Gjest Skal, skal ikke, skal, skal ikke? Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 For å feie all tvil til side jeg har BMI over 30. Og har i den forbindelse noen spørsmål i forhold til Ketose. 1) Hvordan bevarer man vekten etterpå? Etter det jeg kan lese ser det ut til at man fyker opp i vekt igjen hvis man spiser normalt igjen. Men synes å huske fra Atkinsboka, at man bare måtte passe på å holde seg til en kur i gangen. At man kan gå på Atkins, så kan man gå på lavkalori, men at man ikke kan mikse begg eks. Jeg ønsker å spise smoothie, og frukt når jeg har gått ned. 2) Hvordan leve uten frukt? *kremt* lever ganske bra uten når jeg ikke går på Ketose. 3) Finnes det noe proteinpulver man kan få kjøpt, som erstatning for noen måltider? Kan man bruke det pulveret som selges på Ultra fra Ketolysekuren? 4) Hvilke produkter er best fra Eurodiet. Tar det lang tid før man får det, eller har vanligvis fedonlegene et utvalg? Jeg reagerte negeativt på søtstoffer sist gang, en atkinsbar og light brus så gikk jeg ikke ned. Er det ikke mye søtstoffer i Eurodiet? 5) Er det verdt å betale mye penger hos Fedonlegene, på noe an egentlig kan gjøre uten dem. Eller blir det ekstra motivsjon med dem? 6) Hvor raskt kan man gå ned? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hm...jeg er ikke helt den rette til å svare men... Det jeg tenker er at; nå får jeg lagt om til et godt kosthold. Spiser jo mer enn vanlig! Og så har jeg lært utrolig mye på få dager, om hva jeg har gjort feil..... Den atkinsbaren er det for mange karboer i til å spise på eurodietten, for du skal være under 40 karboer pr dag. Du kan leve på "vanlig" mat, jeg har spist vanlig mat og skårer nå på "moderat" på utslag av ketonlegemer. Dvs rent kjøtt, masse salat. Avokado. Ol...ikke "fete" meieriprodukter som på atkins, så jeg tenker at jeg har et nokså sunnt "normalt" kosthold nå, bare uten pasta, brød, godis osv....får produkter i morgen, men jeg tror jeg skal bruke dem for å "kose" meg. Feks barene, til kaffe med venner, kos foran tv og eksamenslesing osv. Når jeg har gått ned det jeg ønsker så kommer jeg til å begynne å supplere med frukt og litt melk. Og så har jeg funnet en sjokolade som det går an å spise innimellom. For meg blir dette en kostholdsomlegging, som jeg må ta med meg mye av resten av livet, og det er igrunnen greit. Så det er ingen vidunderkur, men en måte å spise mer riktig på, som boostes av å kutte ut alle karbohydrater som man kan, i starten. Jeg merker at jeg svetter lettere enn før, og det er MYE tyngre å sykle langt. Ellers er alt bedre egentlig. Jeg som har vært sukkeravhengig, klarer meg igrunnen greit uten. Men så har jeg akkurat begynnt da. For meg er det noe jeg vet jeg måtte ta tak i; matvanene mine. Har ikke brydd meg særlig, og ikke kunnet så mye heller. Har lært mer denne uken enn på mine tidligere (mange...) år. Vet ikke hvor fort det går, eller hvordan det går i etterkant. Men det går jo ikke an å bare gå ned, og gå tilbake til gamle vaner, da er jo løpet kjørt.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/#findComment-2547961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 4) Hvilke produkter er best fra Eurodiet. Tar det lang tid før man får det, eller har vanligvis fedonlegene et utvalg? Jeg reagerte negeativt på søtstoffer sist gang, en atkinsbar og light brus så gikk jeg ikke ned. Er det ikke mye søtstoffer i Eurodiet? Ja det er mye søtstoffer i Eurodiett. Det er flere søte "retter" enn salte og de søte er etter min smak vannvittig søte. Jeg er rett og slett ikke vant til å spise så søt mat (annet enn sjokolade da...) Jeg er inne i min første uke med eurodietten og har bestilt litt av hvert. Jeg spiser ikke kjøt og har derfor et litt begrenset utvalg, men så langt er dommen slik: Sjokoladefrokosten - vannvittig søt, nærmest uspiselig Kakao - veldig søt, går ned med et glass vann etterpå Cappucino, veldig søt, men går an Sjokoladepudding og vanlikepudding - greit nok Pannekaker - går an, men ikke særlig godt Soppomlett - helt grusomt! Purre/potetsuppe - naturell: helt grusomt, går an blandet med en halv kokt og purerert blomkål Hva er OK da? Spinatsuppe - godt når blandet med en halv kokt og purert squash Omelett med ost og gressløk Barene - alle de jeg har smakt er helt OK, men du kan bare spise en om dagen. Hvis du reagerer på søtstoff bør du kanskje se på andre alternativer enn Eurodietten. Det tok 8 dager fra jeg bestilte til jeg fikk eurodiett varene. Fedonsenteret i