Gå til innhold

Hvordan holder dere dere oppe?

Anbefalte innlegg

Det er tøft å holde seg oppe. Hvofor ikke gi blaffen i alt? Det er så fristende. Gi blaffen i helse og utseende. Det er jo ingen som bryr seg likevel. Hvordan greier dere å holde dere oppe når man blir "tvunget" til å leve så isolert og føler at man ikke har glede av å delta i det normale livet lenger og heller ikke i psykiatrien?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312109-hvordan-holder-dere-dere-oppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minamia

Det kan være så fristende å si at ingenting betyr noe. Men da er du inne i en vond sirkel med en gang hvor håpløsheten og likegyldigheten forsterkes dag for dag.

Når jeg holder på å gå under i livet, kreker jeg meg inn på badet og sminker meg og steller meg. Jeg gjør det absolutt mest for min egen del. Det handler om å ta vare på seg selv. Smurning på båten, vedlikeholdsstell. Jeg lurer på om det ikke var NHD som skrev det her inne en gang, "Fake it til you make it", og det handler om å holde oppe fortet på de områdene en kan i livet så lenge en bare kan. Så tar det uansett lengre tid før en går under. Og kanskje finner en ut at fortet holder også.

Dette gjelder også i forhold til gå en bitteliten tur når en ikke orker en lang tur. Snakke i telefon med venner når en ikke orker å gå ut. Osv.

Men at det er like lett alltid vet jeg godt. Men vitsen er der. Det er jeg sikker på.

Mvh

Gjest holder ut litt til...

Jeg har et håp,jeg har ungene : )

Men har lyst å gi opp mange ganger,hadde gjort det også hvis ikke ungene var her.

i likhet med deg,og mange andre vil jeg tro,er det de nærmeste som holder meg gående.fristende å gi opp til tider:(

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...