Gå til innhold

Bra så lenge....

Anbefalte innlegg

Gjest lithium
Skrevet

F..n og. Jeg har kjempet meg tilbake i jobb, to ganger etter langvarige sykemeldinger. Jeg har klart mitt store delmål dette året, stå i full jobb 6 måneder. Delmål... Jeg vil ikke svikte...

Jeg har en bipolar 2 lidelse, god effekt av lithium. Likevel farer jeg nedover på skalaen nå. JEG VIL IKKE! Prøver å kjempe i mot, men feiler. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje må dosen økes. Kanskje må du en tid ha et tillegg av en annen medisin.

Gjest lithium
Skrevet

Kanskje må dosen økes. Kanskje må du en tid ha et tillegg av en annen medisin.

Takk for svar

Jeg skal snakke med lege.

Litiumen tviler jeg på at jeg får lov til å øke, hadde en forgiftning tidlig i sommer (uten at jeg hadde tatt for mye) Jeg bråseponerte til slutt og er nå tilbake på normaldose igjen (har ikke fått svar på prøver om hvordan jeg ligger an).

- Jeg hadde en liten pause på litium i sommer. Kan det påvirke en allerede litt sjaber form? (Tenker selv at pausen var altfor kort til det)

- I påvente av legetime har jeg økt wellbutrin fra 150mg til 300mg på egen hånd. I noen uker rundt påsketider var jeg hypoman, det fikk wellbutrinen skylda for. Jeg reduserte da fra 300 til 150. Er det dumt av meg å øke den nå, ville du foreslått noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...