Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vera veronica

Hva synes dere om denne dagsmenyen, jeg vil gjerne slanke meg litt. Veier 78 kg vil vil ned under 70. Kan nevne at jeg trener ganske mye, ca 5 timer i uka.

Frokost: En liten porsjon frokostblanding med lite sukker og mye fiber i. Har på biola med blåbær.

Matpakke: To lefser med brunost, tre speltrundstykker med ost og skinke. En banan og et eple (eller noe annen frukt)

Middag: Ofte kylling eller omelett. Prøver å få i meg mye proteiner og lite karbohydrater til middagen.

Kvelden: Så mye frukt jeg vil, kan ofte bli en del. For eksempel kan jeg spise 500 gram druer og en kvart vannmelon. Tar kanskje litt forkostblanding eller brødmat om jeg er sulten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Elis31

3

• jubalong70

1

• Speak

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest jeg synes:

Frokost: En liten porsjon frokostblanding med lite sukker og mye fiber i. Har på biola med blåbær. Jeg spiser ofte to knekkebrød med pålegg; det metter godt. Havregryn med melk er også godt.

Matpakke: To lefser med brunost, tre speltrundstykker med ost og skinke. En banan og et eple (eller noe annen frukt) Lefser? Hva med knekkebrød eller salat.

Middag: Ofte kylling eller omelett. Prøver å få i meg mye proteiner og lite karbohydrater til middagen. Hva med fisk av og til. Du kan variere middagene. Ha til grønnsaker. Jeg bruker ofte ovnen i steden for å steke, og jeg har vanlige middager men helst rent kjøtt. Kyllingkjøttdeig i steden for vanlig kjøttdeig.

Kvelden: Så mye frukt jeg vil, kan ofte bli en del. For eksempel kan jeg spise 500 gram druer og en kvart vannmelon. Tar kanskje litt forkostblanding eller brødmat om jeg er sulten. Jeg spiser vanlig kveldsmat. Knekkebrød med pålegg eller annet. Det var mye druer du spiste. Grovt brød/knekkebrød metter godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2555243
Del på andre sider

Jeg synes lunsjen din virker veldig stor + at du spiser vel mye frukt.

Lefse og brunost er ikke akkurat slankemat. Du bør også velge magre gulost/smøreost produkter. (Finnes mye god og mager smøreost)

Om du blir for fort sulten etter en mindre lunsj så kan du jo ta et lite mellom-måltid med et par knekkebrød med magert pålegg.

Prøv å bytt ut en del frukt med grønnsaker. Mye mindre sukker i grønnsaker.

Og så er det jo supert at du trener så mye:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2555537
Del på andre sider

Gjest reinkalven

Kommentar til frokost:

Såvidt jeg vet er biola med smak full av sukker. Like mye sukker som i cola! Bort med den. Inn med 1-2 never singelfrosne blåbær og youghurt naturell. Bort med sukker/søtningsmiddel. Bort med all frokostblanding som er tilsatt sukker gå evt over til firkorn eller store havregryn. Vær oppmerksom på at en porsjon frokostblanding (gryn) =40g. Ha gjerne frukt, bær, youghurt, cottage cheese i tillegg. Husk å inkludere proteinkilde (feks. eggehvite, cottage cheese, youghurt naturell)

Kommentar til matpakke:

Det er alt for mye mat! Lefser er festmat, bort med dem. Brunost er cirka like usunt som nugatti. Ut med brunosten. Speltrundstykker kan være bra, men tre rundstykker er alt for mye selv om du trener. Foreslår 1 rundstykke med lettmargarin og mye magert pålegg som ikke er søtt, 1 GG klibrød med lettmargarinn og pålegg som ikke er søtt, 1 eple/banan/appelsin og en gulerot. Dette skulle holde deg mett lenge, og inneholder lite kalorier, lite hvitt mel og lite sukker ( i motstning til din meny), masse fiber og en del protein.

