Gå til innhold

Det går fort...

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har sport om dette før, eller kanskje det var en annen plass? Husker heller ikke svaret uansett så...

Når jeg var liten og merkelig nok, ofte mens jeg var nedfor... gikk det fort i hodet mitt. Ja, alt går fort! Tanker, det ser også ut til at bevegelsene går fortere! Man prøver da å gjøre de så sagte som mulig. Når jeg var liten skjeddet det som sagt når jeg var nedfor. Husker spesiellt en gang da jeg var nedfor å rev i stykker en barbie dukke i fort-tempo mens jeg hylgråt.

Det startet når jeg var liten men vet ikke presis nårtid, og var hyppigst da også. Men jeg får det av og til nå også. Klarer ikke konsentrere meg når det skjer. Blir for fokusert på å kontrollere tankestrømmen, kontrollere bevegelsene mine ol. Når jeg var liten hadde jeg ikke ukontrollerte tanker, altså mange forskjellige tanker i en kjapp strøm. Da hørte jeg en kvinnestemme som gikk i loop, forstod aldri hva hun sa. For hun ropte og snakket fort!

Noen som har erfart denne kjappheten? Kan vell legge til at det nesten prikker, kjitter i hodet når det skjer. Det skjer oftest når jeg har hatt en tung dag, og/eller når jeg skal sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313325-det-g%C3%A5r-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde dette fra tid til annen tidligere. Har faktisk ikke tenkt på det før jeg leste innlegget ditt, men det er flere år siden sist nå.

Hos meg skjedde det uten unntak når jeg var lagt meg og skulle sove, og minnet nærmest om når du spoler en video framover med bilde og lyd. Hurtigfilm med hurtiglyd, med andre ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313325-det-g%C3%A5r-fort/#findComment-2556964
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Lillesint..

Jeg opplevde dette fra tid til annen tidligere. Har faktisk ikke tenkt på det før jeg leste innlegget ditt, men det er flere år siden sist nå.

Hos meg skjedde det uten unntak når jeg var lagt meg og skulle sove, og minnet nærmest om når du spoler en video framover med bilde og lyd. Hurtigfilm med hurtiglyd, med andre ord.

Her og. I vel 20 år var det ikke noe problem, men så etter flere traumer fikk jeg søvnproblemer(kroniske 4 år sålangt..) og da skal jeg hilse å si deg at dette er et av hovedproblemene. Jeg har fått utredet at jeg har adhd itilegg til traumelidelser. Det er jo dumt av meg å gjette og synse når jeg ikke er lege eller aner noe om deg. Men det er jo et forum for alle her. Så litt forsiktig vil jeg jo si du kan nevne adhd for legen din eller ennå bedre, låne en bok om adhd på biblioteket og se om du kjenner deg igjen i det som står..

Det viktigste er å finne noe som funker for deg, så du klarer å fokusere på en ting og komme ut av surre-dimensjonen.

Lykke til a!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313325-det-g%C3%A5r-fort/#findComment-2568239
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...