Gå til innhold

Syk far og barneverntjenesten

Anbefalte innlegg

Gjest Operantt

Er ikke sikker om det er rette forum å spørre om det men på en måte er det det fordi jeg går nå i poliklinisk behandling hos en psykolog. Og samtidig har jeg to små barn som jeg skal ha regelmessig. Men nå er det slik at jeg ikke har følt meg bra de siste to månedene og derfor ikke orket å ha barna. Moren maser noe voldsomt og jeg føler hun ikke tillater meg å være syk. Om jeg hadde ligget på sykehus med en hjernesvulst hadde hun kanskje trodd at jeg virkelig er syk.

Barnevernet har i lengre tid vært innvolvert og har også hjulpet med å få et besøkshjem til et av barna. Nå fikk jeg innkalling til møte hos barnevernet for å "evaluere de tiltak som barnevertjenesten har".

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Skal jeg melde avbud. Er ikke klar for å sitte i møte med moren til barna. Og ikke klar for å sette opp en plan for å ha barna i nær fremtid.

Men hvis jeg forstår det riktig er også foreldreansvar knyttet til utøvelse av omsorg. Så hvis jeg trekker meg unna da kan dem ta foreldreansvar fra meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312766-syk-far-og-barneverntjenesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er mest fornuftig å stille opp på møtet med barnevernet. De har nok forståelse for din situasjon, hvis du ellers fungerer som omsorgsperson for barna dine. Min erfaring med barnevernet er at de gjerne vil hjelpe, og de ønsker jo at barna skal ha både mor og far. Forklar situasjonen din og prøv å samarbeide så godt du kan. Å måtte møte moren er noe du bare må klare å gjennomføre. Du "slipper jo ikke unna" henne uansett.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...