Gjest J31! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg svarer deg jeg :-) De er bevisst sine handlinger i høyeste grad. De er også klartbevisst hvordan disse handlingene virker på andre - de bare synes at dette ikke er noe problem, og at det er andres feil at de har det vondt, at de selv ikke er å klandre og at de gjør som de har rett til. Hvis de en sjelden gang klarer å rote seg inn i et hjørne hvor det ikke er noen som helst tvil om at de har handlet feil, vil de være lynraske med å forklare at de ikke har hatt noe valg mht det de har gjort på grunn av at ansvaret egentlig lå hos noen andre likevel. (Her passer eksen min som hånd i hanske inn i gjengen med dette navnet, så dette kjenner jeg godt :-/) Du har mye innsikt :-) Det er komplisert. Men. Da forstår jeg at de er sine handlinger bevisst. Er det pga det igjen, at de ikke kan endre seg? Fordi de rett og slett _er_ sånn, og aldri vil innse sine feil og mangler? Fordi det er alle andre det er noe galt med - men ikke dem? *Undrer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du har mye innsikt :-) Det er komplisert. Men. Da forstår jeg at de er sine handlinger bevisst. Er det pga det igjen, at de ikke kan endre seg? Fordi de rett og slett _er_ sånn, og aldri vil innse sine feil og mangler? Fordi det er alle andre det er noe galt med - men ikke dem? *Undrer* De har ingen behov for å endre seg. Se nattsvermeren en dag. Hannibal Lecter passer ikke inn i samfunnet, men han synes selv at han er helt kul. Slik er det. Disse folka der lever på å spise seg gjennom andre menneskers overskudd og nervesystem - og de synes det er greit å leve slik. Det plager ikke dem at det ligger igjen noen vrak av noen mennesker etter dem. Det eneste man kan gjøre med sånne er å nekte å være kattematen deres og nekte dem all tilgang til egen livsglede. Da de skjønner at tilgangen er borte, forsvinner de som regel. Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 De har ingen behov for å endre seg. Se nattsvermeren en dag. Hannibal Lecter passer ikke inn i samfunnet, men han synes selv at han er helt kul. Slik er det. Disse folka der lever på å spise seg gjennom andre menneskers overskudd og nervesystem - og de synes det er greit å leve slik. Det plager ikke dem at det ligger igjen noen vrak av noen mennesker etter dem. Det eneste man kan gjøre med sånne er å nekte å være kattematen deres og nekte dem all tilgang til egen livsglede. Da de skjønner at tilgangen er borte, forsvinner de som regel. Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-) Det jeg synes er det vanskeligste, er sjarmen.. ''Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-)'' Ja, det skjønner jeg.. Har ikke sett Nattsvermeren, men tror jeg skal gjøre det.. Takk, igjen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det jeg synes er det vanskeligste, er sjarmen.. ''Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-)'' Ja, det skjønner jeg.. Har ikke sett Nattsvermeren, men tror jeg skal gjøre det.. Takk, igjen :-) Nattsvermeren er nervepirrende,husk pute ; ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det jeg synes er det vanskeligste, er sjarmen.. ''Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-)'' Ja, det skjønner jeg.. Har ikke sett Nattsvermeren, men tror jeg skal gjøre det.. Takk, igjen :-) Sjarmen er vrien å styre unna. Men etterhvert lærer du at det ikke er gull alt som glitrer. Personlig har jeg etterhvert blitt slik at hvis jeg treffer mennesker som fascinerer meg såååå intenst, så rygger jeg unna :-) (Sikkert mange som synes jeg er både sprø og i overkant skeptisk nå, men jeg erfarer ofte at det lønner seg). Etter at man har vært utsatt for en ekte psykopat en god stund er man så mentalt mørbanket og sliten, og man smelter så fullstenig bare av håpet om å få se mennesket vedkommende var i sjarmfasen igjen. Men til slutt lærer man (forhåpentligvis) at den sjarmen er påtatt. Og at dette er et menneske som ikke ville snudd seg og sett etter deg om du segnet om på bakken. For en ekte psykopar har andre mennesker ingen verdi utenom hva de kan yte til psykopaten. Sjarmen de ikler seg er bare et middel for å få tilgang på overskuddskontoen til folk. Jeg vet ikke om ditt tilfelle fortsatt er inne i begrepet her - men er han det så er det ikke rart du sliter tungt og at du ikke kjenner deg selv igjen fra det ressurssterke mennesket du var før. Da har du hatt noen som har gnagd helt inn til det mentale beinet på deg, og det setter skader. men da kan jeg også fortelle deg at du blir deg selv igjen bit for bit etterhvert som han mister grepet på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nattsvermeren er nervepirrende,husk pute ; ) Pluss selskap.... