bibben Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 I linken vedr k-ptsd fra Jente 31 leser jeg at denne stresslidelsen kan gi strukturelle skader. Vil det si at en finner tegn på skader vha en MR-scanning? Hvor i hjernen er det slike skader er å finne? Jeg mener at du en gang har skrevet at vedvarende stress, slik en har det ved k-ptsd, kan være en utløsende årsak for schizofreni. Stemmer dette eller har jeg misforstått? Jeg har fått diagnosen schizofreni etter utredningen innen psykiatrien. Av en psykolog har jeg fått diagnosen k-ptsd. Fordi jeg sliter en del med konsentrasjon og fokusering lurer jeg på hvordan det hele henger sammen. Er det større sjanser for at det kan være k-ptsd som forårsaker konsentrasjons- og hukommelsesproblemene fremfor schizofrenien? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312129-nhd-k-ptsd-og-strukturelle-skader/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.