Kommentar til middag: Bra at du forsøker å få i deg mye protein! Du sier du spiser kylling. Du vet sikkert at du ikke bør spise skinnet. Det er bare fett, og usunt fett som legger seg i blodårene! Kyllingbryst/filet er det beste. Pass på å ikke ha fløte eller smørbaserte sauser. Bruk så lite olje som mulig til steking. Halvparten av tallerkenen bør alltid være grønnsaker/salat. Ikke ha olje over salaten. Må du ha dressing, velg en mager en og bruk veldig lite. Vær oppmerksom på at en porsjon kokt pasta eller ris tilsvarer 100g. Det er ganske lite! Velg heller 100g potet. 1 porsjon magert kjøtt =max 150g. 1 porsjon fisk = max 200g. Spis ubegrenset av grønnsaker til :)

Kvelds: 500g druer = 5 porsjoner frukt. Det er alt for mye på en dag, og særlig på en kveld. Det samme gjelder vannmelonen. I tillegg er det frukter som inneholder mye sukker.

Spiser du en frukt til frokost og en til lunsj, så har du fått det kroppen trenger av frukt den dagen. Det er ikke nødvendig å spise mer frukt enn som så.

Til kvelds foreslår jeg at du spiser 2 GG klibrød med lettmargaring og mye magert pålegg + litt grønt, et kokt egg, og et lite glass skummet melk.

Klibrødet inneholder svært sammensatte karbohydrater som får blodsukkeret til å stige langsomt, egget inneholder proteiner som du trenger mye av pga kombinasjonen av vekt og aktivitet. I tillegg inneholder egget og melka aminosyren tryptofan som virker beroligende på kroppen. Dette skal være bra for å få god søvn og unngå nattspising.

- - - -

Ikke for å være ufin, men det virker som du har _veldig_ dårlig kunnskap om mat. Hvis du har mulighet så tror jeg det er lurt å melde seg på et Libra kurs eller vektklubb.no. Eller evt. låne noen bøker om kosthold på biblioteket. Anbefaler "med kroppen i hodet" av Grethe Støa Birketvedt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556104
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

''Frokost: En liten porsjon frokostblanding med lite sukker og mye fiber i. Har på biola med blåbær.''

Hva er en porsjon, og hva er lite sukker og mye fiber? De fleste frokostblandinger er lite egnet som slankemat dessverre. Biola med blåbær er også mye sukker. Totalt blir dette for lite protein i frokosten også. Du bør ha rundt 20-25 g protein i hvert eneste måltid.

''Matpakke: To lefser med brunost, tre speltrundstykker med ost og skinke. En banan og et eple (eller noe annen frukt)''

Dette er fetende mat, ikke slankemat. Vekk med hele greia og begynn på nytt. Spis heller noen egg - gjerne 3 stykker - laks ved siden av og grønnsaker. Ikke frukt til lunsj. Og ikke juice heller - drikk vann. Banan er ikke lurt - det er som sjokolade omtrent.

''Middag: Ofte kylling eller omelett. Prøver å få i meg mye proteiner og lite karbohydrater til middagen.''

Dette er bra. Men det hjelper ikke en millimeter når du har proppet innpå med en ekstrem mengde sukker til lunsj.

''Kvelden: Så mye frukt jeg vil, kan ofte bli en del. For eksempel kan jeg spise 500 gram druer og en kvart vannmelon. Tar kanskje litt forkostblanding eller brødmat om jeg er sulten.''

Helbom. Ta et glass vin og noen gode oster isteden. Med paprike til - IKKE kjeks. Frokostblanding er ikke slankemat. Skal du spise brød, så ha lite brød og mye pålegg. Makrell i tomat feks - en tynn skive brød og en hel boks makrell i tomat er et bra måltid.

Hvis du leser litt mer om kosthold og vektnedgang, så vil du unngå å bruke opp pågangsmotet ditt på noe som neppe vil virke - spesielt på sikt. Det du beskriver her har så lite proteiner at du vil tape muskelmasse på det - og legge en fin basis for vektoppgang både her og senere. Og det vil vi ikke :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556451
Del på andre sider

Annonse

''Frokost: En liten porsjon frokostblanding med lite sukker og mye fiber i. Har på biola med blåbær.''

