Gjest Wita Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå ble jeg ikke like imponert av innlegget ditt:-) Jeg har heller ikke som må at du skal bli imponert av innlegget mitt;o) Jeg vil bare gi J31 positive tilbakemeldinger der jeg mener at det på sin plass og gi det. Jeg ser nemlig at hun prøver og prøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå ble jeg ikke like imponert av innlegget ditt:-) Det jeg mener er at hun lytter og prøver å forstå, glemmer og prøver igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har heller ikke som må at du skal bli imponert av innlegget mitt;o) Jeg vil bare gi J31 positive tilbakemeldinger der jeg mener at det på sin plass og gi det. Jeg ser nemlig at hun prøver og prøver. Ja, jeg skjønner. Men du må ikke bli "smiling and pleasing" du også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ja, jeg skjønner. Men du må ikke bli "smiling and pleasing" du også :-) Og du må ikke svartmale alt heller:-) Alle har positive og negative ting ved seg og man fortjener ros for det som er positivt og tross alt har hun gjennomført mye de siste par årene. Mer har jeg ikke å si. Det jeg vil si om J31, vil jeg si direkte til henne, så det er best vi avslutter her:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Og du må ikke svartmale alt heller:-) Alle har positive og negative ting ved seg og man fortjener ros for det som er positivt og tross alt har hun gjennomført mye de siste par årene. Mer har jeg ikke å si. Det jeg vil si om J31, vil jeg si direkte til henne, så det er best vi avslutter her:-) Ok :-) Ikke lett å gjøre alt riktig.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Du imponerer meg stadig. Du viser at virkelig vil og det står det stor respekt av:-) Jo, takk for det. Men det betyr ikke at jeg er enig i alt.. så jeg vet ikke om jeg fortjener det. Men du har rett i at jeg virkelig prøver. For jeg er målrettet. Men jeg mener bestemt at vi skal stoppe her, for jeg er kommet til et punkt (en grense) hvor jeg ikke lenger vil diskutere/analysere meg og min personlighet her på nettet. Det håper jeg at man respekterer - på lik linje med at jeg skal respektere de tilbakemeldingene du og flere kommer med i denne og forrige tråd. Ps. det er forskjell på å kreve svar, og håpe på svar. Jeg har aldri vært krevende av natur -tvert om. Ds. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Så flott å høre. ;-) Lykke til med skolestarten! mvh Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Eller om du er uenig så kan du stå for det. Det er ikke sikkert disse har rett. De kjenner deg ikke. Kan du ikke forsøke å finne ut selv hva du står for og hvordan du skal bruke forumet etc. Tenker at hvis du selv kan stå for det så kan det på en måte ikke bli feil. Men kanskje føler du at disse svarene du får treffer deg og er konstruktiv kritikk. Da er det noe annet. Men håper du ikke går på akkord med hvordan du føler og tror og hvordan du handler. Gjør det du synes er riktig : ). Forøvrig så synes jeg av og til du kan være så forståelsesfull at det fremstår selvutslettende. Ja det er bra å kunne ta konstruktiv kritikk. Men så er det også viktig å kunne si ifra når en uenig og å selv når en er i motvind klare å stå støtt på egne bein og ikke bøye seg dit vinden blåser. Mitt formål med å bruke dette forumet har aldri vært å "bosette" meg her. Målet har alltid vært å bli uavhengig av både forumet og andre hjelpere. Men når jeg tydelig irriterer så mange brukere her inne pga min væremåte, og heller ikke "ser" at nhd (som vet hvem jeg er) har gitt meg flere hint, vel, da må jeg gjøre noe med det. Men vet du.. noen ganger, her på dol, har jeg fått tilbakemeldinger som treffer så utrolig bra. Og hver gang har jeg blitt så glad - for da er jeg ett skritt videre. Ditt innlegg er et av disse. Jeg tror det er best å ikke utbrodere det. Men tro meg. Takk skal du ha, Miamarian. