Gå til innhold

Nhd eller andre/om adferdsproblemer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trommesett

Jeg forstår at du er bekymret og har mange ting i livet ditt som er vanskelig.

Men du har en behandler som skal hjelpe deg med disse tingene. Du poster det ene spørsmålet etter det andre, ofte om de samme tingene. Går nesten på løpende bånd, og hele tiden er det jo noe du bare må ha svar på.

Jeg har forståelse for at det er ferie, lenge til behandler er tilbake osv. Selv har jeg vært uten behandler i over en mnd og det er fremdeles en stund til h*n er tilbake igjen. Jeg lurer på mange ting, det er mye jeg går og grubler på, og vil snakke om.

Men jeg venter til h*n som kjenner meg og mine reaksjoner kommer tilbake igjen.

Jeg har også mange bekymringer, både for barn, problemer i livet mitt, angst osv. Kunne sikkert ha pøsa på med innlegg,

men jeg er redd det hadde forvirret meg mer enn hjulpet meg med så mange forkjellige tilbakemeldinger og meninger.

Men for all del.av og til er det greit å skrive et innlegg, men det er noe med hvordan du bare må vite ting, og ikke tar deg tid til å la han som skal behandle deg hjelpe deg videre.

Jeg har en behandler jeg arbeider sammen med i rl. Og jeg skriver opp, tenker igjennom hva vi skal ta opp når ferien er over.

Hvorfor spør du ikke din egen behandler om mange av disse spørsmålene og innleggene som du føler du bare må ordne opp i her og nå, så du kan gå videre som du sier?

Det er jobben hans, og din.

For når du har fått svar på det du lurer på i dette innlegget, vil det dukke opp noe annet du lurer på. Slik er det for meg, deg og de fleste andre jeg kjenner. Det er det, det habdler om i terapirommet også. Jeg har ikke tall på de gangene jeg har gått der i fra med svar på noen spørsmål, men med ti nye jeg lurer på. Og da er det å gå og gruble til neste time kommer og jeg kan spørre om de tingene, og få nye ting å gruble på.

Slik er livet i terapirommet.

Synes du skal prøve å vise litt mer tålmodighet i forhold til at det er ting du ikke umiddelbart vil få svar på.

Gjest sverre123

Jeg forstår at du er bekymret og har mange ting i livet ditt som er vanskelig.

Men du har en behandler som skal hjelpe deg med disse tingene. Du poster det ene spørsmålet etter det andre, ofte om de samme tingene. Går nesten på løpende bånd, og hele tiden er det jo noe du bare må ha svar på.

Jeg har forståelse for at det er ferie, lenge til behandler er tilbake osv. Selv har jeg vært uten behandler i over en mnd og det er fremdeles en stund til h*n er tilbake igjen. Jeg lurer på mange ting, det er mye jeg går og grubler på, og vil snakke om.

Men jeg venter til h*n som kjenner meg og mine reaksjoner kommer tilbake igjen.

Jeg har også mange bekymringer, både for barn, problemer i livet mitt, angst osv. Kunne sikkert ha pøsa på med innlegg,

men jeg er redd det hadde forvirret meg mer enn hjulpet meg med så mange forkjellige tilbakemeldinger og meninger.

Men for all del.av og til er det greit å skrive et innlegg, men det er noe med hvordan du bare må vite ting, og ikke tar deg tid til å la han som skal behandle deg hjelpe deg videre.

Jeg har en behandler jeg arbeider sammen med i rl. Og jeg skriver opp, tenker igjennom hva vi skal ta opp når ferien er over.

Hvorfor spør du ikke din egen behandler om mange av disse spørsmålene og innleggene som du føler du bare må ordne opp i her og nå, så du kan gå videre som du sier?

Det er jobben hans, og din.

For når du har fått svar på det du lurer på i dette innlegget, vil det dukke opp noe annet du lurer på. Slik er det for meg, deg og de fleste andre jeg kjenner. Det er det, det habdler om i terapirommet også. Jeg har ikke tall på de gangene jeg har gått der i fra med svar på noen spørsmål, men med ti nye jeg lurer på. Og da er det å gå og gruble til neste time kommer og jeg kan spørre om de tingene, og få nye ting å gruble på.

Slik er livet i terapirommet.

Synes du skal prøve å vise litt mer tålmodighet i forhold til at det er ting du ikke umiddelbart vil få svar på.

dette trengte J31 å høre, men spørs om det "trenger inn"! Håper ihverfall NHD ikke svarer henne, det bidrar å opprettholde galskapen...

Gjest det gjør det nok ikke

dette trengte J31 å høre, men spørs om det "trenger inn"! Håper ihverfall NHD ikke svarer henne, det bidrar å opprettholde galskapen...

Det trenger vel som vanlig ikke inn. NHD har flere ganger påpekt at hun bør slutte med så bred søking på sine svar og forholde seg til behandleren sin. Og han har ikke nådd inn.

Det trenger vel som vanlig ikke inn. NHD har flere ganger påpekt at hun bør slutte med så bred søking på sine svar og forholde seg til behandleren sin. Og han har ikke nådd inn.

Det har ikke jeg fått med meg..

Hvis det du/dere skriver stemmer, så håper jeg at nhd kan si det til meg i klar og tydelig tekst slik at det når inn en gang for alle.

Annonse

Tenker du på datteren din?

Hun er tatt ut av den skadende situasjonen nå, og hun er enda ung. Med nok hjelp og riktig hjelp bør hun ha gode muligheter. Det er som for deg selv - er det vilje er det vei :-)

Ja, det er datteren min. Det går ikke en dag uten at jeg bekymrer meg for hennes fremtid. Jeg ser konsekvensene av fortiden hver dag, og jeg har vært fortvilet på hennes, min sønns og og min egen vegne mang en gang. Sønnen min fordi han lider under hennes frekkhet, at hun krever så mye og er så dominerende som hun er..

