Gå til innhold

Burde jeg gå fra ham? Tips mottas med takk..

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket, men sååå skuffet :(
Skrevet

Jeg er så fortvilet nå, er forlovet med en mann som på så veldig mange måter er helt fantastisk. Men han har et stort problem, han lyver for meg og for andre rundt han, og han har brutt så mange løfter.. (gjelder damer, flørting osv..)

Han har rotet det så veldig til for oss økonomisk, og jeg er lengre nede nå enn jeg kan huske før.. (jeg vet jeg har hatt det verre, for all del.. men det føles så veldig mørkt nå!)

Vi har 2 barn sammen, den yngste er 4 mnd..

Jeg elsker denne mannen, men følelsene blekner veldig når jeg innser alt han har latt meg gå gjennom. Utroskap, løgner, krangling, o.l..

Han er nå sykemeldt på ubestemt tid, han har begynt å gå til behandling hos psykolog for å finne ut av problemene han har.. Mye tyder på at det er ADHD.

Jeg sliter selv med bipolar type 2..

Skal jeg bli hos ham, og håpe at det vil være verdt det i lengden? Eller skal jeg ta med meg våre nydelige barn og prøve starte et nytt og bedre liv?

Kan nevne at inntill jeg fikk vite om løgnene og utroskapen så klarte jeg meg helt fint i hverdagen.. Jeg var lite deprimert, og hadde lite av problemene med å være høyt oppe (gikk på lamictal, cipralex og trilafon)

Har dere noen gode råd til meg? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Valnøtt
Skrevet

Du må nesten vurdere selv om du orker mer. Og om han viser tegn til virkelig endringsvillighet nå. Kanskje kan det da bli bedre hvis hjelpen virker - men kanskje ikke. Kanskje har du helse til å venteog se en stund? Hvis ikke får du heller reise nå og la ham vise på egen hånd at han duger til noe og har endret seg, så kan dere heller flytte sammen igjen da.

Stakkars deg, det høres veldig vondt ut da. Sender mange klemmer.

Skrevet

Nå har jeg ikke erfaring med hverken ADHD eller bipolar-diagnose. Men jeg har store problemer med å skjønne vilke fantastiske egenskaper han kan ha som oppveier stadige løgner, utroskap og krangling. Trofasthet og å snakke sant er blant de aller aller viktigste egenskapene som må være på plass, syns jeg.

Skrevet

Du må nesten vurdere selv om du orker mer. Og om han viser tegn til virkelig endringsvillighet nå. Kanskje kan det da bli bedre hvis hjelpen virker - men kanskje ikke. Kanskje har du helse til å venteog se en stund? Hvis ikke får du heller reise nå og la ham vise på egen hånd at han duger til noe og har endret seg, så kan dere heller flytte sammen igjen da.

Stakkars deg, det høres veldig vondt ut da. Sender mange klemmer.

Jeg foreslår parterapi. Familierådgiving.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Jeg foreslår parterapi. Familierådgiving.

Hei, legg svret rett under trådstarter sitt innlegg, så får hun det opp på svarlisten sin :-)

I min familie er vi beyond familierådgivning :-)

Gjest jumbalaya
Skrevet

Jeg tror jeg ville ventet en stund så du får sett om terapien hjelper, og ikke minst om innstillingen hans endrer seg. Sett klare grenser for hva du godtar. Sørg i mellomtiden for at du håndterer pengene i familien slik at ikke den økonomiske situasjonen forverrer seg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg vil dog si deg at det er særdeles liten sjanse for at han endrer seg vesentlig.

Jeg har mange ganger tenkt at det må finnes et eget gen for økonomistyring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...