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jo, takk for det. Men det betyr ikke at jeg er enig i alt.. så jeg vet ikke om jeg fortjener det. Men du har rett i at jeg virkelig prøver. For jeg er målrettet. Men jeg mener bestemt at vi skal stoppe her, for jeg er kommet til et punkt (en grense) hvor jeg ikke lenger vil diskutere/analysere meg og min personlighet her på nettet. Det håper jeg at man respekterer - på lik linje med at jeg skal respektere de tilbakemeldingene du og flere kommer med i denne og forrige tråd. Ps. det er forskjell på å kreve svar, og håpe på svar. Jeg har aldri vært krevende av natur -tvert om. Ds. Hvis du mener at det vi har obeservert blir feil, må du fortsette og gjøre det som du mener er riktig, det er klart det. Du plager ikke meg. Jeg er ikke en gang en del av forumet. Har bare blitt engasjert og føler jeg "kjenner deg". Jeg har sett at du har fått mye pepper over din måte og bruke forumet på og har etterhvert sett hvorfor og ville gi deg en tilbakemelding på det. Du behøver ikke være enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hvis du mener at det vi har obeservert blir feil, må du fortsette og gjøre det som du mener er riktig, det er klart det. Du plager ikke meg. Jeg er ikke en gang en del av forumet. Har bare blitt engasjert og føler jeg "kjenner deg". Jeg har sett at du har fått mye pepper over din måte og bruke forumet på og har etterhvert sett hvorfor og ville gi deg en tilbakemelding på det. Du behøver ikke være enig. Som jeg sa til deg i mitt forrige innlegg så må man stole på seg selv og velge de rådene man føler passer best. Men av og til kan man jo velge feil. Sånt skjer og da må man forsøke noe annet. Så gjør det du føler er rett for deg og vei det positive opp mot de uheldige konsekvensene det skaper for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Som jeg sa til deg i mitt forrige innlegg så må man stole på seg selv og velge de rådene man føler passer best. Men av og til kan man jo velge feil. Sånt skjer og da må man forsøke noe annet. Så gjør det du føler er rett for deg og vei det positive opp mot de uheldige konsekvensene det skaper for deg. Hei :-) Jeg er faktisk veldig glad for at du har turt å være så ærlig og direkte mot meg som du har vært. Du er tøff synes jeg, som tør å "stå frem" på denne måten. For selv om dette er internett, så føles det som man "kjenner" hverandre her inne - det blir et lite samfunn på en måte. Men det er sant som du sier; man må sortere tilbakemeldinger man får, for ikke alt trenger å stemme. Vi er jo ulike, og vi trenger ikke ha nytte av det samme. Men jeg for min del er i endring - jeg vil bli frisk. Og jeg er høyst motivert for å komme meg videre,- derfor er jeg villig til å lytte og gi det som ikke stemmer eller svir også en sjanse for å se om dette er noe jeg kan ha nytte av. For jeg har erfart at jeg på den måten kan komme langt. Men det tar TID.. ikke alt som når inn med en gang..ikke alt som passer og som trenger å nå inn heller.. og ting må ofte gjentas flere ganger før det når inn.. (Har faktisk sett for meg et litt komisk bilde av oss her inne - hvor mange av dere står der med en storslegge og prøver å banke meg hardt i hodet for å få meg til å forstå - og dere gir dere ikke før vi er i mål. Har faktisk vokst mye på den tålmodigheten dere har vist meg). :-) Men nok om det.Jeg står iallefall for at jeg skal hensyn til at andre irriterer seg over min måte å bruke forumet på. Jeg vil prøve å endre "strategi" hva dette gjelder. For jeg vil ikke være til irritasjon for noen her inne. Dessuten skal jeg konferere min behandler hvorvidt det er bra for meg og min prosess å bruke forumet fremover. Men en ting vet jeg er 100% sikkert (jeg må bare si det); og det er det jeg skrev; at jeg aldri har hatt som hensikt å _kreve_ svar.. det er bare håpet om svar som har vært stort. Men jeg skjønner at det kan se annerledes ut fra utsiden. Det er iallefall ikke ment sånn, for sånn har jeg aldri vært av natur heller. Men til deg Wita; takk for konstruktiv tilbakemelding - setter stor pris på det