Gå til innhold

Når man kjenner depresjonens grep

Anbefalte innlegg

og den begynner å knytte seg rundt deg.. Har dere noen knep for å få den bort før den setter seg?

Er plaget med reaktive depresjoner av moderat type. Den siste runda tok slutt for bare to uker siden, men nå kjenner jeg at nedstemtheten allerede er på vei innover meg igjen.

Hva kan jeg gjøre for å unngå den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312652-n%C3%A5r-man-kjenner-depresjonens-grep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg boken Lykketyvene av Repål og Berge. Den gir mange råd. Alternativt er Overvinn din depresjon av Rolf Aarøe.

Tusen takk for boktips!

Denne ganga tolket jeg visst signalene feil, for jeg har noen gode dager faktisk. :-)

Men bøkene skal såvisst sjekkes ut.

Gjest Lurer litt på meg selv

Lurer på om jeg er deprimert for jeg har det ofte vondt inni meg, klump i magen, blir litt stressa sosialt. Noen dager er jeg på topp men de er ikke så mange, bedre etter at jeg begynte til psykolog da men har den der klumpen i magen ofte.

Psykologen mente at hvis jeg ikke gjør noe med situasjonen vil jeg bli deprimert men jeg lurer som sagt på om jeg allerede er det..

Hvordan vet jeg?

Lurer på om jeg er deprimert for jeg har det ofte vondt inni meg, klump i magen, blir litt stressa sosialt. Noen dager er jeg på topp men de er ikke så mange, bedre etter at jeg begynte til psykolog da men har den der klumpen i magen ofte.

Psykologen mente at hvis jeg ikke gjør noe med situasjonen vil jeg bli deprimert men jeg lurer som sagt på om jeg allerede er det..

Hvordan vet jeg?

Hvordan vet man ja.. Ikke så lett det der. Når er man bare litt nedstemt, og når er man deprimert? Hvor går grensa?

For meg går grensa når jeg er veldi nedstemt over et lengre tidsrom (over en uke uten å ha noe å glede seg over, selvmordstanker osv). Når jeg er i gode perioder, så kan jeg også ha dager som er tunge, men disse dagene opplever jeg ikke så ille som dagene i de depressive periodene. Jeg kan bli lurt, slik som jeg gjorde her - for jeg var ikke på vei inn i noen depresjon, jeg hadde bare en ekstremt dårlig dag.

Gjest Lurer litt på meg selv

Hvordan vet man ja.. Ikke så lett det der. Når er man bare litt nedstemt, og når er man deprimert? Hvor går grensa?

For meg går grensa når jeg er veldi nedstemt over et lengre tidsrom (over en uke uten å ha noe å glede seg over, selvmordstanker osv). Når jeg er i gode perioder, så kan jeg også ha dager som er tunge, men disse dagene opplever jeg ikke så ille som dagene i de depressive periodene. Jeg kan bli lurt, slik som jeg gjorde her - for jeg var ikke på vei inn i noen depresjon, jeg hadde bare en ekstremt dårlig dag.

Den boka skal jeg også låne.

Jeg blir ofte uttafor fordi jeg overreagerer på ting mellom meg og

samboer.

Avvist seksuelt f.eks., takler ikke d i det hele tatt + veldig mye annet små plukk.

Trur jeg må være gal som reagerer så innmari på alt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...