlige kostholdet men kutte drastisk i godteriet, samt passe på det med å få i meg nok proteiner. Håper jeg klarer å avvenne meg fra så mye sukker.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Takk for svar, jeg synes det er ganske godt å drikke nutrilett så fortsetter med det noen dager. Tror ikke fedon kosthold er noe for meg, har prøvd det. Men takk for tipset om proteiner skal passe på å få i meg nok proteiner, kanskje bruke grønnsakene jeg spiser til å lage en salat og ha litt kylling oppi. Skal ikke regne med å gå ned så mye som 5 kg i uken, skjønner det bare er tull. Har hatt litt problemer med at jeg spiser altfor mye sjokolade og hvitt brød, derfor det er så greit med nutrilett en stund, for da vet jeg nøyaktig hva jeg skal spise og det er ikke så mye å planlegge. Egentlig har jeg et sundt kosthold utenom det at jeg spiser altfor mye sukker. Så når jeg har gått på nutrilett skal jeg prøve å gå tilbake til det vanlige kostholdet men kutte drastisk i godteriet, samt passe på det med å få i meg nok proteiner. Håper jeg klarer å avvenne meg fra så mye sukker.... Spiser du mer proteiner, så¨er belønningen for de fleste at sukkersulten stilner betydelig av :-) (Og da er du faktisk langt på vei i retning av Fedon også - bare at med egne matvaner istedenfor greske retter ;-)) Med så mye trening som du beskriver her kan du jo også tillate deg ganske mange sprell i matveien uten at vekten øker. Et godt tips kan kanskje være å kjøpe en pakke med sukrin (fra helsekost). Den smaker, baker og oppfører seg som sukker, men har null kalorier og påvirker ikke blodsukkeret - dermed blir du ikke mer sukekrsulten av den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvis jeg skal overleve på nutrilett må jeg spise en grønnsak eller frukt til hvert eller flere av måltidene. Liker også å til middag heller spise kylling med salat til. Da klarer jeg å gå på delvis på nutrilett noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digital Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Se København til fots så er problemet løst! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2543636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Å gå ned 1,5 kilo på en uke er faktisk i overkant mye. 0,5 - 1 kilo er optimalt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311980-er-dette-lurt-nutrilett/#findComment-2544157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.