Gå til innhold

def; trygghet`?

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg er redd det er de "åndelige" som går glipp av noe: Virkeligheten.

Nei virkeligheten er meget reel,tro du meg!

Den åndelige dimensjon er bare et tilegg,en trøst og en trygghet.

En visshet om at noen er der og passer på,og følger en på veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei virkeligheten er meget reel,tro du meg!

Den åndelige dimensjon er bare et tilegg,en trøst og en trygghet.

En visshet om at noen er der og passer på,og følger en på veien.

Jeg skal ikke si det jeg ønsker å si.

Kos deg med troen din.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg skal ikke si det jeg ønsker å si.

Kos deg med troen din.

Takk du...

Tror ikke man kan bli enige uansett,man har de som tror og de som ikke tror,og de bør respektere hverandre,så enkelt er det i grunn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ingen fullstendig definisjon, men tror at disse to punktene er vesentlige:

1. Jeg er stort sett i stand til å takle de utfordringer livet gir enten ved egen hjelp og/eller at jeg har tilgang til den hjelp jeg trenger om jeg ikke takler det selv.

2. De rundt meg/nettverket mitt vil stille opp for meg om jeg trenger det.

Skrevet

Snakker ikke om kristne men åndelige,klart folk uten noen som helst tro går glipp av noe,og mangler noe.

Det er umulig å diskutere slik med sånne som dere...

Skrevet

Jeg er redd det er de "åndelige" som går glipp av noe: Virkeligheten.

Hehe, applauderer den:-)

Skrevet

Takk du...

Tror ikke man kan bli enige uansett,man har de som tror og de som ikke tror,og de bør respektere hverandre,så enkelt er det i grunn.

Du sier det jo selv - _respektere_ hverandre. Du gjør jo ikke det, når du så bastant mener at de som ikke føler på det åndelige mangler noe og går glipp av noe. Det er ikke opp til deg å synse noe om dette. Jeg mangler overhodet ingenting i livet mitt, selv om jeg ikke anser meg selv som åndelig.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er umulig å diskutere slik med sånne som dere...

Javel så du mener det du,jeg er nå åpen for diskusjon jeg da så synd at du oppfatter det sånn,men deg om det.

Gjest D*lilith
Skrevet

Du sier det jo selv - _respektere_ hverandre. Du gjør jo ikke det, når du så bastant mener at de som ikke føler på det åndelige mangler noe og går glipp av noe. Det er ikke opp til deg å synse noe om dette. Jeg mangler overhodet ingenting i livet mitt, selv om jeg ikke anser meg selv som åndelig.

Ok,du vet jo selv hvordan du føler,skal ikke si noe på det jeg.

Det er bare jeg som mener at det er tomt uten det åndelige,har prøvd begge deler,og det må jeg jo få lov til å mene.

Hva du mener kan jeg ikke si noe på,det er opp til deg selvfølgelig.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hehe, applauderer den:-)

Og du sier jeg kan ikke drive med synsing,hvorfor kan ikke jeg gjøre det?

Du gjør jo det selv da...

Skrevet

Jeg mener at trygghet fins egentlig ikke.

-Det er kun et menneskeskapt begrep om en difus følelsesmessig tilstand /innbildt trygghet som gir fravær av angst, eller for å unngå angst.

Skrevet

Ok,du vet jo selv hvordan du føler,skal ikke si noe på det jeg.

Det er bare jeg som mener at det er tomt uten det åndelige,har prøvd begge deler,og det må jeg jo få lov til å mene.

Hva du mener kan jeg ikke si noe på,det er opp til deg selvfølgelig.

Nettopp, og hadde du enda skrevet at dette gir trygghet for _deg_ og mange med deg, selvfølgelig - skulle jeg ikke ha sagt noe som helst på det du skrev i utgangspunktet. Men når du drar dette videre til å mene noe om trygghetsfølelsen til andre, da går det for lagt, mener jeg...

Gjest D*lilith
Skrevet

Nettopp, og hadde du enda skrevet at dette gir trygghet for _deg_ og mange med deg, selvfølgelig - skulle jeg ikke ha sagt noe som helst på det du skrev i utgangspunktet. Men når du drar dette videre til å mene noe om trygghetsfølelsen til andre, da går det for lagt, mener jeg...

Da har du isåffall gått for langt selv,da du skrev under innlegget til Glimtipper,da du hadde meninger om folk som hadde et åndelig liv,noe om at de gikk glipp av virkeligheten?

På lik linje har vel jeg rett til å mene noe om dem som ikke har et åndelig liv?

Det er bare meninger,de biter ikke ; )

Skrevet

Da har du isåffall gått for langt selv,da du skrev under innlegget til Glimtipper,da du hadde meninger om folk som hadde et åndelig liv,noe om at de gikk glipp av virkeligheten?

På lik linje har vel jeg rett til å mene noe om dem som ikke har et åndelig liv?

Det er bare meninger,de biter ikke ; )

Jeg hadde ikke meninger om "folk som har et åndelig liv", jeg hadde meninger om folk som ikke ser at de uten et åndelig liv kan ha det like bra - det er en vesentlig forskjell i det....

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg hadde ikke meninger om "folk som har et åndelig liv", jeg hadde meninger om folk som ikke ser at de uten et åndelig liv kan ha det like bra - det er en vesentlig forskjell i det....

Å som du bryr deg da....jeg har vel uansett lov å mene hva jeg måtte ønske.

Skrevet

Å som du bryr deg da....jeg har vel uansett lov å mene hva jeg måtte ønske.

''Å som du bryr deg da''

Ja selvfølgelig bryr jeg meg, når jeg blir så til de grader misforstått!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har ingen fullstendig definisjon, men tror at disse to punktene er vesentlige:

1. Jeg er stort sett i stand til å takle de utfordringer livet gir enten ved egen hjelp og/eller at jeg har tilgang til den hjelp jeg trenger om jeg ikke takler det selv.

2. De rundt meg/nettverket mitt vil stille opp for meg om jeg trenger det.

Ved innbrudd i hjemmet, har mange mistet den trygghet hjemmet har gitt dem inntil da.

Trygghet er ikke noe statisk, men noe en kan opparbeide og en kan miste følelsen av trygghet i forskjellige situasjoner.

Hilsen

Gjest D*lilith
Skrevet

''Å som du bryr deg da''

Ja selvfølgelig bryr jeg meg, når jeg blir så til de grader misforstått!

Hvis du føler deg misforstått beklager jeg det selvfølgelig ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...