At hun bærer preg av alt som har forekommet er det ingen tvil om.. og om det er mulig å rette opp i dette..vel, kun tiden vil vise det. Det er iallefall ikke en jobb jeg klarer å gjøre alene.. Til det er problemene alt for store.

Det er fælt å se fotsporene hun går i...

Takk, valnøtt - igjen ;o)

Gjest Trommesett

Hvis det du/dere skriver stemmer, så håper jeg at nhd kan si det til meg i klar og tydelig tekst slik at det når inn en gang for alle.

NHD har sagt dette ved flere anledninger.

Her et et av svarene han har gitt deg.

Han skrev 25.03.2008 09:06

Re: j31

1.Når en går i behandling, er det et viktig poeng at en kan "holde på" spørsmål og undringer til neste time og ikke må ha umiddelbart svar på alt.

2. Med mindre en har berettiget grunn til å tvile på behandlers råd og avgjørelser, bør en stole på denne og ikke hele tiden etterspørre andres meninger. Behandler har tross alt både kompetanse og et helt annet og bedre grunnlag å fatte sine beslutninger på. – Nils Håvard Dahl, psykiater

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3832000

Klarere kan det vel neppe sies.

NHD har sagt dette ved flere anledninger.

Her et et av svarene han har gitt deg.

Han skrev 25.03.2008 09:06

Re: j31

1.Når en går i behandling, er det et viktig poeng at en kan "holde på" spørsmål og undringer til neste time og ikke må ha umiddelbart svar på alt.

2. Med mindre en har berettiget grunn til å tvile på behandlers råd og avgjørelser, bør en stole på denne og ikke hele tiden etterspørre andres meninger. Behandler har tross alt både kompetanse og et helt annet og bedre grunnlag å fatte sine beslutninger på. – Nils Håvard Dahl, psykiater

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3832000

Klarere kan det vel neppe sies.

enn dette - hvor han skal ha sagt det?

Gjest D*lilith

Ja, det er datteren min. Det går ikke en dag uten at jeg bekymrer meg for hennes fremtid. Jeg ser konsekvensene av fortiden hver dag, og jeg har vært fortvilet på hennes, min sønns og og min egen vegne mang en gang. Sønnen min fordi han lider under hennes frekkhet, at hun krever så mye og er så dominerende som hun er..

At hun bærer preg av alt som har forekommet er det ingen tvil om.. og om det er mulig å rette opp i dette..vel, kun tiden vil vise det. Det er iallefall ikke en jobb jeg klarer å gjøre alene.. Til det er problemene alt for store.

Det er fælt å se fotsporene hun går i...

Takk, valnøtt - igjen ;o)

Forstår din bekymring,inenting er lett når det gjelder barna våre.

Vi vil dem jo bare det beste...

Trøsteklem til deg ; )

Annonse

Gjest blablablabla1

"Beklager at jeg overreagerte.

Jeg tror at jeg skjønner hva du mener, nå. Selv om det føltes som et hardt slag i magen, er jeg glad for at du var så ærlig mot meg som du var i svaret ditt. Det var kansje det jeg trengte for å "våkne". Tror at jeg har innsett flere ting etter dette.

Ha en fin dag og helg :-)"

Det var svaret ditt til Nhd i samme link - hva var det du hadde innsett?

Gjest tratrala

Det skulle jeg ønske han gjorde også - for din del :) Men hvordan tror du han antar at du ville takle det?

Gjest amber_20

Helt enig at det de andre skriver her. Nettopp at du trenger NHD til å bekrefte dette til deg nok en gang uten å ta det som blir skrevet av andre brukere som god fisk er jo problemet.

Du står fritt til å bruke forumet på lik linje med alle andre, men bør muligens tenke litt over hva som vil gagne mest over tid. Lære å leve med usikkerhet og gnagende spørsmål eller å løpe til autoritær personer med det som føles som akutte problemstilling?

Hva håper du å oppnå? Hvordan vil svaret på dette spørsmålet hindre neste runde med "akutte" spørsmål? Blir det ikke en evig runddans?

Hva kan du gjøre for å hjelpe degselv?

Gjest hitmaker

Takk bella. Men jeg vet bare ikke hva jeg skal tro, når noen velger å "okkupere" en slik tråd hvor jeg bare etterspør en kommentar på et innlegg andre har postet.. hva er det jeg ikke skjønner?

Det du kan bli flinkere på er å bruke din egen dømmekraft i større grad og ikke alltid måtte spørre andre om svar. På denne måten blir du aldri selvstendig og du får aldri bygget opp selvtilliten.

Feks artikkelen - hvofor må du ha svar fra Nhd om det er god eller ikke? Nhd er riktig nok fagperson. Men om du hadde spurt en annen fagperson så kunne du fått et annet svar igjen. Så hva synes DU om artikkelen? Inneholder den noe du kan nyttiggjøre deg?

Jeg skjønner hvorfor folk reagerer. Du er vel den brukeren som har brukt dette forumet aller mest og du er avhengig av tilbakemeldinger. Dersom du ikke får tilbakemeldinger, så er hundreogett ute.. kan det stemme? Hvor ble det av selvstendighetstreningen du begynte på? Er du i ferd med å falle tilbake til gamle mønstre?

Jeg tror at det de andre reagerer på er at du hele tiden "krever" andre for svar og at du ikke "klarer" å gjøre deg opp mening om ting på egen hånd. Kanskje disse tingene er det du nå må jobbe videre med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...