Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Hei. Dame 30 år. Er en tilsynelatende vellykket person, med utseende, penger, flotte barn, og godt gift, flott hus og bil, men jeg føler meg absolutt ikke velykket selv. Har egentlig slitt med depressive tanker siden 16 års alderen. Det er kun mannen min som vet om problemene mine. Jeg har siden 16 års alderen slitt med å finne meningen med livet, veldig lei meg for at jeg er født, redd for at mennesker nær skal dø, redd for hvordan jeg skal dø, og ofte har jeg lyst til å dø. Sliter med den eldste sønnen min, tror kanskje han har adhd. Føler jeg ikke vet hvordan jeg skal takle han, er veldig beskymret for fremtiden hans, er redd han har arvet min sinnstemning. Synes stort sett det meste er tungt og meningsløst. Får aldri brukt potensialet mitt, vet at jeg egentlig er smart, har mange evner som kunne ført til noe. Mange misunner meg livet mitt, men egentlig føler jeg meg alltid mindreverdig i forhold til venninner og har en form for sosial angst, selv om ikke folk jeg er trygg på, vet det. Lurer på om jeg bare skal godta at sånn er jeg, og "lide" meg gjennom livet ?jeg føler meg veldig utakknemlig for at jeg er sånn, men vet at jeg ikke kan hjelpe det. Kommer fra en familie hvor det er en svakhet og søke hjelp hos leger. Er alltid lært opp til å ikke snakke høyt om problemer, fordi det finnes ikke, hvis vi ikke snakker om det. Jeg lurer litt på om det finnes noe medisiner som går an å få reseptfritt som kan hjelpe på sinnstemningen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312056-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johannesurt er kanskje verdt et forsøk. Noen har også hjelp av store doser tran, hvis du søker litt rundt på nettet kan du sikkert finne noe om hvor stor dosen bør være.

Hei, høres ikke ut som du har det så godt. Har du vurdert samtaleterapi? Det kan være en virkelig god hjelp og støtte i en terapeut, det har jeg selv erfaring med. Mange synes også at akupunktur kan løfte stemningsleiet.

Synes du skulle snakke med fastlegen din , og evt ta en madrs-test som gir en indikasjon på grad av depresjon. Du tumler med så tunge tanker som helt sikkert tar mye av energien din, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312056-depresjon/#findComment-2544107
Del på andre sider

Hei, høres ikke ut som du har det så godt. Har du vurdert samtaleterapi? Det kan være en virkelig god hjelp og støtte i en terapeut, det har jeg selv erfaring med. Mange synes også at akupunktur kan løfte stemningsleiet.

Synes du skulle snakke med fastlegen din , og evt ta en madrs-test som gir en indikasjon på grad av depresjon. Du tumler med så tunge tanker som helt sikkert tar mye av energien din, lykke til!

Eh den skulle nok til innleggsskriver og ikke meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312056-depresjon/#findComment-2544138
Del på andre sider

Sånn, nå kommer svaret mitt i riktig trådende:

Hei, høres ikke ut som du har det så godt. Har du vurdert samtaleterapi? Det kan være en virkelig god hjelp og støtte i en terapeut, det har jeg selv erfaring med. Mange synes også at akupunktur kan løfte stemningsleiet. Synes du skulle snakke med fastlegen din , og evt ta en madrs-test som gir en indikasjon på grad av depresjon. Du tumler med så tunge tanker som helt sikkert tar mye av energien din, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312056-depresjon/#findComment-2544275
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...