Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Føler meg veldig nedfor for tiden. Er vekselvis helt nedfor, og føler jeg går på veggen. Så er jeg ofte hissig og aggressiv, og nærer et slags hat mot mine omgivelser, en slags følelse av at jeg er resten av verden overlegen.Men føler også at verden hater meg, så derfor er det berettiget at jeg tenker slikt. Spiser knapt, og får nesten ikke søvn, det svirrer så mye tanker og uro i kroppen min. Kjenner meg så mislykket og ensom. Dette i sterk kontrast til i vår da jeg var ordentlig ovenpå, og følte jeg kunne lykkes med alt. Bli finanskjendis, forfatter etc.

Tør ikke kontakte folk (spesielt damer) av redsel for å bli avvist. Jeg er redd en avvisning får det til å renne over for meg på en eller annen måte. Jeg får heller ikke gjort noe konstruktivt, går 5.avdeling på jus, og har en masteroppgave å levere til jul. Denne har jeg allerede brukt 1 år over normert tid på. Det føles så uoverkommelig å jobbe med den med all tankestormen jeg har.

Var innlagt 2 ganger på akuttpsykiatrisk i vår etter rop om hjelp (ikke forsøk på selvmord). Får nå oppfølging på DPS i Oslo der jeg prater med psykolog. Denne har dessverre vært sykemeldt en tid, så jeg har ikke vært der på en måned. Man mener jeg lider av en slags depressiv tilstand. Av medisiner får jeg Aurorix, Truxal, Xanor og Stilnoct av min fastlege. Jeg synes ikke disse fungerer noe særlig, etter at de var gode i begynnelsen.

Har noen råd å gi for hvordan jeg skal komme ut av denne sirkelen, og anbefale noen gode medisiner mot spesielt tankekjøret og uroen, samt at jeg kan få litt søvn (psykologen vet ikke så mye om medisiner, men kanskje jeg kan få spørre en psykiater på DPS om dette). Ønsker bare å få en stabil psyke, og gode råd på hvordan jeg kan mestre den livssituasjonen jeg er oppe i nå.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313149-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...