Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Gjest ei som lurer.. og sliter

Anbefalte innlegg

Gjest ei som lurer.. og sliter

Kjære deg! Jeg er ei sunn og frisk jente på 24 år som har slitt med mye angst siden jeg var 9. Har hatt mye sykdomsangst, og har "hatt" mange sykdommer. (kreft, HIV, hjernesvulst, hjertesykdommer, ol.) Det har alltid gått over, men så har det kommet en ny "sykdom" for hver gang. Jeg er så urolig redd, og tanker om døden er der hele dagen. Har fått det helt for meg at jeg har hjerteproblemer (pga at jeg sliter med masse ekstraslag i løpet av dagen). Jeg vet at dette kommer av angst, ol, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med det. Da jeg var 18, mistet jeg en god venn. Han døde plutselig av hjertestopp, og etter dette ble jeg helt fanatisk. Jeg tenker på det fra jeg står opp til jeg legger meg. Og det er så slitsomt. Jeg fikk også nettopp vite at min bestefar er pedofil, og han har forsøkt å forgripe seg på meg også da jeg var mindre. Merker at angsten har blitt mye verre etter dette, og minner fra barndommen kommer frem igjen. Han skal i rettsak snart, og jeg skal vitne. og jeg gruer meg fryktelig. I løpet av mitt liv har jeg opplevd mye, også ting som jeg har blitt psykisk preget av. Mitt spørsmål er derfor: Hva kan jeg gjøre for å få det godt med meg selv igjen? Jeg har prøvd psykolog, antidepressiva, homeopat, healing, tankefeltterapi, ol.. men jeg klarer alikevel ikke å roe meg ned. Jeg elsker livet mitt, utenom angsten og "hjerteproblemene" har jeg det veldig godt. Men jeg vil så gjerne få lov til å nyte livet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312509-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hitmaker

Virker som du sliter med hypokondri, uten at jeg skal påstå noe som helst, siden jeg ikke er Nhd her.. Men hva med å ta deg en tur til legen og forhøre deg om Hypokonderklinikken? Du kan evt be fastlegen henvise deg til psykiater/psykologspesialist for videre utredning.

Hypokonderklinikken er et tilbud til de med primær hypokondri og dette er en seriøs lidelse. Legger ved en link.

http://www.helsenytt.no/artikler/hypokonder.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...