og at du har fulgt meg på veien :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Asså - du er ikke en byrde for andre her inne. Men det hender du legger stein til din egen byrde med å be om så mange tilbakemeldinger. Nå skal ikke jeg kaste stein i glasshus - ingen tvil om at frk nøttesen er storbruker av dol så det holder. Men jeg tror mange ønsker at du skal stole mer på egne tanker og vurderinger helt på egen hånd - fordi det vil være bedre for deg. Ikke fordi du irriterer dem, men ut av omsorg for at det er bedre for deg selv - hvis det gir mening? ''Men jeg tror mange ønsker at du skal stole mer på egne tanker og vurderinger helt på egen hånd - fordi det vil være bedre for deg. '' Du har nok helt rett i dette. Det vet jeg faktisk også - mange som har sagt det.. Ting Tar Tid..... (sukk...) Men tusen takk for svar/tilbakemelding. Er glad for det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ''Forøvrig så synes jeg av og til du kan være så forståelsesfull at det fremstår selvutslettende. Ja det er bra å kunne ta konstruktiv kritikk. Men så er det også viktig å kunne si ifra når en uenig og å selv når en er i motvind klare å stå støtt på egne bein og ikke bøye seg dit vinden blåser.'' Dette er jeg helt enig i. Du virker veldig opptatt av å være "snill pike". Jeg savner litt "guts" fra deg:-) Eller så vil jeg gjerne også få lov til å komme med min observasjon. Jeg har ikke lest innleggene dine så lenge. Men når jeg blar litt tilbake i forumet, så ser jeg jo at du har holdt på på denne måten hele tiden. Å rope og rope på Nhd, helt til du får svar.....Selv om du nå pynter litt på det,og skriver "Nhd/andre", så skinner det veldig tydelig igjennom at det er han du vil ha svar fra. Og det kan selvfølgelig virke litt irriterende på noen av de andre brukerne. Og hva skulle han egentlig svare på det spørsmålet du stilte i denne tråden? Jeg vil anta at det måtte bli en nærmest umulig oppgave for han i et forum på internett. ''Du virker veldig opptatt av å være "snill pike". Jeg savner litt "guts" fra deg:-)'' Du har helt rett i dette. Jeg vet om det også. ''Og hva skulle han egentlig svare på det spørsmålet du stilte i denne tråden? Jeg vil anta at det måtte bli en nærmest umulig oppgave for han i et forum på internett.'' Det har du også helt rett i. Takk for tilbakemelding :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 På egen hånd er det nok ikke skadelig, såfremt du klarer å la være å gruble for mye, ref. tidligere råd om å begrense sånt. Men balansen mellom "på egen hånd" og DOL / nhd kan være problematisk. Hvis det dukker opp spørsmål når du tenker på disse tingene, er det kanskje lurere å skrive dem ned til neste time med behandler enn å skrive dem her. Hvis det blir litt ventetid, er det kanskje noen av spørsmålene som faller bort underveis, mens de viktigste blir stående. Det kan også være en nyttig prosess - noen ganger blir ting mindre akutt når tiden får arbeide litt. Håper du ikke misforstår meg nå, jeg prøver bare å tolke det virvaret av tilbakemeldinger du får, over i noe litt mer meningsfylt. ''På egen hånd er det nok ikke skadelig, såfremt du klarer å la være å gruble for mye, ref. tidligere råd om å begrense sånt.'' Ja.. det var det da.. det er vanskelig når man er så utålmodig som det jeg er.. alt for lett å glemme det grublerådet.. men ja - jeg tar meg i det mange ganger :-) ''Men balansen mellom "på egen hånd" og DOL / nhd kan være problematisk. '' Ja.. må finne en balanse der. Det er vanskelig. Jeg er blitt rådet til å la det gå seks timer fra jeg tenker å starte en tråd, til jeg evnt gjør det. Det rådet må jeg prøver å følge enda hardere. Skal snakke mer med behandleren min og diskutere "dol - livet" med han (enn så merkelig det kan høres ut som..) og hva jeg kan gjøre så jeg ikke bare ødelegger for meg selv. ''Hvis det blir litt ventetid, er det kanskje noen av spørsmålene som faller bort underveis, mens de viktigste blir stående. Det kan også være en nyttig prosess - noen ganger blir ting mindre akutt når tiden får arbeide litt''. Det første som slo meg da jeg leste dette her om dagen var; at dette har jeg ikke tenkt over før.. Så det skal jeg prøve å huske. Men vær så snill å minn meg på alt dette, hvis jeg glemmer meg.. For det er så lett å glemme.. Særlig til å begynne med.. For jeg vil - så veldig gjerne også. Dessuten er det ikke alltid jeg tenker over at det jeg spør om er noe likt det jeg har spurt om før.. Men. Uansett tusen takk for en kjempenyttig tilbakemelding :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ''noen ganger blir ting mindre akutt når tiden får arbeide litt.'' Der sa du noe jeg tror er veldig riktig. Ofte er det slik at ting som føles viktig eller akutt der og da går over etterhvert. Dvs at jeg tror det er viktig å være tålmodig. Ikke kreve svar for alt som oppstår i øyeblikket, men klare å avvente det. For å bli mer selvstendig, ja, men også for å unngå å bli avhengig av andre og andres tilbakemeldinger. OG - for å oppleve at en del ting også ordner seg etterhvert - derfor er det ikke SÅ stor grunn til bekymring ofte. Det er ganske greit å få den erfaringen, også. ''For å bli mer selvstendig, ja, men også for å unngå å bli avhengig av andre og andres tilbakemeldinger.'' Den setningen der er gull verdt for meg. Virkelig takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg lurer på om du på en måte flykter fra det ansvaret du har for deg selv her ved å lete etter svar fra andre hele tiden. Ved å legge ut spørsmål og spørre andre, trenger du egentlig ikke ta noen avgjørelser selv - du kan gjøre som andre sier og da slipper du å skylde på deg selv hvis det ikke går så bra. Du ønsker feks et svar fra Nhd om du stiller for mange spørsmål her inne - men dette burde du jo innerst inne vite selv og ta konsekvensen av. Hvorfor tror du det er sånn at ikke de andre faste brukerne er like aktive som deg? Jeg tror det beste du kan gjøre er å følge rådet om å ta ting opp med behandleren din og lære deg å holde tvil og usikkerhet inne i deg til neste time. Hva godt kan det gjøre deg å få 20 ulike råd om samme tingen? Jeg tror at hvis du setter deg ned og tenker etter, så vet du svaret på mange spørsmål selv. ''Jeg lurer på om du på en måte flykter fra det ansvaret du har for deg selv her ved å lete etter svar fra andre hele tiden. Ved å legge ut spørsmål og spørre andre, trenger du egentlig ikke ta noen avgjørelser selv - du kan gjøre som andre sier og da slipper du å skylde på deg selv hvis det ikke går så bra.'' Jeg er usikker på hvorvidt jeg er enig i eller ikke hva den siste setningen gjelder. Det må jeg tenke på. Men du har helt rett i det du skriver om å ta avgjørelser.. det "ser" jeg nå.. virkelig.. Men så er det det da - at jeg er altfor utålmodig. Så utålmodig at jeg løper fra meg selv, og ikke klarer å "se" ting før lenge etterpå.. Hvordan skal jeg klare å roe ned et tempo som jeg ikke helt styrer selv? Tusen takk for tilbakemeldinger, hitmaker. Vil du, som jeg skrev til Laban - si fra til meg (eller gi meg et velment spark i baken) hvis jeg igjen går i "fella" og ubevisst prøver å løpe fra bl.a dette? For tro meg - det er ikke bevisst.. Og viktigere enn det igjen, er at jeg så gjerne VIL forstå, og komme videre. Men det er så altfor lettt å glemme, og gå i en ny "felle".. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ''Du virker veldig opptatt av å være "snill pike". Jeg savner litt "guts" fra deg:-)'' Du har helt rett i dette. Jeg vet om det også. ''Og hva skulle han egentlig svare på det spørsmålet du stilte i denne tråden? Jeg vil anta at det måtte bli en nærmest umulig oppgave for han i et forum på internett.'' Det har du også helt rett i. Takk for tilbakemelding :-) ''Jeg savner litt "guts" fra deg:-)'' Dette ga meg styrke. Måtte bare si det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Hei :-) Jeg er faktisk veldig glad for at du har turt å være så ærlig og direkte mot meg som du har vært. Du er tøff synes