Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Eg ser tydeleg at eg er skjev i skuldrane, dvs. at den høgre skuldra henger meir ned enn den andre. Har ein del plager i denne skuldra og opp i nakken. Plaga av hodepine og stiv nakke. I tillegg til dette har eg vondt i hofta på same side(har skreve om desse plagene tidlegare).

Kva er grunnen til slike skjevheter ?

kan det behandlast? på kva måte?

Kan det vere ein samanheng mellom skulder og hofte? sida det er på same?

Håper på svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312852-ang-ulik-h%C3%B8gde-p%C3%A5-skuldrane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du få legen til å se på og få tatt røntgen av hofter, ryggrad og skuldre. Jeg er selv veldig skjev i skuldrene og har skremt vannet av flere gymlærere. ;o)

Hos meg skyldes det at ryggraden er formet omtrent som en S i nakken. Heldigvis gir det meg ingen plager, men hadde jeg vært noen cm lengre så kunne det gjort det mener legene.

sportyjente 26

Dette må du få legen til å se på og få tatt røntgen av hofter, ryggrad og skuldre. Jeg er selv veldig skjev i skuldrene og har skremt vannet av flere gymlærere. ;o)

Hos meg skyldes det at ryggraden er formet omtrent som en S i nakken. Heldigvis gir det meg ingen plager, men hadde jeg vært noen cm lengre så kunne det gjort det mener legene.

Takk for svar :-)

Har teke MR av hofte/bekke og korsrygg, alt var normalt. Hadde ein midtstilt prolaps. Om nokre veke skal eg til ortoped og undersøk hofta. Men det går vel an å få sjekka skuldra i same slengen? Er berre hofta eg er henvist for.

Men slike skjevheter er vel lite å gjere med?

Takk for svar :-)

Har teke MR av hofte/bekke og korsrygg, alt var normalt. Hadde ein midtstilt prolaps. Om nokre veke skal eg til ortoped og undersøk hofta. Men det går vel an å få sjekka skuldra i same slengen? Er berre hofta eg er henvist for.

Men slike skjevheter er vel lite å gjere med?

Skjevheter i hofte forplanter seg ofte til skuldrene. Jeg kunne blitt operert om min mor hadde insistert, men legene sa det var en hårfin grense, om de traff en nerve (som det jo er en del av øverst i ryygen) så kunne jeg risikere å bli lam fra halsen og ned. Valget var lett. :o) Heller en høyde på 152 cm fremfor noen cm lengre og lam for resten av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...