Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lagt på meg så mye i sommer, føler meg uvel men klarer ikke komme igang med trening og fornuftig spising...bare tuller...noen som har gode tips i forhold til hvordan kvitte seg med noen kilo raskt(og lett!!!) for å øke motivasjonen litt????

Ikke si at jeg må begynne med hardtrening for jeg er ikke der dessverre, trenger mer sånn tips ifht "mykstartslanking"....

Skal ned 25 kilo totalt så jeg har en lang vei og gå uansett vil bare ned noen raske kilo for å føle meg vel fort! Tips mottas med stor takknemmelighet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312354-hvordan-komme-igangigjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Det finnes INGEN mulighet for at du kan gjøre en enkel liten justering du nesten ikke merker - også gir det deg dramatiske utslag på vekten. Sorry.

For å få store endringer, må man endre stort.

Siden du skal ned såpass mye, ikke har lyst til å trene og kanskje ikke liker å gå sulten, vil jeg sterkt anbefale deg å ta deg en titt på eurodiett, evt på ketolysekuren. Ingen av dem krever at du trener og du går greit ned i vekt. Med god mat.

Men - det er fortsatt store endringer det er snakk om da... Ellers - ingen resultater.

Gjest ViViola

Jeg er enig med Valnøtt - det er ikke sånn at det er noen lette og kjekke veier for å komme ned i vekt... Dessverre...

Valnøtt sverger til sin metode, som har fungert veldig bra for henne. Jeg sverger til Grete Roede-metoden, den har fungert veldig bra for meg. Jeg mistet 10 kg på under 7 uker med GR, uten å være sulten eller mistilpass. Det er raskt.

Mitt beste tips for motivasjon er å kjøpe pulsklokke med kaloriteller. For meg har det vært helt utrolig motiverende, men jeg er jo klar over at jeg er en type som digger å svette - så det er vel ikke slik at det funker like bra for alle. Men det kan være verdt et forsøk!

Anbefaler et GR-kurs hvis du velger den veien å gå, da treffer man andre som har samme problemstilling og man vet at man er i samme båt som andre.

Lykke til, uansett hvilken måte du velger å bekjempe kiloene på.

:-)

Gjest bareentanke

Du må rett og slett slutte å tulle hehe. Jeg har selv gått ned 18 kilo på litt over et år. Det krever små hyppige måltider, mye vann, ikke kjeks/kaker/snacks og sjokolade i mengder (men du kan spise litt) og fremfor alt IKKE brus hvis du drikker det. Du får i tilfelle utrolig mye gratis vektnedgang hvis du drikker det og slutter.

Hvis du er hekta på søtsaker eller usunne snacksvarianter, foreslår jeg følgende: Midre mengder - ikke tøm hele posen eller ha digre sjokolader tilgjengelig. Selv spiser jeg faktisk sjokolade hver dag, men ikke mer enn 30 gr. og mørk sjokolade. Har jeg lyst på snacks spiser jeg det også, men i stedet for stooooore boller eller poser - tar jeg litt og har i en liten skål og koser meg med det og der stopper det.

Jeg drikker 2-3 liter vann hver dag - dette minsker apetitten og er god tørstedrikk. Dessuten er det bra for kroppen din og drikke en del rent vann hver dag :)

Trening: Her er det nok en fordel å finne noe lystbetont, noe du gleder deg til å gjøre. Selv valgte jeg tvang hehe. Jeg likte i starten ikke å gå turer - i dag jogger jeg - og elsker det. Men det er ikke nødvendig å trene så du føler at du skal stryke med for å gå ned i vekt. Du starter forsiktig og øker intensiteten. Det er en fordel med litt kondisjonstrening, kjør gjerne intervaller, gå 1 minutt, jogg minutt feks. Er du altfor utrent til å makte det, går du turer for å styrke kroppen før du øker intensiteten. Når du har gått et par uker - kan du legge inn en rute med et par oppoverbakker hvor du går på litt :)

For meg var skritt-teller motivator i starten. Jeg satte meg et daglig mål og det økte fort skal jeg si deg. Samtidig økte jeg farten på hver tur. Liker du ikke denne type trening anbefaler jeg svømming evnt vannaerobic. Super trening samtidig som du ikke føler at du sliter. Legg inn noen armhevinger på gulvet hjemme sammen med noen situps evnt også knebøy hvis du har knær som tåler en støyt (hvis ikke venter du til du har gått en del turer).

Måltider: Her anbefaler jeg vanlig mat, men i små og hyppige porsjoner og variert. Jeg tror at de fleste av oss klarer dette enklere enn hvis det meste skal være forbudt og man heeeeeeele tiden skal telle kalorier. For å gå ned i vekt trenger man å spise fornuftig og ofte nok hvis man skal ha en varig vektnedgang. Og et liv uten vanlig mat er vanskelig å få til for de aller fleste av oss, i likhet med tanken om aldri mer sjokolade/snacks etc. Alt med måte og du går ned i vekt. Spiser du ofte nok minsker behovet for sukker og kjappe usunne karbohydrater. Frukt og grønt er det bare å spise mye av.

