Gå til innhold

OCD-kan effekten ha kommet etter så lang tid?

Anbefalte innlegg

Har øket dosen fra 150mg til 225 og stått på 225 i en måned og 4 måneder til sammen. Nå kjenner jeg at ocd` symptomene er vesentlig mindre, Kan det være efexoren som endelig begynner å fungere? Og hvorfor er det slik at personer med ocd ikke får så mange bivirkninger. Selv har jeg ikke hatt den minste bivirkning.

Fortsetter under...

så fint de slipper da! Jeg hadde selv ocd. Og jeg har merket at det hos meg er en veldig periodebetinget lidelse. Jeg måtte opp på maxdose av zoloft får å få effekt. Grunnen til at ocd`re får mindre bivirkninger enn angst pasienter, er at angstpasientene kjenner mye mere på kroppen sin. DVS at kroppen settes i ett slags alarmmodus som gjør at de kjenner mye mere etter. Min teori iallefall. (jeg har både angst, ocd og schizofreni).

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er ganske typisk for OCD.

Hvorfor det er mindre bivirkninger kan ha både en psykologisk og en biologisk forklaring. Psykologisk: Peroner emd angst får mest bivikninger, dernest depresjon, minst ved OCD. Engstlige har en tilbøyelighet til å tolke evt bivirkninger som farlige. Opplevelsen blir derfor sterkere og alvorligere. Biologisk er det helt forskjellige lidelser som sitter ulike steder i hjernen.

så fint de slipper da! Jeg hadde selv ocd. Og jeg har merket at det hos meg er en veldig periodebetinget lidelse. Jeg måtte opp på maxdose av zoloft får å få effekt. Grunnen til at ocd`re får mindre bivirkninger enn angst pasienter, er at angstpasientene kjenner mye mere på kroppen sin. DVS at kroppen settes i ett slags alarmmodus som gjør at de kjenner mye mere etter. Min teori iallefall. (jeg har både angst, ocd og schizofreni).

Jeg skjønner ikke så mye av disse forkortelsene. Hva er OCD?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...