Gå til innhold

sint, voldsom

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har en samboer som til tider blir voldsomt sint. Her om dagen nevnte jeg at jeg hadde lyst til å gå på konsert med han. Dette ville han ikke og ble sint fordi jeg ville gå på denne. Jeg sa jeg bare hadde lyst til at vi gjorde noe sammen da vi sjelden finner på annet enn å være hjemme. Siden broren hans var hos oss da jeg nevnte konserten, ble han voldsomt sint. Da broren hans gikk på badet tok han kveletak på meg. Jeg vet at han ikke ville kvelt meg, men det gjorde vondt. Han slo også til meg. Han har tidligere også gjort dette ved ulike anledninger da han føler jeg provoserer han eller jeg ønsker ting han ikke liker. Han gjør det aldri så jeg får blåmerker. Han blir også sint da vi har snakket om fortid. Han har ville vite alt om min fortid. Jeg har tidligere hatt sex med 3 andre gutter. Når han absolutt måtte vite dette skulle han ha detaljer og deretter har han til tider brukt dette mot meg da han er sint. Han kan si "hore" osv. Da jeg blir sint og spør hvorfor han sier dette, sier han at "det er det jeg er, hore". Senere kan han si at "jeg tulla bare, du vet vel når jeg tuller". Er dette normalt? Min samboer er 22, jeg 21. Vi har vært sammen i over 3 år. Han har ingen jobb. Han har ingen utdannelse. Hoppet av videregående og har vært hjemme siden med noen få vikarjobber uten at han har likt de og dermed sluttet. Nå om dagen er han hjemme og gjør ingenting. Da jeg kommer hjem fra jobb er alt som da jeg dro, han gjør ikke noe husarbeide, handling el.l. Jeg må gjøre alt da jeg er ferdig etter full arbeidsdag. Det er også da jeg spør om hvorfor han ikke gidder å gjøre noe hjemme at han kan bli voldsomt sint. Er dette rett? Er det sånn det er i dag? Jeg betaler også alle utgifter; mat, husleie osv. Jeg føler det er feil. Men samtidig elsker jeg han. Han har sagt at han gjør det samme, men sist da jeg spurte sa han "nei". Men hvordan vet jeg hva som stemmer. Det neste øyeblikket sier han "ja". Jeg føler meg sliten og lei meg. Jeg føler at alt er mitt ansvar. Han skifter heller ikke lyspære om den er gått, venter på at jeg gjør det. Han kan også ofte komme med spydigheter om kroppen min. Jeg er derimot veldig stolt og fornøyd med den, men man tar jo innover seg ting tross alt. Jeg vil være sammen med han, men jeg er så sliten i kroppen. Han derimot påstår at jeg ikke burde være så sliten etter jobb siden "du har en lett jobb" som han sier. Noe jeg egentlig ikke har, jeg er sekretær og det er en hektisk hverdag. Jeg lurer på hva som kan være galt? Er han ikke glad i meg? Hvorfor blir han så sint at han slår meg? Han vil heller ikke at jeg snakker med andre gutter. Eneste gangen jeg gjør dette er på jobb. Jeg får heller ikke ha noe nettside el.l. Han vet i tillegg passordene mine til mail osv. Jeg får aldri se på mobilen hans, da blir han kjempe sint. Jeg kan heller ingen av passordene hans til pcen. Alt er så hemmelig, noe det ikke var i starten av forholdet. Jeg tror ikke han har noen på si, men jeg tror han flørter mye... Det var ei venninne av meg som betrodde meg mail han hadde sendt henne, jeg har lest de. Han skrev bl.a. at han kunne komme på besøk. Hun tolket det dit hen at det hadde med sex å gjøre. Da han ble konfrontert nektet han dette. Han sa at det var bare "på tull". Han sitter også oppe hele natten. Hvorfor tror du han oppfører seg som han gjør mot meg?Jeg gjør alt for han, men hvor lenge holder jeg ut? Sliten etter jobb og alt ansvar hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sånn fyr hadde jeg hatt store problemer med å elske. Du har helt rett i at et forhold ikke skal være på den måten. Han kommer til å bryte deg ned til du mister deg selv fullstendig. Det er ingen grunn til at du skal finne deg i det.

Du er ung, det er massevis av hyggelige menn der ute. Kom deg ut av den tilværelsen der før dere deler gjeld, barn og forpliktelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2555547
Del på andre sider

Annonse

Uff.. nei nei nei!!

Her skal du ikke behøve å sette ned en eneste fot, du skal bare komme deg vekk fra ham. Han har store problemer, og det er IKKE NOE du kan gjøre med det.

Med tanke på at han er voldelig bør du nok ikke annonsere for tydelig at du evt. vil gå fra ham, men ordne alt på forhånd så du har et sted å bo, venner som støtter deg osv.

kjære deg, du må ikke være støttekontakt for denne guttungen mer, han må selv ta ansvar for sitt liv, og du for ditt eget. Kom deg vekk. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2555603
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Din partner har dessverre en alvorlig personlighetsforstyrrelse med mange antisosiale (psykopatiske) trekk. Han er kontrollerende, voldelig, paranoid og har et parasittært levesett.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å komme deg bort. Han vil kun bli verre og verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2555748
Del på andre sider

Annonse

Foruten rådene om å komme deg lengst mulig vekk fra ham fortest mulig bør du også søke økonomisk rådgivning slik at han ikke setter deg i et økonomisk uføre.

