Gjest liten løve Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ned åtte kg siden 2. Juni. Tre av dem siden 14.Juli. Er kjempefornøyd! 2. Juni veide jeg 74kg. Nå er vekta 66kg. Herlig! Skal fortsette å leve slik som jeg gjør. Etter mye prøving og feiling ser det ut til at jeg har funnet opplegget som passer for meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Gratulerer! Så flink du har vært! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så flink du har vært! Gratulerer! Du har funnet opplegget som fungerte for deg. Hvilket opplegg ble det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så supert! Kjempeflink er du - vil du røpe opplegget? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så supert! Kjempeflink er du - vil du røpe opplegget? :-) Kan godt røpe opplegget Første steg på veien var å kutte helt ut lettbrus og alle kunstige søtningsmidler. Etter å ha lest boka til Grete Støa Birketvedt ble jeg endelig overbevist om at lettbrus gjør at man legger på seg fordi den er ekstremt appetittvekkende. Etter å ha sluttet med alt av kunstig søtning så ble søtsuget drastisk redusert, noe som igjen førte til at jeg spiser minimale mengder med sukker. Jeg er veldig opptatt at maten jeg spiser skal være veldig næringsrik, og at den skal tilføre kroppen det den trenger, og tilføre minst mulig av det som kroppen ikke har bruk for. Til frokost spiser jeg havregrøt kokt på store havregryn (1,5 dl havregryn og 5 dl væske, la koke i 10 min), søtet med en banan og irørt to eggehviter etter at grøten er ferdig og bananen er moset i. Til slutt har jeg i en toppet spiseskje med kruskakli og har kanel på toppen. Stort sett klarer jeg bare å spise opp halvparten, og setter resten i kjøleskapet til avkjøling og spiser den neste dag. Hele porsjonen er på 440 Kcal. Jeg bruker store havregryn fordi det tar lengere tid å fordøye i kroppen enn lettkokte havregryn. Jeg bruker banan i som søtningsmiddel, og den er også mettende og næringsrik. Jeg bruker to eggehviter i fordi det er rent protein, og jeg tilstreber å få i meg 1 g protein pr kg kroppsvekt pr dag for å hindre tap av muskler. Jeg bruke kruskakli fordi det er fiber, og fiber metter og gjør opptaket av maten mer langsom. Jeg synes dette er en smakfull frokost som gir meg mye energi, og som holder meg mett i 3,5-4 timer. Til lunsj bruker jeg å spise 2 GG klibrød eller havreklibrød, for tiden med Vita hjertegod lett, familieskinke og ekstra lett hvitost på toppen, med et glass skummet melk til. Dette inneholder tilsammen 243 kcal, og metter godt. Et klibrød inneholder like mye fiber som en stor grov brødskive, men bare 21 kalorier og mye av det er kostfiber (som vi ikke kan fordøye). Jeg velger GG klibrød fordi det har lite kalorier, men like mye fordi det har veldig lite karbohydrater, ca 3g pr skive. GG klibrød er mye grovere enn fiberrik og andre knekkebrød. Kan ikke sammelignes. Det smaker ikke godt med alt av pålegg, man må prøve seg frem, og regne med å bruke like mye/mer pålegg på det lille knekkebrødet som på en stor brødskive. Jeg er blitt veldig vant til disse, og savner ikke noe annet. Har ikke hatt vanlig brød i huset på nesten et år. Til middagene spiser jeg ren mat, og ikke blandingsprodukter som kjøttkaker og fiskekaker. Til hverdagene spiser jeg forskjellige typer kokt og stekt fisk, kyllingfileter og ytrefilett, med en liten potet og de grønnsakene/salatene jeg synes passer til og gjerne litt mager kesam. Jeg greier ikke mer enn 100g kjøtt/kylling og 150g fisk til et måltid, så for min del ligger middagene stort sett på 300 kalorier. Grunnen til at jeg spiser ren mat og ikke blandingsproduker er at blandingsproduktene inneholder mye som kroppen ikke trenger. De inneholder mye skult dårlig fett, tilsteningsstoffer og mye stivelse uten næring som hvetemel, og det trenger ikke en kropp som holder på å "krympe" seg. En annen ting er at mat med tyggemotstand visstnok øker forbrenningen (i følge Grete Støa Birketvedt). Til kvelds blir det stort sett sett det samme som til lunsj. I tillegg spiser jeg som regel en eller annen frukt i løpet av dagen. Ligger og svinger på 1200-1600 Kcal i døgnet, og jeg er ikke sulten. Og ettersom jeg er så nøye med kvaliteteten på det jeg spiser så får jeg i meg den næringen jeg trenger. Det eneste med denne maten er at det blir dyrere enn vanlig "søppelmat", men har kommet frem til at det er verdt det. prioriterer ned en del andre ting for kroppen min er ingen søppelplass. Av trim er det foreløpig ikke stort å skryte av. En gåtur om dagen, men i morgen skal jeg begynne med styrketreninga igjen Har avtale med venninne på treningsstudio. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så flink du har vært! Gratulerer! Du har funnet opplegget som fungerte for deg. Hvilket opplegg ble det? Takk:) Har beskrevet opplegget grundig lenger opp for de som orker å lese så langt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Så flink du har vært! Gratulerer! Du har funnet opplegget som fungerte for deg. Hvilket opplegg ble det? Takk:) Har beskrevet opplegget grundig lenger opp for de som orker å lese så langt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Gratulerer! Så flink du har vært! Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Kan godt røpe opplegget Første steg på veien var å kutte helt ut lettbrus og alle kunstige søtningsmidler. Etter å ha lest boka til Grete Støa Birketvedt ble jeg endelig overbevist om at lettbrus gjør at man legger på seg fordi den er ekstremt appetittvekkende. Etter å ha sluttet med alt av kunstig søtning så ble søtsuget drastisk redusert, noe som igjen førte til at jeg spiser minimale mengder med sukker. Jeg er veldig opptatt at maten jeg spiser skal være veldig næringsrik, og at den skal tilføre kroppen det den trenger, og tilføre minst mulig av det som kroppen ikke har bruk for. Til frokost spiser jeg havregrøt kokt på store havregryn (1,5 dl havregryn og 5 dl væske, la koke i 10 min), søtet med en banan og irørt to eggehviter etter at grøten er ferdig og bananen er moset i. Til slutt har jeg i en toppet spiseskje med kruskakli og har kanel på toppen. Stort sett klarer jeg bare å spise opp halvparten, og setter resten i kjøleskapet til avkjøling og spiser den neste dag. Hele porsjonen er på 440 Kcal. Jeg bruker store havregryn fordi det tar lengere tid å fordøye i kroppen enn lettkokte havregryn. Jeg bruker banan i som søtningsmiddel, og den er også mettende og næringsrik. Jeg bruker to eggehviter i fordi det er rent protein, og jeg tilstreber å få i meg 1 g protein pr kg kroppsvekt pr dag for å hindre tap av muskler. Jeg bruke kruskakli fordi det er fiber, og fiber metter og gjør opptaket av maten mer langsom. Jeg synes dette er en smakfull frokost som gir meg mye energi, og som holder meg mett i 3,5-4 timer. Til lunsj bruker jeg å spise 2 GG klibrød eller havreklibrød, for tiden med Vita hjertegod lett, familieskinke og ekstra lett hvitost på toppen, med et glass skummet melk til. Dette inneholder tilsammen 243 kcal, og metter godt. Et klibrød inneholder like mye fiber som en stor grov brødskive, men bare 21 kalorier og mye av det er kostfiber (som vi ikke kan fordøye). Jeg velger GG klibrød fordi det har lite kalorier, men like mye fordi det har veldig lite karbohydrater, ca 3g pr skive. GG klibrød er mye grovere enn fiberrik og andre knekkebrød. Kan ikke sammelignes. Det smaker ikke godt med alt av pålegg, man må prøve seg frem, og regne med å bruke like mye/mer pålegg på det lille knekkebrødet som på en stor brødskive. Jeg er blitt veldig vant til disse, og savner ikke noe annet. Har ikke hatt vanlig brød i huset på nesten et år. Til middagene spiser jeg ren mat, og ikke blandingsprodukter som kjøttkaker og fiskekaker. Til hverdagene spiser jeg forskjellige typer kokt og stekt fisk, kyllingfileter og ytrefilett, med en liten potet og de grønnsakene/salatene jeg synes passer til og gjerne litt mager kesam. Jeg greier ikke mer enn 100g kjøtt/kylling og 150g fisk til et måltid, så for min del ligger middagene stort sett på 300 kalorier. Grunnen til at jeg