Gå til innhold

Seponeringsvansker eller kroniske søvnproblemer?

Anbefalte innlegg

Gjest Normalt?2

Jeg går på såkalte antihistaminer som sovemedisin. Jeg ønsker nå og nedtrappe fordi jeg kanskje har en avhengighet til det.

Jeg har nå vært uten i nesten en uke.Og har klart meg fint selv om søvnen har vært betydeligere dårligere.Altså sovet lett og ikke så bra. Er dette noe forbigående som kan ha med at jeg er avhengig av sovetabelettene?.

Jeg har aller helst lyst å klare meg uten de og slutte. Men jeg tror ikke jeg klarer disse søvnproblemene over tid. De skal vistnok ikke være avhengighetskapende. Men hvorfor føler jeg behov for de hver kveld?. Som endel av kveldsrutinen min. Som at jeg trenger de for å sove. Selv om de ikke skal være avhengighetsskapende.

Hos meg var det en vanskelig periode som gjorde at jeg begynte på de. Men så har jeg altså ikke sluttet på de.Men begynte å gå på de fast. Jeg "sprakk" og tok en phenergahn fredag fordi jeg var så utslitt og måtte sove. Jeg tok de ikke lørdag og sov dårlig. Skal heller ikke ta de i kveld fordi jeg vil slutte på de.

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Om du tror at du kommer til å sove normalt dagene etter du har sluttet på sovemdisin selv om de ikke er b-prep, tar du feil. Det er noe med vanen og rutinen, du tar tabelettene..og sovner. Det tar tid å komme inn i et bra søvnmønster, og noen dårlige netter i blant må man bare finne seg i -det er helt normalt. Dersom du ikke har behov for og ikke trenger dem mer så brukt tid på å venne deg av med dem, ikke forvent at du skal sove normalt med en gang. Slit deg ut på dagene så du kjenner deg fysisk trøtt, det pleier å¨hjelpe i begynnelsen.

Gjest efexorus

Jeg tror nok ikke seponering av phenergan skal føre til rebound insomni, avhengihet av anthisitaminer er heller ikke vanlig. Dette er hovedgrunnnen til at man forskriver disse medisinene ved langvarige søvnvansker. Toleranse får man etter fire ukers bruk, men denne går fire-fem dagers seponering. Avhengigheten er isåfall av psykisk art, det at du ikke får sove fordi du vet du ikke har tatt noe å sove på. Jeg skjønner at du synes det er kjedelig å måtte ta noe hver kveld, men hvis du først skal bruke noe er phenergan noe av det mest harmløse,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...