Planlegg alt praktisk og økonomisk. Gjør det i all hemmelighet. Sett av penger på en nyopprettet bankkonto du vet han ikke har tilgang til. Når alt er klart, får du med deg det du har av venner og bekjente som kan stille opp og flytter ut på en time.

Sørg for at han er borte mens du gjør det.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2555792
Del på andre sider

Hva er det du elsker med denne mannen egentlig?

Kom deg langt vekk før han ødelegger deg fullstendig!

Ja, sitter og lurer på det samme? Hva er det du elsker ved denne mannen?

Er du kanskje masochist? Liker du kanskje å ha det vondt??? En kan jo begynne å lure....

Bare idioter gidder/orker å være sammen med sånne tapere som den dritten du bor i lag med!

Kom deg bort! Hvis ikke du gkør det, så slutt å klage, for da må det jo bety at du faktisk LIKER å ha det sånn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2555982
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ja, sitter og lurer på det samme? Hva er det du elsker ved denne mannen?

Er du kanskje masochist? Liker du kanskje å ha det vondt??? En kan jo begynne å lure....

Bare idioter gidder/orker å være sammen med sånne tapere som den dritten du bor i lag med!

Kom deg bort! Hvis ikke du gkør det, så slutt å klage, for da må det jo bety at du faktisk LIKER å ha det sånn!

Dette var et innlegg som beviser at forfatteren av det iallefall ikke har selv den enkleste form for forståelse av denne problemstillingen.

Med vennlig hilsen en selverlært mer enn gjennomsnittlig oppegående dame som ikke liker å behandles dårlig og som har reist seg igjen etter mange år med en mishandler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2556389
Del på andre sider

Gjest fiske-Marja

Det er ikke noe i veien med intelligensen til tross for at man blir sittende med en sånn mann.

Signerer!! De fleste blir "hjernevasket" av en slik mann i lengden og tror skylden ligger hos seg selv. Håper ikke det er mange i verden som tenker slik som dette. Må være en som aldri har fått "vasket hjernen" sin, og gått gjennom livet uten problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2556409
Del på andre sider

Jeg har levd sammen med en mann som ikke har vært fullt så voldsom som det din samboer er i 15 år.. og tro meg - jo lenger du blir i dette forholdet - jo mer makt får han over deg.. Og jo dårligere blir selvtilliten din som følge av denne makten..

Min erfaring er også at makten blir enda større når man får barn sammen - for da er barna et middel han kan bruke i mot deg..

Jeg kjenner deg ikke, men jeg kjenner igjen tankegangen din om dette er normalt eller ikke. Jeg trodde dette var normalt helt til jeg fant ut at det ikke var det. Og det er ikke så lenge siden jeg fant ut det...

Så bryt forholdet NÅ - det er ikke noe å vente med, eller spekulere på. Jeg brukte mange år og masse bortkastet energ på å spekulere på hvorfor han er sånn, om jeg kunne gjøre noe for han, få han til å søke hjelp, endre meg for hans skyld, tilfredsstille han ved å gjøre det han ville og innrette meg etter han og hans humør, holde meg unna venner han ikke likte, la være å danse, se på eller snakke med andre menn osv osv... for tross alt har han jo sine gode sider også, ikke sant..

Men dette er meg, og min erfaring. Desverre er det ikke bare meg som har denne erfaringen... og det nytter heller ikke å forandre dem, desverre.

Så hvis du vil ikke ødelegge livet ditt, råder jeg deg til å bryte forholdet uten å mukke eller spekulere på om dette er riktig eller ikke - for det finnes bare ett svar på dette; han vil aldri endre seg eller bli noe bedre - tvert om bare verre.

Litt rotete svar, men jeg ble bare så engasjert pga den erfaringen jeg desverre har. Heldigvis kom jeg meg ut i tide, før jeg ble helt ødelagt (men det var ikke langt unna). Og merk det jeg fortalte deg i begynnelsen av svaret mitt; min eksmann var ikke like ille som din samboer....

Jeg håper for din del og ditt liv, du er så ung enda - at du hører på hva vi prøver å fortelle deg.. PieLill kom med et godt råd til deg som jeg håper du vil dra nytte av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2556549
Del på andre sider

Signerer!! De fleste blir "hjernevasket" av en slik mann i lengden og tror skylden ligger hos seg selv. Håper ikke det er mange i verden som tenker slik som dette. Må være en som aldri har fått "vasket hjernen" sin, og gått gjennom livet uten problemer.

At jeg har gått gjennom livet uten problemer fordi jeg skrev dette innlegget???

Ha ha ha, den var god! Tror det er flere som lider av IQ-sperre her!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313235-sint-voldsom/#findComment-2556550
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...