Hva er en porsjon, og hva er lite sukker og mye fiber? De fleste frokostblandinger er lite egnet som slankemat dessverre. Biola med blåbær er også mye sukker. Totalt blir dette for lite protein i frokosten også. Du bør ha rundt 20-25 g protein i hvert eneste måltid.

''Matpakke: To lefser med brunost, tre speltrundstykker med ost og skinke. En banan og et eple (eller noe annen frukt)''

Dette er fetende mat, ikke slankemat. Vekk med hele greia og begynn på nytt. Spis heller noen egg - gjerne 3 stykker - laks ved siden av og grønnsaker. Ikke frukt til lunsj. Og ikke juice heller - drikk vann. Banan er ikke lurt - det er som sjokolade omtrent.

''Middag: Ofte kylling eller omelett. Prøver å få i meg mye proteiner og lite karbohydrater til middagen.''

Dette er bra. Men det hjelper ikke en millimeter når du har proppet innpå med en ekstrem mengde sukker til lunsj.

''Kvelden: Så mye frukt jeg vil, kan ofte bli en del. For eksempel kan jeg spise 500 gram druer og en kvart vannmelon. Tar kanskje litt forkostblanding eller brødmat om jeg er sulten.''

Helbom. Ta et glass vin og noen gode oster isteden. Med paprike til - IKKE kjeks. Frokostblanding er ikke slankemat. Skal du spise brød, så ha lite brød og mye pålegg. Makrell i tomat feks - en tynn skive brød og en hel boks makrell i tomat er et bra måltid.

Hvis du leser litt mer om kosthold og vektnedgang, så vil du unngå å bruke opp pågangsmotet ditt på noe som neppe vil virke - spesielt på sikt. Det du beskriver her har så lite proteiner at du vil tape muskelmasse på det - og legge en fin basis for vektoppgang både her og senere. Og det vil vi ikke :-)

"Helbom. Ta et glass vin og noen gode oster isteden. Med paprike til - IKKE kjeks. Frokostblanding er ikke slankemat"

Nå har jeg aldri slanket meg, så dette har jeg ikke peiling på, men allikevel. Vin og oster på kveldstid isteden for grønnsaker som jo er sundt høres ikke ut som noe man bør satse på hvis man skal tenke på en livstilsendring som skal vare. Og vin er ihverfall ikke slankende.

Selv om frokostblanding ikke er slankemat, så er ikke all frokostblanding fy fy mat heller. 4-korn og havregryn med skummet melk er sunn mat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556464
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

"Helbom. Ta et glass vin og noen gode oster isteden. Med paprike til - IKKE kjeks. Frokostblanding er ikke slankemat"

Nå har jeg aldri slanket meg, så dette har jeg ikke peiling på, men allikevel. Vin og oster på kveldstid isteden for grønnsaker som jo er sundt høres ikke ut som noe man bør satse på hvis man skal tenke på en livstilsendring som skal vare. Og vin er ihverfall ikke slankende.

Selv om frokostblanding ikke er slankemat, så er ikke all frokostblanding fy fy mat heller. 4-korn og havregryn med skummet melk er sunn mat.

En halv kilo druer toppet med vannmelon er ikke grønnsaker...

Og vin er ikke så ille. Øl er fetende, men vin i begrensede mengder kan man bruke som kos. (Jeg snakker om et lite glass her da, og ikke hver kveld, men til kosekvelder).

Gode oster er så rike på smak at man ikke spiser de store mengdene før man er like fornøyd som man ellers ville blitt av en kilo søt frukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556469
Del på andre sider

Gjest ViViola

''4-korn og havregryn med skummet melk er sunn mat.''

Det er mye kalorier i det der, det er knapt nok en frokostblanding som har under 370 kalorier pr 100 gram. Det er MYE, særlig sett f.eks. opp mot en middag som - i Grete Roede-opplegget - skal være 400 kalorier.

Dette med vin og ost er vel en del av Valnøtts opplegg med lavkarbo, tror jeg, i mitt opplegg ville dette gått skikkelig gæli. He-he. Full hadde jeg blitt òg. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556470
Del på andre sider

En halv kilo druer toppet med vannmelon er ikke grønnsaker...

