Gå til innhold

Autisme tegn på min sønn

Gjest Gud tilgi oss ,vi hvet ikke hva vi skal gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest Gud tilgi oss ,vi hvet ikke hva vi skal gjøre
Skrevet

Hei jeg har en gutt på 3,5 år han snakker ikke, er vansklig å ha blikk kontakt med han, han pekker ikke på når han skal ha noe ,men han drar oss mor eller far for å gi han det han ønsker.Han kan i alt 5-6 ord som han ikke sier ordntlig heller.Vi har vært i kontakt med fastlegen ,ppt,sykehuset i Norge men ingen ting blir gjort,vi har fått beskjed at når han begynner på Barnehagen at han skal bli fulgt opp der fra.Men saken er at vi var på ferie i Canada hos en lege for vår sønn var litt dårlig en dag og hun anbefalte oss å ta kontakt med en psykolog som skulle sjekke gutten litt nærmere ,der var vi åsså,Der fikk vi en veldig uhyglig nyhet gutten visser tegn til autisme sa hun.det var første gangen vi fikk hørt om autisme vi viste ikke hva det var.Men hun sa at det var viktig å jobbe tidlig med han slik at man får en diagnose.4 dager etter kom vi hjem til Norge Jeg tok kontak dagen etter med helse stasjonen ,fastlegen ,ppt ,sykkehuset . I dag har det gått 5 månder jeg har snakket flere ganger med ppt ,fastlegen ,sykkehuset,de holder på sitt de beggynner å følge han når han starter i barnehagen om nå 15 dager da har det gått 5,5 månder .Er det riktig at vår gutt må vente 5,5 månder før noen i det hele tatt sjekker han.Jeg har fortalt alle flere ganger både til ppt ,fastlegen,sykkehuset om det,vi har hatt flere møtter de er einig at det er noe som feiler han, men de kan ikke si hva ,men ingen psykologer eller spesilister har sjekket han..Hva skal vi gjøre har alt gått riktig for seg .Jeg føler meg som i sjokk tilstand ennå . Burde jeg ha søkt hjelp andre steder,har helsevesnt ikke gjort jobben sin.ER det riktig at de skal bruke så langt tid før de sjekker han. Hvem skal vi ta kontakt med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg har en venninne som hadde en sønn lik din.

Elendig språk, og tegn på autisme.

Han hørte minimalt!!!

Han fikk egen pedagog i barnehagen, operet inn dren i øret og en tilrettelagt hverdag.Han er en ny gutt, lært mange ord, og mistet de autistiske trekkende.

Og dette på under 1år. Herlig å se på! :0)

Kanskje dere har sjekket hørsel alt, men ville bare fortelle dette i tilfelle...

Skrevet

Autismeforeningen. Og ellers ville jeg sjekket hørseln hans.

Må jo ikke være noe feil i det hele tatt...kansje han bare er litt sent ute?

Vet om en gutt ,som ikke sa det kvekk....før han var ca 4 år...så fosset det bare ut av ham og da lå han ikke etter de andre ungene i språket :0))

Forstår din fortvilelse,men hør med autismeforeningen .

Gjest Tante_Marit
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg har en venninne som hadde en sønn lik din.

Elendig språk, og tegn på autisme.

Han hørte minimalt!!!

Han fikk egen pedagog i barnehagen, operet inn dren i øret og en tilrettelagt hverdag.Han er en ny gutt, lært mange ord, og mistet de autistiske trekkende.

Og dette på under 1år. Herlig å se på! :0)

Kanskje dere har sjekket hørsel alt, men ville bare fortelle dette i tilfelle...

Det behøver ikke å bety noen verdens ting. Jeg er tante til en jente som var akkuratt slik. Søsteren min var helt fortvila. Jenta var mellom 4 og 5 år før hun begynte å snakke.

Sønnen min som var like gammel, snakket som en foss. Husker han sa.. Mamma, må vi dra dit, det går jo ikke an å leke med henne. Han opplevede å få dårlig kontakt med henne, ikke bare p.g.a språket, men også fordi hun virket uinnteresert

I dag er hun tenåring, har mange venner, kjæreste, og har gode karakterer på skolen. Sosialt han hun utviklet seg bedre enn mange andre vil jeg si.

Gjest Tante_Marit
Skrevet

Det behøver ikke å bety noen verdens ting. Jeg er tante til en jente som var akkuratt slik. Søsteren min var helt fortvila. Jenta var mellom 4 og 5 år før hun begynte å snakke.

Sønnen min som var like gammel, snakket som en foss. Husker han sa.. Mamma, må vi dra dit, det går jo ikke an å leke med henne. Han opplevede å få dårlig kontakt med henne, ikke bare p.g.a språket, men også fordi hun virket uinnteresert

I dag er hun tenåring, har mange venner, kjæreste, og har gode karakterer på skolen. Sosialt han hun utviklet seg bedre enn mange andre vil jeg si.

Dette skulle selvfølgelig vært postet under hovedinnlegget, men kom feil

Gjest D*lilith
Skrevet

Ta kontakt med BUP.

Men sønnen min har atypisk autisme,det fant de ikke ut av før han var fjorten år,selv om han har vært i systemet siden han var fire. En fra PPT var inne på autisme da han var seks,men det skjedde ikke noe videre med det. Dere må stå på selv,lykke til : )

Skrevet

Denne skulle vel til trådstarter :0)

Skrevet

Jeg vil anbefale forumet på www.bokstavbarna.no.

Der er både ungdom og voksne med autisme, og der er mange foreldre til barn med autisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...