Gå til innhold

"vidunder" medesin

Anbefalte innlegg

Gjest Ladydepp

Jeg har vært deprimert så lenge no at jeg ikke husker hvordan det var å ikke være det. Jeg har slått meg til ro meg at jeg er en deppresiv person og at det ikke er noe å gjøre med det. Jeg er stort sett "stabilt" depresiv hele tiden, men har turer lenger ned ca 2 ganger i året. Hvor lenge disse dalene varer varierer fra 1 uke til flere mnd. I følge psykriateren min heter dette dobbel depresjon. Om 2 mnd skal jeg begynne på en medesin (husker ikke navnet på den) som vanligvis brukes på de med bipolar lidelse. Medesinen skal vist virke veldig bra på den type depresjon som jeg har. Jeg skal begynne på 50 mg og trappe gradviss opp til max 400mg. Når rett dose er funnet skal medesinen ha en umidelbar virkning. Medesinen virker på 80% av tilfellene.

Så kommer jeg til "problemet" Hva viss medesinene virker? Som sakt har jeg vært deprimert så lenge at jeg ikke husker noe annet. Hvem er jeg viss jeg blir frisk? Vil jeg fortsatt være den personen som jeg er eller vill jeg forandre meg?

På ene siden håper jeg at medesinen virker så jeg kan leve ett mer normalt liv, men på en annen side er jeg livredd for hva som skjer viss den virker. Dette høres kansje rart ut men i og med at jeg ikke vet hvordan det er å leve uten depresjonen er jeg faktisk redd. Som sakt så skal medesinen ha en nærmest umidelbar virkning så det vil jo ikke være noen tilvennings prosses.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313194-vidunder-medesin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...