Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve

Har vært to uker på "sydenferie", og der har det blitt en del spising av is, og de siste dagene brusdrikking (flau). Men har ikke fråtset :) Nå er jeg imidlertid hjemme og har begynt på min gode tralt hva måltider gjelder...

Men... I ettermiddag fikk jeg helt enorme søtabstinenser. Det var sånn må ha. Klarte ikke å styre meg og gikk løs på en dyr konfekt som skulle være en gave :/. Har vell spist en 100g. Nå er jeg kvalm og flau. Ja ja.

Får kjøpe litt søt frukt å trappe ned med de nærmeste dagene...

Sukker er jammen en slektning av narkotika.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312489-u%C3%A6%C3%A6%C3%A6-s%C3%B8tabstinenser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Valnøtt

Sånn har jeg det også :-(

Ett stykke kake = flere dager i sug-helvete.

Man blir rå etterhvert på å stå over det ene kakestykket.

Hvis jeg _må_ ha noe, så pleier jeg å ta en boks pepsimax med isbiter, og et par biter 86% sjokolade. Den er så sterk på smak at det holder med et par biter.

Og er suget fryktelig, så lager jeg en kopp kakao - på kremfløte og sukrin.

Gjest Valnøtt

Kjenner til det der. :-(

Men ved behov så har jeg begynt å spise cottage cheese med bær eller bittelitt (en ts) syltetøy. Det har hjulpet. :-)

Pisket krem, med cc oppi og noen knuste bringebær ved siden av er faktisk ufattelig likt riskrem med rød saus....... :-)

Evt kan man sløyfe bringebæra og spise det med kanel isteden. Det er også nydelig.

Annonse

Gjest Valnøtt

Uaaaaah!

Er det? og jeg som trodde... Fillern!

76 gram karbo - etter at fibrene er borte... Og det er stort sett sukker dessverre.

Men hvis du kommer over sjokoladesulten med noen rosiner så funker det jo for deg - ingen grunn til å reparere noe som virker :-)

Gjest sjøstjerna

Pisket krem, med cc oppi og noen knuste bringebær ved siden av er faktisk ufattelig likt riskrem med rød saus....... :-)

Evt kan man sløyfe bringebæra og spise det med kanel isteden. Det er også nydelig.

Pisket krem? Full av mettet fett?

Nei takk.

;-)

Gjest Valnøtt

Pisket krem? Full av mettet fett?

Nei takk.

;-)

Nei, det blir jo hver sin smak, og hvert sitt opplegg. Jeg bruker nok 1/3 liter kremfløte i uka - det er nok ikke så mye mer enn det smøret andre har på brødskivene sine. Jeg vil heller ha kremen jeg. :-)

Men som jeg har sagt mange ganger - det kostholdet mitt er ganske ekstremt da. Det er for de av oss som har et _problem_. Ikke for de som passer linjene bare :-)

Gjest sjøstjerna

Nei, det blir jo hver sin smak, og hvert sitt opplegg. Jeg bruker nok 1/3 liter kremfløte i uka - det er nok ikke så mye mer enn det smøret andre har på brødskivene sine. Jeg vil heller ha kremen jeg. :-)

Men som jeg har sagt mange ganger - det kostholdet mitt er ganske ekstremt da. Det er for de av oss som har et _problem_. Ikke for de som passer linjene bare :-)

Jeg bruker ca 2 pakker med 1/3 fløte pr år. Og ikke smør på brødskiven.

Igjen- glad det fungerer for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...