Gå til innhold

Sur arbeidsgiver pga fravær v/sykdom

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt irritert på min arbeidsgiver som er sur fordi jeg nå tar ut to-tre sykedager pga migrene, stress og magesår. Det gjør det ikke lettere for min del.

Det skal mye til før jeg kaster inn håndkleet, men slik jeg ser det, tjener både arbeidsgiver og jeg på sikt ved at jeg nå roer litt ned noen dager. Det er også min dyrebare erfaring etter at jeg møtte veggen.

Og fordi jeg nå erfarer at jobben er en viktig del av livet mitt (ikke minst for bedrings skyld), så gjør jeg dette før det går så langt at en langvarig sykemelding evt blir aktuelt. Altså; mest for min egen del.

Skal til lege i dag og få medisiner for magen, og hadde ikke tenkt å be om sykemelding.

Men kansje man blir mer "trodd" hvis man leverer sykemelding?

Hva er din erfaring?

Hilsen en litt irritert/skuffet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312067-sur-arbeidsgiver-pga-frav%C3%A6r-vsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal stå for din egen vurdering og ikke vektlegge at sjefen blir litt gretten. Du har ansvar for din helse og ditt liv, han har fokus på andre ting og gir uttrykk for det. Du har dine vansker og han har sine. Hold fast ved din egen vurdering, du trenger ikke hans bifall.

Synes du skal stå for din egen vurdering og ikke vektlegge at sjefen blir litt gretten. Du har ansvar for din helse og ditt liv, han har fokus på andre ting og gir uttrykk for det. Du har dine vansker og han har sine. Hold fast ved din egen vurdering, du trenger ikke hans bifall.

Takk, frosken. Det var et godt og betryggende svar.

Hilsen en litt lettere

Gjest Grågrønn

Takk, frosken. Det var et godt og betryggende svar.

Hilsen en litt lettere

Du er ikke ansatt, men du er vel på attføring/rehabilitering?

Da jeg gjorde det ble det vektlagt at jeg skulle gå "utenpå" de faste ansatte, det vil si at jeg ikke skulle ha en "vanlig" stilling, nettopp av slike årsaker som dette.....så jeg tror at du egentlig (hvis han blir sur) har arbeidsoppgaver som er "mer" enn det du skal ha. Noe som er fint, egentlig, det syntes ihvertfall jeg. Men det er en grunn til at man ikke har fast stilling. Det skal det tas hensyn til.

Må si jeg syntes det var vanskelig, å skulle gå "utenpå", og ofte gjorde jeg jo ikke det. Men de kan altså ikke si så mye hvis de har gjort seg avhengige av din jobb, som om du har vanlig, fast stilling.

Vel, han blir nok litt sur, men det er du som vet best hva du makter/ikke makter, og så er det noe med å stå i at de ikke blir kjempefornøyde. Det går nok bra likevel, og du har fått markert at du styrer det selv.

Håper du får det bedre snart.

Mvh

Da jeg gjorde det ble det vektlagt at jeg skulle gå "utenpå" de faste ansatte, det vil si at jeg ikke skulle ha en "vanlig" stilling, nettopp av slike årsaker som dette.....så jeg tror at du egentlig (hvis han blir sur) har arbeidsoppgaver som er "mer" enn det du skal ha. Noe som er fint, egentlig, det syntes ihvertfall jeg. Men det er en grunn til at man ikke har fast stilling. Det skal det tas hensyn til.

Må si jeg syntes det var vanskelig, å skulle gå "utenpå", og ofte gjorde jeg jo ikke det. Men de kan altså ikke si så mye hvis de har gjort seg avhengige av din jobb, som om du har vanlig, fast stilling.

Vel, han blir nok litt sur, men det er du som vet best hva du makter/ikke makter, og så er det noe med å stå i at de ikke blir kjempefornøyde. Det går nok bra likevel, og du har fått markert at du styrer det selv.

Mvh

Jeg er fast ansatt..

Jeg gikk utenpå til å begynne med, noe jeg synes var fint. På den måten fikk jeg jobbet meg litt opp, starte i det små og unngå stress..

Mvh

Sånn går deg når man svarer litt for raskt;o)

Jeg er 50 % i jobb, og 50 % på rehabilitering, hvis det har noen betydning.

Annonse

Gjest Grågrønn

Jeg er fast ansatt..

Jeg gikk utenpå til å begynne med, noe jeg synes var fint. På den måten fikk jeg jobbet meg litt opp, starte i det små og unngå stress..

Ok :-) Det er jo fint.

Du har jo uansett rett på å være syk når du er syk! Arb. giver vet jo dette, så det er jo egentlig bare å stå i det da. Han/hun må bare tåle det, selv om det passer dårlig for dem, så betyr det jo at du tar vare på deg selv. Det er bra.

Det siste jeg skrev gjelder fremdeles da....

God bedring.

Ok :-) Det er jo fint.

Du har jo uansett rett på å være syk når du er syk! Arb. giver vet jo dette, så det er jo egentlig bare å stå i det da. Han/hun må bare tåle det, selv om det passer dårlig for dem, så betyr det jo at du tar vare på deg selv. Det er bra.

Det siste jeg skrev gjelder fremdeles da....

God bedring.

Takk. Og takk for svar. Det letter samvittigheten ;o)

Jeg gikk på en smell-laaang historie som jeg ikke gidder å ta her, men ble sykemeldt i 2 uker jeg. Fikk da mld fra sjefen hvor det sto, sitat:"dette går til helvete...verste perioden..", "Dette er en katastrofe.."

Har jeg lyst å gå på jobb igjen? Nope...

Har for sikkerhets skyld lagret meldingene, for jeg mener og tror det er helt ulovlig å si/skrive sånt.

Møtte veggen etter masse rot i privaten og på jobb, bl.a at de ikke har funnet stillingsbetegnelse, kontrakt eller avtale om lønn.

De aller fleste arbeidsgivere tar en sykemelding veldig fint, mens det tydeligvis er andre som ikke takler sånt i det hele tatt.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sykemeldt-det er en leges vurdering som ligger til grunn for en sykemelding, og ikke sjefen...

God bedring! :)

Jeg gikk på en smell-laaang historie som jeg ikke gidder å ta her, men ble sykemeldt i 2 uker jeg. Fikk da mld fra sjefen hvor det sto, sitat:"dette går til helvete...verste perioden..", "Dette er en katastrofe.."

Har jeg lyst å gå på jobb igjen? Nope...

Har for sikkerhets skyld lagret meldingene, for jeg mener og tror det er helt ulovlig å si/skrive sånt.

Møtte veggen etter masse rot i privaten og på jobb, bl.a at de ikke har funnet stillingsbetegnelse, kontrakt eller avtale om lønn.

De aller fleste arbeidsgivere tar en sykemelding veldig fint, mens det tydeligvis er andre som ikke takler sånt i det hele tatt.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sykemeldt-det er en leges vurdering som ligger til grunn for en sykemelding, og ikke sjefen...

God bedring! :)

Takk skal du ha ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...