Gå til innhold

Psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest 85- modellen

Hei, Jeg er ei jente på 23 år som trenger råd om hvordan jeg skal komme meg ut av psykisk sykdom. Fra jeg var 14 til jeg ble ca. 18 slet jeg med anorexi. dette bunnet delvis i dårlig selvbilde, delvis i utfrysning fra venninnegjengen og delvis i det at jeg var -og er oversensitiv for hvordan andre som står meg nær har det. Jeg ser det som min oppgave å gjøre alle rundt meg lykkelige. " Parabolbarnet" ble jeg kalt av apparatet rundt meg. Foreldrene mine er ressurssterke og sørget for at jeg raskt fikk psykologisk hjelp. sakte men sikkert ble jeg bedre. I løpet av russetiden fikk jeg en kjæreste som jeg senere flyttet sammen med. Vi er fortsatt sammen i dag, fire år etter. Problemene jeg sliter med i dag startet etter jeg flyttet med kjæresten min til en annen studieby. Her vantrivdes jeg veldig og var mye ensom. Jeg " valgte" å takle dette ved å begynne å trene mye og spise ekstremt sunt. Diagnosen ortorexi vil vel passe. Jeg gikk ned i vekt( er 169 cm høy og veide 47 kg). Med dette utviklet jeg også depresjon, og menstruasjonen uteblev.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312964-psykiske-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...