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Sjarmen er vrien å styre unna. Men etterhvert lærer du at det ikke er gull alt som glitrer. Personlig har jeg etterhvert blitt slik at hvis jeg treffer mennesker som fascinerer meg såååå intenst, så rygger jeg unna :-) (Sikkert mange som synes jeg er både sprø og i overkant skeptisk nå, men jeg erfarer ofte at det lønner seg). Etter at man har vært utsatt for en ekte psykopat en god stund er man så mentalt mørbanket og sliten, og man smelter så fullstenig bare av håpet om å få se mennesket vedkommende var i sjarmfasen igjen. Men til slutt lærer man (forhåpentligvis) at den sjarmen er påtatt. Og at dette er et menneske som ikke ville snudd seg og sett etter deg om du segnet om på bakken. For en ekte psykopar har andre mennesker ingen verdi utenom hva de kan yte til psykopaten. Sjarmen de ikler seg er bare et middel for å få tilgang på overskuddskontoen til folk. Jeg vet ikke om ditt tilfelle fortsatt er inne i begrepet her - men er han det så er det ikke rart du sliter tungt og at du ikke kjenner deg selv igjen fra det ressurssterke mennesket du var før. Da har du hatt noen som har gnagd helt inn til det mentale beinet på deg, og det setter skader. men da kan jeg også fortelle deg at du blir deg selv igjen bit for bit etterhvert som han mister grepet på deg. Vet du, jeg forstår veldig godt at du er skeptisk. Jeg tenker også sånn. Jeg har fortsatt mye å lære jeg da, men jeg kommer etter deg ser du ;o) Synes det er så bra at du deler dette med meg.Du er god til å forklare. Det hjelper meg å forstå ting bedre. Og så gir du meg styrke - masse styrke. Rart med det, siden jeg ikke vet hvem du er. Men sånn er det nå bare. Kansje jeg kan "kontakte" deg senere igjen her på dol, om jeg lurer på noe ift dette? Synes det var så kjekt. Men så må du jo ta vare på deg selv også (men det regulerer du helt sikkert sjøl ;o) Klem til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minamia Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 De har ingen behov for å endre seg. Se nattsvermeren en dag. Hannibal Lecter passer ikke inn i samfunnet, men han synes selv at han er helt kul. Slik er det. Disse folka der lever på å spise seg gjennom andre menneskers overskudd og nervesystem - og de synes det er greit å leve slik. Det plager ikke dem at det ligger igjen noen vrak av noen mennesker etter dem. Det eneste man kan gjøre med sånne er å nekte å være kattematen deres og nekte dem all tilgang til egen livsglede. Da de skjønner at tilgangen er borte, forsvinner de som regel. Og innsikt er bra, men det hender det koster litt i overkant mye å få den :-) Min erfaring er at "endringer" kan komme, dog midlertidig, men da bare for di vedkommende tjener på det selv. OG de faller like lett tilbake til sine gamle destruktive mønstre. Disse midlertidige "forandringene" har imidlertid lurt mang en kvinne eller mann tilbake i et forhold for en ny runde. Veldig frustrerende å være venn, hjelpe til ut av forholdet, se at de går tilbake.. Men jeg skjønner hvor fanget og ødelagt en kan bli av å leve langvarig med et slikt menneske. Man bør holde stang 100 % mot en psykopat. 100% grense. trist, men sånn er det. All ære til de som har kommet seg ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vet du, jeg forstår veldig godt at du er skeptisk. Jeg tenker også sånn. Jeg har fortsatt mye å lære jeg da, men jeg kommer etter deg ser du ;o) Synes det er så bra at du deler dette med meg.Du er god til å forklare. Det hjelper meg å forstå ting bedre. Og så gir du meg styrke - masse styrke. Rart med det, siden jeg ikke vet hvem du er. Men sånn er det nå bare. Kansje jeg kan "kontakte" deg senere igjen her på dol, om jeg lurer på noe ift dette? Synes det var så kjekt. Men så må du jo ta vare på deg selv også (men det regulerer du helt sikkert sjøl ;o) Klem til deg! Klart det - er bare å kontakte i vei det :-) Og takk for at du finner støtte i det jeg skriver iblant - det betyr mye. Jeg har ligget på trynet i grusen og stortutet en gang iblant uten å kunne gi uttrykk for det andre steder enn her inne selv - og fått kjenne hvordan det hjelper når noen drar deg i riktig retning. Det er veldig verdifullt. Hehe - vi må bare ikke skryte for mye av dol, så ikke nhd blir kjepphøy eller noe ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Min erfaring er at "endringer" kan komme, dog midlertidig, men da bare for di vedkommende tjener på det selv. OG de faller like lett tilbake til sine gamle destruktive mønstre. Disse midlertidige "forandringene" har imidlertid lurt mang en kvinne eller mann tilbake i et forhold for en ny runde. Veldig frustrerende å være venn, hjelpe til ut av forholdet, se at de går tilbake.. Men jeg skjønner hvor fanget og ødelagt en kan bli av å leve langvarig med et slikt menneske. Man bør holde stang 100 % mot en psykopat. 100% grense. trist, men sånn er det. All ære til de som har kommet seg ut. Kan bare signere. Du har helt rett. Det kommer en ny mini-sjarmfase når de begynner å miste grepet - men den varer ikke lenge. Den sanne naturen er den disse folka viser frem på sitt verste. Og de har ikke et eneste ønske om å endre seg, de angrer seg _aldri_ og skam vet de ikke hva er. Derfor kan de ikke bli annerledes heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2544972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Klart det - er bare å kontakte i vei det :-) Og takk for at du finner støtte i det jeg skriver iblant - det betyr mye. Jeg har ligget på trynet i grusen og stortutet en gang iblant uten å kunne gi uttrykk for det andre steder enn her inne selv - og fått kjenne hvordan det hjelper når noen drar deg i riktig retning. Det er veldig verdifullt. Hehe - vi må bare ikke skryte for mye av dol, så ikke nhd blir kjepphøy eller noe ;-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312071-lurt-%C3%A5-anmelde-en-psykopat/page/2/#findComment-2545229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.