Og vin er ikke så ille. Øl er fetende, men vin i begrensede mengder kan man bruke som kos. (Jeg snakker om et lite glass her da, og ikke hver kveld, men til kosekvelder).

Gode oster er så rike på smak at man ikke spiser de store mengdene før man er like fornøyd som man ellers ville blitt av en kilo søt frukt.

"En halv kilo druer toppet med vannmelon er ikke grønnsaker.".

Nei, jeg vet det. Ikke banan heller som du heller ikke anbefaler. Jeg vet at banan innholder en god del kalorier, men banan innholder også mange vitaminer og jeg mener at det derfor bør spises i små mengder. En halv banan av og til. Eller f.eks å ha det på frokostblandingen.

Vin er er fetende jo. Min venninne har slanket seg over 20 kilo. Hun hadde en lei tendens til å drikke vin litt for ofte til middagen og ble fet av det. Det har hun sluttet med nå.

Jeg vet at du har slanket deg mange kilo. Jeg har aldri behøvd å tenke slankemat, så du kan dette med slanking bedre enn meg.

Likevel tenker jeg at det du foreslå umulig kan være sundt i lengden? Er det ikke lurt å tenke vitamininnhold også og heller spise litt av alt?

Vin og fetaost isteden for kålrot høres ikke ut som noe som bør bli en varig endring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556484
Del på andre sider

''4-korn og havregryn med skummet melk er sunn mat.''

Det er mye kalorier i det der, det er knapt nok en frokostblanding som har under 370 kalorier pr 100 gram. Det er MYE, særlig sett f.eks. opp mot en middag som - i Grete Roede-opplegget - skal være 400 kalorier.

Dette med vin og ost er vel en del av Valnøtts opplegg med lavkarbo, tror jeg, i mitt opplegg ville dette gått skikkelig gæli. He-he. Full hadde jeg blitt òg. :-)

Det er godt mulig det er mye kalorier i det, men det er likevel en type mat kroppen trenger og det bør jo ikke kuttes helt ut. Det høres ikke sundt ut.

Men alt med måte selvfølgelig.

Jeg spiser 4-korn og havregryn med skummet melk med god samvittighet. Har aldri blitt fet av det. Spiser det ikke hver dag da, men kornprodukter bør være en del av kostholdet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556490
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei, jeg vet det. Ikke banan heller som du heller ikke anbefaler. Jeg vet at banan innholder en god del kalorier, men banan innholder også mange vitaminer og jeg mener at det derfor bør spises i små mengder. En halv banan av og til. Eller f.eks å ha det på frokostblandingen.

Vin er er fetende jo. Min venninne har slanket seg over 20 kilo. Hun hadde en lei tendens til å drikke vin litt for ofte til middagen og ble fet av det. Det har hun sluttet med nå.

Jeg vet at du har slanket deg mange kilo. Jeg har aldri behøvd å tenke slankemat, så du kan dette med slanking bedre enn meg.

Likevel tenker jeg at det du foreslå umulig kan være sundt i lengden? Er det ikke lurt å tenke vitamininnhold også og heller spise litt av alt?

Vin og fetaost isteden for kålrot høres ikke ut som noe som bør bli en varig endring.

Jeg er uvanlig opptatt av å få i meg alle næringsstoffene :-)

Jeg spiser jo ikke bare fløte og kjøtt. Jeg spiser også en stor mengde fisk, og en mengde grønnsaker best egnet til å skremme folk med :-)

Maten min er nok ikke så rar som du kanskje tenker. Se for deg en vanlig middag med godt kjøtt, ta bort poteten også er du der.

Vin er fullt av antioksidanter bla, og det er vist mange nok ganger at et lite glass vin rel ofte er bra for enhver. Nå har jeg alkoholikere i nær familie, så jeg er meget forsiktig med mengdene da. Men det er sjelden folk gjør alt riktig med unntak av ett lite glass vin og ender tyve kilo tyngre altså - den kjøper jeg ikke! Derimot husker jeg at jeg nokså innbitt kjempet for at det ikke var min skyld at jeg la på meg da jeg levde på kake....

