Gå til innhold

def; trygghet`?

Anbefalte innlegg

Gjest trygghet
Skrevet

Finnes det en definisjon på trygghet?

Eller kan noen forklare hva trygghet egentlig er?

Videoannonse
Annonse
Gjest D*lilith
Skrevet

Trygghet er når man overgir sjelen sin til Gud,der den trygt kan hvile i lys og kjærlighet.

Gjest xbellax
Skrevet

Trygghet er når man overgir sjelen sin til Gud,der den trygt kan hvile i lys og kjærlighet.

Og for de som ikke tror på Gud?

Gjest D*lilith
Skrevet

Og for de som ikke tror på Gud?

De kan overgi sjelen sin til universet,for det vet jo alle finnes.

Samme hva man kaller det,det finnes lys og kjærlighet nok for alle : )

Gjest xbellax
Skrevet

De kan overgi sjelen sin til universet,for det vet jo alle finnes.

Samme hva man kaller det,det finnes lys og kjærlighet nok for alle : )

Jeg får helt hikke når jeg leser slike ting.. Men du er så søt at jeg skal holde meg fra å komme med noen oppgulp :-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg får helt hikke når jeg leser slike ting.. Men du er så søt at jeg skal holde meg fra å komme med noen oppgulp :-)

Bra det da : )

Ha en god natt.

Gjest kjenner du ikke det?
Skrevet

Er du ikke enig i at vi har hjelpere?? Har en ved siden av meg hele tiden jeg. Hvor tror du all energien vår kommer fra? Det er jo en stor energi som kommer fra universet, kan du ikke kjenne den?

Skrevet

Hahahaha, ja du - hadde det bare vært så enkelt...

Gjest xbellax
Skrevet

Er du ikke enig i at vi har hjelpere?? Har en ved siden av meg hele tiden jeg. Hvor tror du all energien vår kommer fra? Det er jo en stor energi som kommer fra universet, kan du ikke kjenne den?

Helt seriøst så aner ikke, men jeg sier ikke at det _ikke_ gjør det, det er godt mulig at det finnes. Det er langt mer mellom himmel og jord enn hva vi mennesker kjenner til, tror jeg. Men jeg kan ikke si at det finnes fordi jeg aldri har opplevd det selv.

Men at Gud varmer så sabla er jeg ikke helt enig i nei.

Gjest kjenner du ikke det?
Skrevet

Helt seriøst så aner ikke, men jeg sier ikke at det _ikke_ gjør det, det er godt mulig at det finnes. Det er langt mer mellom himmel og jord enn hva vi mennesker kjenner til, tror jeg. Men jeg kan ikke si at det finnes fordi jeg aldri har opplevd det selv.

Men at Gud varmer så sabla er jeg ikke helt enig i nei.

Trenger ikke kalle det Gud, vet bare at det er noe der som holder meg i ørene og passer på meg :-). En veldig god følelse som gir trygghet og energi, gjør meg istand til å takle livet kan du si.

hidi, the scorpion
Skrevet

Trygghet; som ikke har noe å frykte; rolig, ubekymret; sikker.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hahahaha, ja du - hadde det bare vært så enkelt...

Det kan være det da.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Slikt tullball tror jeg ikke på!

Skrevet

Det kan være det da.

Og nøkkelordet her er _kan_ vil jeg tro...

Gjest D*lilith
Skrevet

Og nøkkelordet her er _kan_ vil jeg tro...

Ja det er det,ofte stenger frykten av for hva vi kan dessverre.

Skrevet

Ja det er det,ofte stenger frykten av for hva vi kan dessverre.

Jeg snakker om religion som grunnlag for trygghet - jeg tror ikke det er frykt som gjør at folk ikke følger noen religiøs retning, altså...

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg snakker om religion som grunnlag for trygghet - jeg tror ikke det er frykt som gjør at folk ikke følger noen religiøs retning, altså...

Det tror jeg,noen frykter jo det som er godt for dem. De vil heller ha det gamle vante.

Skrevet

Det tror jeg,noen frykter jo det som er godt for dem. De vil heller ha det gamle vante.

Nei nå må du gi deg. For all del, fint hvis de kristne føler trygghet, men ikke påstå at andre mangler noe fordi de ikke er det...De kan fint finne trygghet på andre områder.

Gjest D*lilith
Skrevet

Nei nå må du gi deg. For all del, fint hvis de kristne føler trygghet, men ikke påstå at andre mangler noe fordi de ikke er det...De kan fint finne trygghet på andre områder.

Snakker ikke om kristne men åndelige,klart folk uten noen som helst tro går glipp av noe,og mangler noe.

Skrevet

Snakker ikke om kristne men åndelige,klart folk uten noen som helst tro går glipp av noe,og mangler noe.

Jeg er redd det er de "åndelige" som går glipp av noe: Virkeligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...