Gå til innhold

NHD:isolasjon,likegyldighet og AD

Anbefalte innlegg

Gjest efexorus

Kan AD føre til isolasjon? Føler at jeg ikke bryr meg lenger om å opprettholde vennskap etter at jeg begynte på AD. Føler meg likegyldig og følelsesmessig flat etter at jeg begynte, men det er kanskje vannskelig å si om det er AD eller depresjon som gjør det. Men hadde det vært depresjon burde jeg vel følt meg deprimert og ikke likegyldig???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312619-nhdisolasjonlikegyldighet-og-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tross av at mange hevder - også doktorer som burde vite bedre - at et bestemt symptom krever økning av den og den neurotransmitteren, er realitetene langt mer uklare. Mye forskning foreslår at det ikke er nivåene eller aktivitene til neurotransmitterne alene , heller ikke følsomhet i forhold til disse enkeltvis, men riktig forhold (ratio) mellom dem som kan føre til symptomlindring.

Jeg ville derfor heller satt pengene mine på en uselektiv, irrvs. MAO-hemmer som Nardil eller Parnate som øker nivået alle katekolamine neurotransmittere. Det følger noen enkle kostrestriksjoner og restriksjoner i forhold til annen medisin. Fås kun på reg.fritak og må søks om.

Gjest flat som en pannekake

Jeg ble helt flat på Efexor. Gikk av på eget initiativ da jeg mente jeg ikke hadde en kjemisk ubalanse i utgangspunktet. Trappet ned kjempesakte og nå er jeg med. fri på femte uken. Begynner å bli meg selv igjen sakte men sikkert.

Anbefaler ingen å bare slutte med medisiner da. Det gikk bra for meg men man bør følges opp.

Gjest jadajadajada

Dette kan du jo finne svaret på selv, var jeg slik før jeg begynte medisinering? Er svaret nei (antar du fikk medikamenter for depresjon), så er det medisinen som gjør deg slik.

Mange opplever det du nevner her og det er vel "jobben" til medikamentet å løfte deg fra "nede" til avflatet og stabil. Avflatet blir man nettopp ved å være litt likegyldig til ting tror jeg. Altså ikke føle for mye av hverken det ene eller andre.

Gjest minamia

Man kan godt føle seg likegyldig hvis en er deprimert. En kan også bli avflatet og likegyldig på et AD. Er en ikke sikker på virkning kontra bivirkninger kan en prøve et annet AD. Det er ikke like lett å vite hva som er hva, men du er jo uansett ikke fornøyd med tingenes tilstand. Da ville jeg prøvd noe nytt selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...