Og noen biter med god, fransk ost med paprikaringer vid siden av er på ingen måte usunt.

Det eneste kosten min er litt fattig på er magnesium, så dermed tar jeg det som tilskudd mens jeg går i ketose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556491
Del på andre sider

Enig med deg. Og jeg lurer på hvordan blodårene til dem som følger det kostholdet til Valnøtt over lengre tid blir seende ut innvendig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556493
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Det er godt mulig det er mye kalorier i det, men det er likevel en type mat kroppen trenger og det bør jo ikke kuttes helt ut. Det høres ikke sundt ut.

Men alt med måte selvfølgelig.

Jeg spiser 4-korn og havregryn med skummet melk med god samvittighet. Har aldri blitt fet av det. Spiser det ikke hver dag da, men kornprodukter bør være en del av kostholdet.

Nei altså, jeg mente ikke at man skulle kutte det ut, men det er - for noen - litt viktig å holde rede på kaloriinntak, og da må man være bevisst.

I mitt opplegg er det 40 gram frokostblanding som tilsvarer frokosten - som skal være 220 kalorier.

Mao: Jeg er ikke uenig med deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556494
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Er forresten mye som er rart med mat. Visste du at det er bedre å spise sjokolade enn brunost? Det er ca like mye sukker, men fettet i brunosten er verre enn i sjokoladen som har iallefall en andel kakaosmør. Og i kakaoen er det antioksidanter, mens i brunosten er det ikke noen verdens ting nyttig i det hele tatt. Før var det jern i den, men det er det ikke lenger. Og hadde det vært det så hadde melkefettet hindret det jernet i å tas opp i kroppen likevel.

Slanke mennesker kan fint spise stort sett det de vil og holde vekten regulert, Men for oss som ikke kan det, så har jeg stor tro på mat som smaker godt og forhindrer sult. Skal jeg spise karbohydrater så må jeg spise så lite at jeg konstant vil være skrubbsulten. Det orker jeg ikke - så da spiser jeg ikke karbohydrater og slipper sultfølelsen.

Også er det bedre med egg og bacon til frokost enn havregrøt kokt på vann da :-)))

Men som sagt - jeg spiser ikke så veldig rart. Hvis du summerer alt sammen blir det rundt 1500 kalorier i døgnet totalt. Og det blir vel som de fleste andre, hvis de kaster karbo-maten ut av tallerkenen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556497
Del på andre sider

Jeg spiser jo ikke bare fløte og kjøtt. Jeg spiser også en stor mengde fisk, og en mengde grønnsaker best egnet til å skremme folk med :-)

Maten min er nok ikke så rar som du kanskje tenker. Se for deg en vanlig middag med godt kjøtt, ta bort poteten også er du der.

Vin er fullt av antioksidanter bla, og det er vist mange nok ganger at et lite glass vin rel ofte er bra for enhver. Nå har jeg alkoholikere i nær familie, så jeg er meget forsiktig med mengdene da. Men det er sjelden folk gjør alt riktig med unntak av ett lite glass vin og ender tyve kilo tyngre altså - den kjøper jeg ikke! Derimot husker jeg at jeg nokså innbitt kjempet for at det ikke var min skyld at jeg la på meg da jeg levde på kake....

Og noen biter med god, fransk ost med paprikaringer vid siden av er på ingen måte usunt.

Det eneste kosten min er litt fattig på er magnesium, så dermed tar jeg det som tilskudd mens jeg går i ketose.

"Jeg er uvanlig opptatt av å få i meg alle næringsstoffene :-)"

Det er bra det da:-)

"Jeg spiser jo ikke bare fløte og kjøtt. Jeg spiser også en stor mengde fisk, og en mengde grønnsaker best egnet til å skremme folk med :-)"

Veldig bra:-)

"Maten min er nok ikke så rar som du kanskje tenker. Se for deg en vanlig middag med godt kjøtt, ta bort poteten også er du der"

Jeg skjønner ikke hva som er galt med poteter av og til jeg. Det har vært en del av kosten i mange år og nå har de siste åra har Ola Nordmann plutselig blitt fete av dem. Nei, jeg tror ikke noe på det:-) Men det er selvfølgelig forskjell på å spise 1 potet og å spise 3-4 poteter.