Bergen har ikke noe lager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/#findComment-2548330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 4) Hvilke produkter er best fra Eurodiet. Tar det lang tid før man får det, eller har vanligvis fedonlegene et utvalg? Jeg reagerte negeativt på søtstoffer sist gang, en atkinsbar og light brus så gikk jeg ikke ned. Er det ikke mye søtstoffer i Eurodiet? Ja det er mye søtstoffer i Eurodiett. Det er flere søte "retter" enn salte og de søte er etter min smak vannvittig søte. Jeg er rett og slett ikke vant til å spise så søt mat (annet enn sjokolade da...) Jeg er inne i min første uke med eurodietten og har bestilt litt av hvert. Jeg spiser ikke kjøt og har derfor et litt begrenset utvalg, men så langt er dommen slik: Sjokoladefrokosten - vannvittig søt, nærmest uspiselig Kakao - veldig søt, går ned med et glass vann etterpå Cappucino, veldig søt, men går an Sjokoladepudding og vanlikepudding - greit nok Pannekaker - går an, men ikke særlig godt Soppomlett - helt grusomt! Purre/potetsuppe - naturell: helt grusomt, går an blandet med en halv kokt og purerert blomkål Hva er OK da? Spinatsuppe - godt når blandet med en halv kokt og purert squash Omelett med ost og gressløk Barene - alle de jeg har smakt er helt OK, men du kan bare spise en om dagen. Hvis du reagerer på søtstoff bør du kanskje se på andre alternativer enn Eurodietten. Det tok 8 dager fra jeg bestilte til jeg fikk eurodiett varene. Fedonsenteret i Bergen har ikke noe lager. Du kan lage produktene med noe annet enn melk så blir de ikke så søte. Feks med laktolight eller soyamelk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/#findComment-2548343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ''1) Hvordan bevarer man vekten etterpå? Etter det jeg kan lese ser det ut til at man fyker opp i vekt igjen hvis man spiser normalt igjen. Men synes å huske fra Atkinsboka, at man bare måtte passe på å holde seg til en kur i gangen. At man kan gå på Atkins, så kan man gå på lavkalori, men at man ikke kan mikse begg eks. Jeg ønsker å spise smoothie, og frukt når jeg har gått ned.'' Etter at man er ferdig reinnfører man karbohydrater gradvis igjen til man når det punktet hvor vekten holder seg stabil. Da kan de fleste spise frukt, noe grovt brød osv - typisk "fedoninspirert mat". ''2) Hvordan leve uten frukt? *kremt* lever ganske bra uten når jeg ikke går på Ketose.'' Det går helt fint det for du spiser så mye grønnsaker at du aner ikke :-) Også har du ikke sug etter frukt på denne dietten. Dessuten er det lov med noen sjeldne bringebær :-) ''3) Finnes det noe proteinpulver man kan få kjøpt, som erstatning for noen måltider? Kan man bruke det pulveret som selges på Ultra fra Ketolysekuren?'' Bruk heller måltidene enn proteinpulver da... Og hvis du vil ha en avveksling fra produktene - mat. Det til ketolysekuren er til å lage mat med og en del av de oppskriftene de bruker der kan du kombinere med eurodietten ja. ''4) Hvilke produkter er best fra Eurodiet. Tar det lang tid før man får det, eller har vanligvis fedonlegene et utvalg? Jeg reagerte negeativt på søtstoffer sist gang, en atkinsbar og light brus så gikk jeg ikke ned. Er det ikke mye søtstoffer i Eurodiet?'' I de søte produktene er det en del søtstoffer. I de andre ingen. Jeg liker best paellaen og kyllingsuppen. Omelettene er spiselige, men de kan du skippe og heller lage av egg så blir de enda bedre. Av de søte likte jeg sjokofrokosten aller best. Og sjokoladepuddingen med vaniljesaus. (Vaniljepudding med dobbelt så mye vann i som røres opp før servering) ''5) Er det verdt å betale mye penger hos Fedonlegene, på noe an egentlig kan gjøre uten dem. Eller blir det ekstra motivsjon med dem?'' Jeg synes det er verdt det. ''6) Hvor raskt kan man gå ned?'' Veldig individuelt. Noen raser ned fire kilo i uka, noen bruker lengre tid, men de fleste er vel vant med en til to kilo i uka i snitt. Mer i starten da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/#findComment-2548345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal, skal ikke, skal, skal ikke? Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du kan lage produktene med noe annet enn melk så blir de ikke så søte. Feks med laktolight eller soyamelk :-) Skal de lages med melk? Kan man bruke melk når men går i Ketose? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312512-ketosehjelp-sos/#findComment-2548866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.