jeg, som tør å "stå frem" på denne måten. For selv om dette er internett, så føles det som man "kjenner" hverandre her inne - det blir et lite samfunn på en måte. Men det er sant som du sier; man må sortere tilbakemeldinger man får, for ikke alt trenger å stemme. Vi er jo ulike, og vi trenger ikke ha nytte av det samme. Men jeg for min del er i endring - jeg vil bli frisk. Og jeg er høyst motivert for å komme meg videre,- derfor er jeg villig til å lytte og gi det som ikke stemmer eller svir også en sjanse for å se om dette er noe jeg kan ha nytte av. For jeg har erfart at jeg på den måten kan komme langt. Men det tar TID.. ikke alt som når inn med en gang..ikke alt som passer og som trenger å nå inn heller.. og ting må ofte gjentas flere ganger før det når inn.. (Har faktisk sett for meg et litt komisk bilde av oss her inne - hvor mange av dere står der med en storslegge og prøver å banke meg hardt i hodet for å få meg til å forstå - og dere gir dere ikke før vi er i mål. Har faktisk vokst mye på den tålmodigheten dere har vist meg). :-) Men nok om det.Jeg står iallefall for at jeg skal hensyn til at andre irriterer seg over min måte å bruke forumet på. Jeg vil prøve å endre "strategi" hva dette gjelder. For jeg vil ikke være til irritasjon for noen her inne. Dessuten skal jeg konferere min behandler hvorvidt det er bra for meg og min prosess å bruke forumet fremover. Men en ting vet jeg er 100% sikkert (jeg må bare si det); og det er det jeg skrev; at jeg aldri har hatt som hensikt å _kreve_ svar.. det er bare håpet om svar som har vært stort. Men jeg skjønner at det kan se annerledes ut fra utsiden. Det er iallefall ikke ment sånn, for sånn har jeg aldri vært av natur heller. Men til deg Wita; takk for konstruktiv tilbakemelding - setter stor pris på det og at du har fulgt meg på veien :-) "Men det er sant som du sier; man må sortere tilbakemeldinger man får, for ikke alt trenger å stemme." Det er sant. På den ene siden skal man stole på seg selv og på den andre siden lytte til det andre sider. Hvis tilbakemeldingene blir mange og likelydene, kan det være greit og lytte litt og finne ut hvorfor det er slik. Derfor jeg ville si noe om hvorfor jeg _tror_ det er slik. Det virket også som du ofte ble lei deg og knust over tilbakemeldinger og manglende tilbakemeldinger fra Nhd. Da kan det hende det vil gjøre deg bedre og endre litt på hvordan du bruker forumet, så slipper du og bli så lei deg. "Men det tar TID.. ikke alt som når inn med en gang..ikke alt som passer og som trenger å nå inn heller" Det må du finne ut av. "(Har faktisk sett for meg et litt komisk bilde av oss her inne - hvor mange av dere står der med en storslegge og prøver å banke meg hardt i hodet for å få meg til å forstå - og dere gir dere ikke før vi er i mål. Har faktisk vokst mye på den tålmodigheten dere har vist meg)" Blir jo engasjert vet du. Noen "kjenner" man bedre enn andre og du har vist mye av deg selv og vi tror vi det ditt beste alle sammen:-) Vil jo ikke at du skal gå i kjelleren hver gang du ikke får svar fra Nhd. Jeg tror deg forresten på det at du ikke krever svar, men håper veldig på svar. Du trenger og øve på og ikke bli skuffet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hitmaker Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ''Jeg lurer på om du på en måte flykter fra det ansvaret du har for deg selv her ved å lete etter svar fra andre hele tiden. Ved å legge ut spørsmål og spørre andre, trenger du egentlig ikke ta noen avgjørelser selv - du kan gjøre som andre sier og da slipper du å skylde på deg selv hvis det ikke går så bra.'' Jeg er usikker på hvorvidt jeg er enig i eller ikke hva den siste setningen gjelder. Det må jeg tenke på. Men du har helt rett i det du skriver om å ta avgjørelser.. det "ser" jeg nå.. virkelig.. Men så er det det da - at jeg er altfor utålmodig. Så utålmodig at jeg løper fra meg selv, og ikke klarer å "se" ting før lenge etterpå.. Hvordan skal jeg klare å roe ned et