"Vin er fullt av antioksidanter bla, og det er vist mange nok ganger at et lite glass vin rel ofte er bra for enhver."

Joda, men det er antooksydanter i te også.

"Nå har jeg alkoholikere i nær familie, så jeg er meget forsiktig med mengdene da. Men det er sjelden folk gjør alt riktig med unntak av ett lite glass vin og ender tyve kilo tyngre altså - den kjøper jeg ikke!"

Hun har nok endret på mer enn det ja, men hun sa at problemet hennes lå i at hun og mannen hadde lagt seg til vaner med sene middager og vin til hverdags.

Og det tror jeg på. Hun var nemlig ikke overvektig tidligere.

"Og noen biter med god, fransk ost med paprikaringer vid siden av er på ingen måte usunt"

Det var ikke det jeg ville frem til heller. Men oster til kveldsmat hver dag, høres ikke bra ut. Paprika er kjempesundt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556501
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

"Jeg er uvanlig opptatt av å få i meg alle næringsstoffene :-)"

Det er bra det da:-)

"Jeg spiser jo ikke bare fløte og kjøtt. Jeg spiser også en stor mengde fisk, og en mengde grønnsaker best egnet til å skremme folk med :-)"

Veldig bra:-)

"Maten min er nok ikke så rar som du kanskje tenker. Se for deg en vanlig middag med godt kjøtt, ta bort poteten også er du der"

Jeg skjønner ikke hva som er galt med poteter av og til jeg. Det har vært en del av kosten i mange år og nå har de siste åra har Ola Nordmann plutselig blitt fete av dem. Nei, jeg tror ikke noe på det:-) Men det er selvfølgelig forskjell på å spise 1 potet og å spise 3-4 poteter.

"Vin er fullt av antioksidanter bla, og det er vist mange nok ganger at et lite glass vin rel ofte er bra for enhver."

Joda, men det er antooksydanter i te også.

"Nå har jeg alkoholikere i nær familie, så jeg er meget forsiktig med mengdene da. Men det er sjelden folk gjør alt riktig med unntak av ett lite glass vin og ender tyve kilo tyngre altså - den kjøper jeg ikke!"

Hun har nok endret på mer enn det ja, men hun sa at problemet hennes lå i at hun og mannen hadde lagt seg til vaner med sene middager og vin til hverdags.

Og det tror jeg på. Hun var nemlig ikke overvektig tidligere.

"Og noen biter med god, fransk ost med paprikaringer vid siden av er på ingen måte usunt"

Det var ikke det jeg ville frem til heller. Men oster til kveldsmat hver dag, høres ikke bra ut. Paprika er kjempesundt.

Når jeg spiser ost og vin til kvelds, så blir det ikke mer ost totalt av det enn folk ville hatt på et par-tre brødskiver. Men jeg spiser da ikke brødet og ikke smøret. Så det er ikke rare mengden.

Men man må jo variere. Noen ganger ost til kvelds. Noen ganger ett egg eller to, noen ganger fortsatt mett etter middag, noen ganger en middagsrest, noen ganger en skive lavkarbobrød med bær på osv osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556507
Del på andre sider

Valnøtt, kan jeg bare spørre om en ting som ikke har så mye med denne tråden å gjøre? Blir ikke ketose-kost også fattig på kalium? Tar du kaliumtilskudd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556508
Del på andre sider

Gjest anna-66

Enig med deg. Og jeg lurer på hvordan blodårene til dem som følger det kostholdet til Valnøtt over lengre tid blir seende ut innvendig...

Det lurer jeg på også.

Jeg hadde litt høyt kolesterol, og hadde ikke turt å starte med denne formen for matinntak. Mye fett, rømme, fløte, meierismør, fete oster. Det er jo akkurat det legen jeg var hos (indremedisiner) ba meg holde meg mest mulig unna.

Etter å ha gått ned noen kili på GR-kurs så er også kolesterolet mitt innen normalen igjen også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313186-dagsmeny/#findComment-2556528
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...