spiser ren mat og ikke blandingsproduker er at blandingsproduktene inneholder mye som kroppen ikke trenger. De inneholder mye skult dårlig fett, tilsteningsstoffer og mye stivelse uten næring som hvetemel, og det trenger ikke en kropp som holder på å "krympe" seg. En annen ting er at mat med tyggemotstand visstnok øker forbrenningen (i følge Grete Støa Birketvedt). Til kvelds blir det stort sett sett det samme som til lunsj. I tillegg spiser jeg som regel en eller annen frukt i løpet av dagen. Ligger og svinger på 1200-1600 Kcal i døgnet, og jeg er ikke sulten. Og ettersom jeg er så nøye med kvaliteteten på det jeg spiser så får jeg i meg den næringen jeg trenger. Det eneste med denne maten er at det blir dyrere enn vanlig "søppelmat", men har kommet frem til at det er verdt det. prioriterer ned en del andre ting for kroppen min er ingen søppelplass. Av trim er det foreløpig ikke stort å skryte av. En gåtur om dagen, men i morgen skal jeg begynne med styrketreninga igjen Har avtale med venninne på treningsstudio. Wow, du har virkelig satt deg inn i saker og ting og ikke minst - funnet noe som funker for deg! Kjempebra, det må jeg si! Bare en liten ting: Du synes ikke det blir litt langt mellom måltidene, da? Sånn for forbrenningens skyld, altså? Jeg har valgt en litt annen linje, spiser hver 1,5-2 timer, men små måltider. Frokost og lunsj gir ca 220 kalorier, mellommåltid og kveldsmat det halve. Middag skal ligge på ca 400 kalorier, men som deg greier jeg ikke så mye kjøtt/fisk som skal til. Jeg velger også i stor grad ren mat, men siden vi også har barn i huset blir det noen ganger pannekaker/pasta osv. Da forsyner jeg meg veldig lite, og sper på med masse salat før eller etter. Også spiser jeg mer frukt og 3 yoghurter pr dag. Morsomt å høre om din løsning, frokosten din skal jeg prøve en gang selv. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liten løve Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Wow, du har virkelig satt deg inn i saker og ting og ikke minst - funnet noe som funker for deg! Kjempebra, det må jeg si! Bare en liten ting: Du synes ikke det blir litt langt mellom måltidene, da? Sånn for forbrenningens skyld, altså? Jeg har valgt en litt annen linje, spiser hver 1,5-2 timer, men små måltider. Frokost og lunsj gir ca 220 kalorier, mellommåltid og kveldsmat det halve. Middag skal ligge på ca 400 kalorier, men som deg greier jeg ikke så mye kjøtt/fisk som skal til. Jeg velger også i stor grad ren mat, men siden vi også har barn i huset blir det noen ganger pannekaker/pasta osv. Da forsyner jeg meg veldig lite, og sper på med masse salat før eller etter. Også spiser jeg mer frukt og 3 yoghurter pr dag. Morsomt å høre om din løsning, frokosten din skal jeg prøve en gang selv. :-) Takk for tilbakemelding Det går nok litt lenge mellom måltidene for forbrenningens del. Har prøvd å ha fem måltider, men klarer ikke å spise så ofte. Da blir det stress og det skal det jo ikke være. Tar meg heller en frukt de få gangene jeg blir sulten mellom måltidene. Trimmer du mye? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Takk for tilbakemelding Det går nok litt lenge mellom måltidene for forbrenningens del. Har prøvd å ha fem måltider, men klarer ikke å spise så ofte. Da blir det stress og det skal det jo ikke være. Tar meg heller en frukt de få gangene jeg blir sulten mellom måltidene. Trimmer du mye? Frukt og yoghurt bruker jeg som disse "minimåltidene" innimellom, for som du sier - stresse med å spise er litt dumt. Ja, jeg trimmer 6 dager i uka. Treningssenter (5 km jogg på tredemølle + styrke) 3 dager, sykler (40-45 minutter tildels i bratte bakker) 3 dager i uka. Forbrenner vel omtrent 3000 kalorier i uka på dette. (Nå er jeg veldig glad i å svette, da, samt at nå har jeg all mulig tid til å røre meg så mye. Når jeg kommer meg tilbake i jobb satser jeg på 3 dager i uka.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312582-ned-%C3%A5tte-kilo-siden-2-juni/#findComment-2548826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.