tempo som jeg ikke helt styrer selv? Tusen takk for tilbakemeldinger, hitmaker. Vil du, som jeg skrev til Laban - si fra til meg (eller gi meg et velment spark i baken) hvis jeg igjen går i "fella" og ubevisst prøver å løpe fra bl.a dette? For tro meg - det er ikke bevisst.. Og viktigere enn det igjen, er at jeg så gjerne VIL forstå, og komme videre. Men det er så altfor lettt å glemme, og gå i en ny "felle".. Ja jeg skjønner at det er lett å gå i nye feller. Jeg tror det er viktig for deg å ha noen sammen med deg på veien mot selvstendighet. Noen som kan ta skrittene sammen med deg, helt til du står støtt selv. Det gjelder også å ta avgjørelser. Jeg tror at en viktig forutsetning for for å kunne ta avgjørelser, er at en er i kontakt med egne følelser. Ser det litt sånn at du av og til løper vekk fra deg selv. Hva haster sånn for deg? Er det noe ubehagelig som gjør at du viker litt unna? Skjønner godt det du skriver, at du har hastverk. Men er det noe du flykter fra igjen? Nei, du skal IKKE være enig i ALT folk skriver her inne. Vi kjenner ikke deg i RL og vi ser ikke hele bildet. Det vi skriver blir bare teori - for deg virkelighet. Jeg tror det er viktig at du øver på å være mer deg selv og unngår å "please" andre for mye. Velg og sil ut hva som er viktig for deg. Hva er du enig i, hva er du ikke enig i. Hvordan er det nyttig for deg å bruke forumet? Hva skal til for at du en dag stoler så mye på deg selv at du ikke trenger andres vurderinger så mye mer? Det hadde vel vært deilig? Men som alle vet så ble ikke Rom bygd på en dag. Det virker som du er veldig søkende og på leting. Hva med å samle det du lurer på i en liste som du tar med til behandler? Neste time hos ham er vel rett rundt hjørnet nå? Er litt usikker på om jeg vil love å gi deg "spark bak" om du går i "fella" igjen - målet er vel at du skal klare det selv? Alle trenger noen sammen med seg når de skal forandre på ting - men jeg tror den riktige å gjøre det sammen for deg må bli terapeuten din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ja jeg skjønner at det er lett å gå i nye feller. Jeg tror det er viktig for deg å ha noen sammen med deg på veien mot selvstendighet. Noen som kan ta skrittene sammen med deg, helt til du står støtt selv. Det gjelder også å ta avgjørelser. Jeg tror at en viktig forutsetning for for å kunne ta avgjørelser, er at en er i kontakt med egne følelser. Ser det litt sånn at du av og til løper vekk fra deg selv. Hva haster sånn for deg? Er det noe ubehagelig som gjør at du viker litt unna? Skjønner godt det du skriver, at du har hastverk. Men er det noe du flykter fra igjen? Nei, du skal IKKE være enig i ALT folk skriver her inne. Vi kjenner ikke deg i RL og vi ser ikke hele bildet. Det vi skriver blir bare teori - for deg virkelighet. Jeg tror det er viktig at du øver på å være mer deg selv og unngår å "please" andre for mye. Velg og sil ut hva som er viktig for deg. Hva er du enig i, hva er du ikke enig i. Hvordan er det nyttig for deg å bruke forumet? Hva skal til for at du en dag stoler så mye på deg selv at du ikke trenger andres vurderinger så mye mer? Det hadde vel vært deilig? Men som alle vet så ble ikke Rom bygd på en dag. Det virker som du er veldig søkende og på leting. Hva med å samle det du lurer på i en liste som du tar med til behandler? Neste time hos ham er vel rett rundt hjørnet nå? Er litt usikker på om jeg vil love å gi deg "spark bak" om du går i "fella" igjen - målet er vel at du skal klare det selv? Alle trenger noen sammen med seg når de skal forandre på ting - men jeg tror den riktige å gjøre det sammen for deg må bli terapeuten din. Jeg har tenkt på det du skrev, om jeg flykter fra noe. Og det tror jeg at jeg gjør; fra alt det vonde som jeg ikke takler å stå i. Har mye ubearbeidet i livet, men tør ikke dukke ned i alle traumene.. ( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312311-til-nhd/page/2/#findComment-2547659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.