Gå til innhold

Blir syk av samfunnet

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg blir syk av det samfunnet vil lever i. Jeg tåler rett og slett ikke det normale livet, alle kravene. Er det da meg det er noe galt med eller er det samfunnet vi lever i. Jeg føler at vi lever i et sykdomsfremmende samfunn og at man skal være sterk for ikke å bukke under.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312108-blir-syk-av-samfunnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, dere er nok inne på noe, men jeg tror også at det kan være litt mere kompleks enn som så. Ja, samfunnet forventer mye av oss småborgere, men samtidig har vi et lass av muligheter som våre besteforeldre bare kunne drømme om å ha.

Jeg tror ofte at mennesker blir psyke fordi de forventer mere av samfunnet enn hva samfunnet egentlig forventer av de. Jeg tror at psykdom ofte oppstår ved at en stiller alt for store krav til seg selv. Det er et virrvarr av jobber der ute og fryktelig mange valg en må ta. Før i tiden gikk jobber nesten i arv. Man ser rundt seg at venner og kjente blir økonomer og advokater og oppnår "perfekte" liv. Det er vanskelig å se seg selv med en karriere som butikkansatt eller vidusvasker, men noen må ta disse jobbene også.

For noen tror jeg det kan være lettere å være psyk, enn feks å svelge det faktum at kanskje jeg passer best i en lavstatusjobb. Jeg tror det er rom for alle mennesker i dette samfunnet, og at den som gjør deg virkelig psyk er deg selv.

Hilsen en med sosial angst som gruer seg til hver arbeidsdag, men er stolt og lykkelig etter hver endt arbeidsdag.

Jeg har selvfølgelig stor respekt for alle som sliter i hverdagen sånn at det er sagt. Og vil påpeke at dette innlegget kun er mine tanker uten å stigmatisere eller tråkke noen på foten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...