Så slutt og tull og kom i gang! Lykke til i bøtter og spann :) Dessto før du gjør dette valget - dessto raskere kommer vektnedgangen du ønsker :

Du må rett og slett slutte å tulle hehe. Jeg har selv gått ned 18 kilo på litt over et år. Det krever små hyppige måltider, mye vann, ikke kjeks/kaker/snacks og sjokolade i mengder (men du kan spise litt) og fremfor alt IKKE brus hvis du drikker det. Du får i tilfelle utrolig mye gratis vektnedgang hvis du drikker det og slutter.

Hvis du er hekta på søtsaker eller usunne snacksvarianter, foreslår jeg følgende: Midre mengder - ikke tøm hele posen eller ha digre sjokolader tilgjengelig. Selv spiser jeg faktisk sjokolade hver dag, men ikke mer enn 30 gr. og mørk sjokolade. Har jeg lyst på snacks spiser jeg det også, men i stedet for stooooore boller eller poser - tar jeg litt og har i en liten skål og koser meg med det og der stopper det.

Jeg drikker 2-3 liter vann hver dag - dette minsker apetitten og er god tørstedrikk. Dessuten er det bra for kroppen din og drikke en del rent vann hver dag :)

Trening: Her er det nok en fordel å finne noe lystbetont, noe du gleder deg til å gjøre. Selv valgte jeg tvang hehe. Jeg likte i starten ikke å gå turer - i dag jogger jeg - og elsker det. Men det er ikke nødvendig å trene så du føler at du skal stryke med for å gå ned i vekt. Du starter forsiktig og øker intensiteten. Det er en fordel med litt kondisjonstrening, kjør gjerne intervaller, gå 1 minutt, jogg minutt feks. Er du altfor utrent til å makte det, går du turer for å styrke kroppen før du øker intensiteten. Når du har gått et par uker - kan du legge inn en rute med et par oppoverbakker hvor du går på litt :)

For meg var skritt-teller motivator i starten. Jeg satte meg et daglig mål og det økte fort skal jeg si deg. Samtidig økte jeg farten på hver tur. Liker du ikke denne type trening anbefaler jeg svømming evnt vannaerobic. Super trening samtidig som du ikke føler at du sliter. Legg inn noen armhevinger på gulvet hjemme sammen med noen situps evnt også knebøy hvis du har knær som tåler en støyt (hvis ikke venter du til du har gått en del turer).

Måltider: Her anbefaler jeg vanlig mat, men i små og hyppige porsjoner og variert. Jeg tror at de fleste av oss klarer dette enklere enn hvis det meste skal være forbudt og man heeeeeeele tiden skal telle kalorier. For å gå ned i vekt trenger man å spise fornuftig og ofte nok hvis man skal ha en varig vektnedgang. Og et liv uten vanlig mat er vanskelig å få til for de aller fleste av oss, i likhet med tanken om aldri mer sjokolade/snacks etc. Alt med måte og du går ned i vekt. Spiser du ofte nok minsker behovet for sukker og kjappe usunne karbohydrater. Frukt og grønt er det bare å spise mye av.

Så slutt og tull og kom i gang! Lykke til i bøtter og spann :) Dessto før du gjør dette valget - dessto raskere kommer vektnedgangen du ønsker :

Tusen takk for svar alle sammen!

Gratulerer til deg med 18 kilos vektap..det er en flott seier!

Ja nå ble jeg faktisk motivert av deg "bareentanke"..takk takk!

vet jo så godt at det handler om å begrense, ikke kutte ut all mat og glede men minske og øke aktivitetsnivået og jeg har begynt i dag. Har drukket mye vann allerede, spist moderat og ofte også allerede(sto opp tidlig i dag!) skal ha salat med mye godt oppi til middag og ellers skal jeg være positiv og ha tro på at dette skal jeg klare men at det vil ta tid!

God helg til alle andre slankere og lykke til!

Gjest bareentanke

Tusen takk for svar alle sammen!

Gratulerer til deg med 18 kilos vektap..det er en flott seier!

Ja nå ble jeg faktisk motivert av deg "bareentanke"..takk takk!

vet jo så godt at det handler om å begrense, ikke kutte ut all mat og glede men minske og øke aktivitetsnivået og jeg har begynt i dag. Har drukket mye vann allerede, spist moderat og ofte også allerede(sto opp tidlig i dag!) skal ha salat med mye godt oppi til middag og ellers skal jeg være positiv og ha tro på at dette skal jeg klare men at det vil ta tid!

God helg til alle andre slankere og lykke til!

Heeeelt fantastisk - stå på :) Og husk å glede deg over dine små seiere på vei mot målet. Riktig lykke til og en god helg til deg :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...