Gjest frustrerte meg Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 hei jeg er en jente på 22 år som har prøvd diverse antidepressiva og psykiatriske medisiner siden jeg var 18. jeg har boderline personlighetsforstyrrelse og er muligens bipolar. alle medisinene har jeg fått bivirkninger av. som høy puls, hetetokter, stor vektøkning (30 kilo på 4 år ,kvalme, mageproblemer osv. jeg ble innlagt på legevakten i fjor våres fordi de var redd jeg hadde et hjerteinnfarkt pga veldig høy puls og sterk uvelhet. det hadde jeg ikke, og etter undersøkelser hos hjertespesialist mente de det var pga anafranilen som jeg gikk på da.så da byttet jeg til cymbalta som viste seg og ha de samme bivirkningene. i tilleg til lamictal som jeg har brukt siden jeg var 18. det som er så rart er at medisin nivået ligger veldig lavt i blodet, og psykiateren bestemte seg for å øke lamictalen. jeg ville ikke begynne på litsium siden det nesten er garantert vektøkning. etter en uke ble jeg veldig dårlig fordi lamictalen påvirker cymbaltaen så nivået blir høyere. derfor ble vi enige om å trappe ned cymbaltaen. trappet bare ned fra 120 mg til 90 mg. det er det minste det går an å trappe ned. etter en uke ble jeg ekstremt kvalm og dårlig med skjelvinger og kastet opp. sånn har det vært i 5 uker nå. tatt masse prøver hos legen uten å finne noe. men jeg leste om symbalta som kunne ha disse seponeringssymtomene. var hos psykiateren på fredag, han mente jeg burde slutte helt på cymbalta. jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal greie det da jeg har blitt så dårlig av å bare trappe ned 30 mg.? han sa han skulle ta kontakt med en ekspert og imens ligger jeg her kjempedårlig og venter på svar. dessuten går jeg egentlig i gruppebehandling nå som jeg ikke får gått på da jeg er så dårlig. og det var vanskelig å komme til der i behandling så det er veldig dumt. jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. føler at ingen har peiling på disse medisinene i det hele tatt. for det er visst ikke vanelig å reagere sånn som jeg gjør og de virker usikre på hva de skal gjøre. har du noen ide om hva jeg kan gjøre? jeg blir så fortvilet og oppgitt. vet jo ikke om han psykiateren finner ut noe heller. har fått kvalmetabletter av legen min men de virker ikke. håper på raskt svar. mvh frustrerte meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312633-cymbalta-seponering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest owje Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Huff, dette høres ikke bra ut, minner meg om meg selv. Jeg er bipolar og har prøvd ut et spekter med medisiner. Får sånne symptomer som du beskriver av nesten alt. Jeg var liggende pga bivirkninger, legene sa det var depresjonen som gjorde meg sånn. Men med en gang jeg seponerte ble de fysiske symptomene bedre. Da fikk jeg selvsagt "kjeft" fordi jeg hadde sluttet, var jo slem som ikke kunne bruke denne medisinen som ville gjøre meg bedre. Enig med deg jeg om at det faktisk finnes mennesker som reagerer veldig på medisiner, enten legene tror det eller ikke. Hva som gjør det vet jeg ikke, men det er ihvertfall noe rart med meg. Har nå gått på litium en stund, og denne tåler jeg (kryss i taket). Ikke har jeg økt så voldsomt i vekt heller, tror jeg skal greie å ta tak i dette nå. Så litium er kanskje verdt å forsøke for deg også? Husk det er du som er fasiten på deg selv og som må kjenne på hva hver enkelt medisin gjør med deg. Veie fordeler og ulemper og se hvor på vektskåla den havner. Håper du finner den medisinen som er riktig for deg slik at du kan fungere ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312633-cymbalta-seponering/#findComment-2548855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ink1365380698 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg ble kjempedårlig av å slutte på cipralex, kastet opp i fem uker, hadde pusteproblemer, strøm igjennom kroppen. sov ikke, spiste ikke, var så slapp og svimmel at jeg ikke kunne stå oppreist, og fikk en forferdelig deprejon som varte i et par mnd. jeg begynte ikke på ciopralex pga depresjon, men somatisert gad. Men jeg gikk på cioralex fikk jeg panikkanfall, så ble anbefalt å slutte. Det som er det verste er at etter seponeringen har jeg fått økt angst og uro, fobisk angst for nye anfall, økt energiløshet og svimmelhet, og depresjonsperioder som kommer og går. Ei venninne går på cymbalta, hun sier hun er helt flat , er sucidal? og da hun prøvde å slutte bare kastet hun opp. Psykiatikeren hennes sier cymbalta nok er den verste å slutte på. Så det er ikke greit med psykiske lidelser nei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312633-cymbalta-seponering/#findComment-2548862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrerte meg Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg ble kjempedårlig av å slutte på cipralex, kastet opp i fem uker, hadde pusteproblemer, strøm igjennom kroppen. sov ikke, spiste ikke, var så slapp og svimmel at jeg ikke kunne stå oppreist, og fikk en forferdelig deprejon som varte i et par mnd. jeg begynte ikke på ciopralex pga depresjon, men somatisert gad. Men jeg gikk på cioralex fikk jeg panikkanfall, så ble anbefalt å slutte. Det som er det verste er at etter seponeringen har jeg fått økt angst og uro, fobisk angst for nye anfall, økt energiløshet og svimmelhet, og depresjonsperioder som kommer og går. Ei venninne går på cymbalta, hun sier hun er helt flat , er sucidal? og da hun prøvde å slutte bare kastet hun opp. Psykiatikeren hennes sier cymbalta nok er den verste å slutte på. Så det er ikke greit med psykiske lidelser nei. huff jeg skjønner ikke at disse medisinene er lovlige engang. ikke går det ann å fortsette på den og ikke å slutte. han er den første psykiateren som har sakt at jeg ikke skal gå på medisiner som gir vektøkning. det er jo skadelig for kroppen. ingen har tatt dette seriøst før for jeg var så tynn da jeg startet på medisinene. har hatt flere suicidale perioder og vært innlagt på akuttpsykiatrisk 3 ganger. har virkelig slitt for å komme til den behandlingen jeg er i nå. hatt kontakt med advokat og alt. så det er så dritt at jeg er så dårlig når jeg endelig har kommet med i denne gruppebehandlingen. skal ringe og mase på han psykiateren i morgen. dette er helt uutholdelig. har nesten vurdert å ringe legevakten et par ganger når jeg har vært forferdelig dårlig, men er vel ikke så mye de kan gjøre... så det er vel bare å vente på svar.. er så utålmodig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312633-cymbalta-seponering/#findComment-2548873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imzedimze Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 du er ikke nesten garantert vektøkning på litium!!! det er nesten eneste medisinen jeg har gått NED av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312633-cymbalta-seponering/#findComment-2548916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.